Domme vraag: benzinekraan cbr600f

dus het tegenovergestelde van wat net werd gezegd ?
boven on rechts off beneden reserve? dan moet het zo kloppen
 
Er moet toch wel iemand op dit forum zitten die er 1 rijd hoe is het nou...
Is er geen CBR 600 F topic waar ze dit even kunnen bevestigen?
Of een honda dealer bellen ofzo...

Lijkt me toch dat ze die stickerset ook niet zomaar uit hun duim hebben gezogen.
 
Topicstarter zegt:


.

Tip 2.
stopt ie met een volle tank na een kilometertje, staat ie op gesloten.
stopt ie met een volle tank na een paar km, staat ie op reserve
stopt ie met een volle tank na een paar honderd km, bank/portefuille raadplegen.

.


Rij je hem dan niet gewoon helemaal leeg waardoor je ook geen reserve meer overhoudt? Maw met je kraantje op reserve rijd je verder dan op on. Of heb ik dat nou verkeerd?
 
Ik heb net even gekeken bij mijn Honda NTV. Boven is ON, onder is RES.
Bij mijn Kawa is het precies andersom. :+



pri/reserve dat is hetzelfde ik zal voor de duidelijkheid zometeen wel even kijken! aangezien ik niet zeker was van mijn eerder post
]


Pri is niet hetzelfde als reserve.
Pri is een stand om benzine in de carburateurs te laten lopen zonder draaiende motor.
 
Laatst bewerkt:
Dit komt uit de service manual waarvan ik de link al eerder gepost hebt.
Ben je er trouwens al uit hoe het zit?
full
 
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden...

Is inderdaad ON, OFF en reserve. De juiste volgorde vind je terug in een van de vele manuals die je op kan googlen.

Als je kraantje haaks op de benzinedarm staat is het altijd OFF.

Meestal is On naar boven, en reserve naar onder.
 
Laatst bewerkt:
Rij je hem dan niet gewoon helemaal leeg waardoor je ook geen reserve meer overhoudt? Maw met je kraantje op reserve rijd je verder dan op on. Of heb ik dat nou verkeerd?

dat heb je goed heb de eerste dagen van na het behalen van mijn RBW op res. gereden,,, gelukkig wel op tijd getankt steeds dus nergens stil komen te staan maar toch wel 180 km op een tank gereden :X
 
Ik rijd zelf een CBR600F uit 1990 (PC23) en het zit dus zo voor dit model:
Naar boven = normaal open
Naar achteren = dicht
Naar beneden = reserve.

Bij een aantal recentere modellen van de cbr600f is dit net andersom, maar voor de modellen van 1987-1990 (PC19 & PC23) is het dus zoals ik net heb aangegeven.
 
Ik rijd zelf een CBR600F uit 1990 (PC23) en het zit dus zo voor dit model:
Naar boven = normaal open
Naar achteren = dicht
Naar beneden = reserve.

Bij een aantal recentere modellen van de cbr600f is dit net andersom, maar voor de modellen van 1987-1990 (PC19 & PC23) is het dus zoals ik net heb aangegeven.
 
tis gewoon zoals op de foto die ik poste

A ik rijd op een vernieuwd F2 model,, volgens mij was alleen de vering aangepast
B echt niet dat ze de standen totaal veranderen ook al hebben ze het benzinekraantje aangepast in de overgang van F2 naar F3 (wat ik overigens nergens kan lezen)

het is dus gewoon
boven: reserve
midden: off
beneden: on


gast je lult onzin.. niet alleen de vering is aangepast.. ook bijvoorbeeld je voorremmen en brandstof systeem.. ik kan het weten want ik heb ooit mn f3 (zelfde bouwjaar als die van jou) omgebouwt naar f2 voor het stunten (carbs e.d), f3 heeft standaard ook electrische brandstofpomp wat een f2 niet heeft (vacuum) plus dat er allemaal vage ramair achtige aansluitingen op je carbs zitten die nergens goed voor zijn..

dus haal eerst je benzine tank er eens af voordat je tips geeft.

//en verder dus wat iedereen hierboven zegt :)
 
Laatst bewerkt:
Rij je hem dan niet gewoon helemaal leeg waardoor je ook geen reserve meer overhoudt? Maw met je kraantje op reserve rijd je verder dan op on. Of heb ik dat nou verkeerd?

En dat wist ik dan weer niet! Zo zie je maar, topicstarter stelt een "domme" vraag en anderen leren weer extra!
 
pri/reserve dat is hetzelfde ik zal voor de duidelijkheid zometeen wel even kijken! aangezien ik niet zeker was van mijn eerder post

u vraagt wij draaien:[afbeelding]

Edit Meangreengirl was me voor ;)

Pri en reserv is niet hetzelfde. Bij pri lopen je vlotters vol/over omdat het vacuum gedeelte van je tank dan overbrugt wordt. Als je de tank losmaakt en je zet hem op on of reserv loopt er geen benzine uit (bij een vacuum benzine kraan) en bij pri loopt de benzine er vrolijk uit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan