Domme vragen bestaan niet

colindemo

MF veteraan
27 feb 2008
1.078
0
Marken
Maar ik ga toch een poging doen om het tegendeel te bewijzen:
Als er aangegeven wordt dat je tank 11 liter is, is dat dan met de reserve tank inbegrepen en hoeveel is die reserve tank meestal ongeveer?
Hoe zie je dat de olie vervangen moet worden?
Met welk toerental rijdt je als je een contstante snelheid hebt?
Cosmetisch vraagje: Hoeveel gaat t ongeveer kosten als je je tank over wil laten spuiten en er dan vlammen ofzo op laat spuiten?
 
Maar ik ga toch een poging doen om het tegendeel te bewijzen:
Als er aangegeven wordt dat je tank 11 liter is, is dat dan met de reserve tank inbegrepen en hoeveel is die reserve tank meestal ongeveer?
Hoe zie je dat de olie vervangen moet worden?
Met welk toerental rijdt je als je een contstante snelheid hebt?
Cosmetisch vraagje: Hoeveel gaat t ongeveer kosten als je je tank over wil laten spuiten en er dan vlammen ofzo op laat spuiten?

Ga er maar vanuit dat 11 liter het maximale is, dus inclusief reserve.

Reserve tank kan varieren. Bij mij is die 4 liter (totaal 18 liter tank)

Olie moet gewoon om de zoveel tig kilometers vervangen worden. (En ja sommige doen niet aan olie verversen zeggen ze, dat is beter. :+ )

Toerental bij constante snelheid is verschillend, elke snelheid heeft zijn eigen toerental, en uiteraard ligt het eraan in welke versnelling je rijdt. Met andere woorden, is dus niet zo te zeggen.

Tank over laten spuiten heb ik geen idee van. Moet je anderen vragen. Prijs is variabel. =Sommige zullen het doen voor 300 euro :+ en anderen zullen het doen voor 600 euro. :+
 
Laatst bewerkt:
Maar ik ga toch een poging doen om het tegendeel te bewijzen:
Als er aangegeven wordt dat je tank 11 liter is, is dat dan met de reserve tank inbegrepen en hoeveel is die reserve tank meestal ongeveer?
das inclusief reserve en afhankelijk van je type fiets varieert de reserveinhoud. beste is als je gaat rijden tot je reserve begint en dan meteen gaan tanken. Dan weet je meteen hoeveel er over blijft als je op reserve gaat.
Hoe zie je dat de olie vervangen moet worden?
niet, daarom moet je dat ook eens per jaar doen of na de voorgeschreven aantal km ( tenzij je een veelrijder bent(met veel lange stukken), dan kun je iets langer doen met je olie
Met welk toerental rijdt je als je een contstante snelheid hebt?
hangt van je versnelling en toerental af. maar bij een constante snelheid heb je ook een constant toerental ongeacht je snelheid
Cosmetisch vraagje: Hoeveel gaat t ongeveer kosten als je je tank over wil laten spuiten en er dan vlammen ofzo op laat spuiten?
2 x de helft is het eigenlijk altijd. kijk eens bij het spuittopic en vraag de gerenomeerde spuiters
 
Laatst bewerkt:
Maar ik ga toch een poging doen om het tegendeel te bewijzen:
Als er aangegeven wordt dat je tank 11 liter is, is dat dan met de reserve tank inbegrepen en hoeveel is die reserve tank meestal ongeveer?
Hoe zie je dat de olie vervangen moet worden?
Met welk toerental rijdt je als je een contstante snelheid hebt?
Cosmetisch vraagje: Hoeveel gaat t ongeveer kosten als je je tank over wil laten spuiten en er dan vlammen ofzo op laat spuiten?

Laat ik dan een poging doen om veel voorkomende antwoorden te geven.

-Reserve tank: kijk in je boekje! Als je injectie hebt, heb je waarschijnlijk geen reserve. Als je carbs hebt waarschijnlijk wel. Grootte van de reservetank wisselt per motor.
-Olie: staat ook aangegeven in je boekje. Moet iedere zoveel duizend km vervangen worden. Afhankelijk van de motor.
-Toerental: Compleet afhankelijk van je versnelling en snelheid! Had ik al gezegd dat het afhankelijk is van de motor?
-Spuiten: Bel een spuiter op en vraag een prijsopgave.

|( |( |( |( |(
 
Laatst bewerkt:
Als er aangegeven wordt dat je tank 11 liter is, is dat dan met de reserve tank inbegrepen en hoeveel is die reserve tank meestal ongeveer?
Per motor afhankelijk, de tankinhoud is overigens ook niet altijd de bruikbare tankinhoud, soms zit de kraan boven het laagste punt van de tank waardoor je een deel van de tankinhoud niet kan gebruiken.

Hoe zie je dat de olie vervangen moet worden?
Als er allemaal rotzooi aan je peilstok hangt, maar over het algemeen is hier een km- en tijdsinterval voor (bv. 10.000km/ieder jaar).

Met welk toerental rijdt je als je een contstante snelheid hebt?
Afhankelijk van motor, tandwieloverbrening, versnelling, achterband, snelheid.

Cosmetisch vraagje: Hoeveel gaat t ongeveer kosten als je je tank over wil laten spuiten en er dan vlammen ofzo op laat spuiten?
Wat de gek er voor vraagt.
 
Laatst bewerkt:
Toerental... waarschijnlijk bedoeld hij welk toerental mechanisch gezien het verstandigst is om te rijden als je langere stukken aaneengesloten gaat rijden.


Maar da's een domme vraag dus die bestaat niet.
 
even off topic....denk ik ...

Domme vragen bestaan wel!!!!!

wij hadden op een gegeven moment een cursus, ja was saai, en de zon scheen naar binnen, en een van de cursisten doemelt een beetje weg........

op een gegeven moment zegt de cursusleider.

................ dat weet je dan zeker ( foenetisch klinkt dat dus seeKUR met de nadruk op KUR)

op dat moment schrikt ie wakker van die stemverheffing, en steekt zijn vinger op en vraagt...

uhmm wat is KUR?????

nou het duurde even voor we doorhadden wat ie bedoelde, maar toen rolde we ook allemaal van onze stoelen af van het lachen
 
Tuurlijk bestaan domme vragen wel, net als domme antwoorden en domme stellingen...
 
Waar ik dan weer benieuwd na ben is welke motor ts rijd om vlammen op te laten spuiten.
Misschien dat dan de vraag van kilometers en olie ook beter beantwoord kan worden... :)
 
Zeg, jongens?

Jullie denken toch niet dat TS wil dat je antwoord geeft op zijn vragen? Hij wil bewijzen dat er wel domme vragen zijn. Gezien jullie antwoorden heeft ie het bewijs nog niet geleverd.

Dus TS, doe een nieuwe poging! *O*
 
The Screaming Chief geeft een dom antwoord:
Met welk toerental rijdt je als je een contstante snelheid hebt?
hangt van je versnelling en toerental af. maar bij een constante snelheid heb je ook een constant toerental ongeacht je snelheid


Das dus niet waar:

bij een constant toerental draait het wiel ook en constant toerental.
Maar omdat de banden slijten wordt de omtrek van de banden steeds minder.
Hierdoor is de afgelegde afstand per omwenteling van de band minder en dus ga je bij gelijkblijvend toerental steeds langzamer rijden. :)

In jouw geval: bij een constante snelheid wordt je toerental dus steeds hoger. :Y
 
Laatst bewerkt:
Dank jullie wel voor de reacties, maar nog effe iets he als je geflitst wordt zie je dat dan altijd of kan je ook gewoon lekker een vervelende envelop krijgen? en je kan je rijbewijs toch nie kwijt raken als je geflitst wordt?
 
Dank jullie wel voor de reacties, maar nog effe iets he als je geflitst wordt zie je dat dan altijd of kan je ook gewoon lekker een vervelende envelop krijgen? en je kan je rijbewijs toch nie kwijt raken als je geflitst wordt?

Niet altijd en steeds vaker zeker niet en ook dan kun je je rijbewijs kwijtraken.
 
als je een constante snelheid houdt, wil dat zeggen dat je toerental wel verschilt..
WANT denk aan wind, berg op, berg af..
Kijk maar eens naar een auto met cruise control. Dat is dus constante snelheid. En ook daar verschilt het toerental door de omstandigheden waarin/op je rijdt.

je tank weet ik niet..

olie verversen staat in je onderhouds boekje om de hoeveel km.. Denk dat dat wel verschilt per motor. ;)

spuiten weet ik ook niet, alleen dat het naar mijn mening te duur is. ;)
 
Dacht ik vroeger ook.
Ik heb inmiddels een collega leren kennen ............
Zucht.

Domme vragen bestaan wel! Echt.


Nee domme antwoorden bestaan wel.. Als je iets niet weet kun je niet iets doms vragen. Als je iets wel weet of denkt te weten kun je wel domme antwoorden geven. :W
 
Nee domme antwoorden bestaan wel.. Als je iets niet weet kun je niet iets doms vragen. Als je iets wel weet of denkt te weten kun je wel domme antwoorden geven. :W
als je een constante snelheid houdt, wil dat zeggen dat je toerental wel verschilt..
WANT denk aan wind, berg op, berg af..
Kijk maar eens naar een auto met cruise control. Dat is dus constante snelheid. En ook daar verschilt het toerental door de omstandigheden waarin/op je rijdt.

je tank weet ik niet..

olie verversen staat in je onderhouds boekje om de hoeveel km.. Denk dat dat wel verschilt per motor. ;)

spuiten weet ik ook niet, alleen dat het naar mijn mening te duur is. ;)

Ik zie het. ;)

edit, uitleg

er vanuitgaande dat de koppeling goed werkt en niet slipt zijn de krukas en het achterwiel mechanisch met elkaar verbonden.

Er vanuitgaande dat je je snelheid konstant wil houden(dus ook je toerental) zal je dus in geval van tegenwind, berg op rijden ed.. je koppel gaan verhogen of verlagen door meer of minder gas te geven.
 
Laatst bewerkt:

licht toe dan..
heb je ooit een auto op cruise control gezet en hem dan alleen precies hetzelfde aantal toeren zien aanhouden?

maar goed, als jij jouw mening hebt.. ga je gang.. btw.. de luchtdruk bepaald ook je aantal toeren aangezien je dan meer of minder lucht moet verplaatsen. Dus een laag druk gebied is wel handig voor je benzine verbruik. Waarom denk je anders dan werelduurrecords met wielrennen bijv. beter zijn op een iet wat hogere plaats.. JUIST minder luchtweerstand. Luchtweerstand bepaald dus ook je toerental.
 
licht toe dan..
heb je ooit een auto op cruise control gezet en hem dan alleen precies hetzelfde aantal toeren zien aanhouden?

maar goed, als jij jouw mening hebt.. ga je gang.. btw.. de luchtdruk bepaald ook je aantal toeren aangezien je dan meer of minder lucht moet verplaatsen. Dus een laag druk gebied is wel handig voor je benzine verbruik. Waarom denk je anders dan werelduurrecords met wielrennen bijv. beter zijn op een iet wat hogere plaats.. JUIST minder luchtweerstand. Luchtweerstand bepaald dus ook je toerental.

uitleg hierboven in vorige post gezet
 
Terug
Bovenaan Onderaan