Donker Arai vizier - en 's nachts?

EdwinO

MF veteraan
6 feb 2002
4.092
1
Ik zit te denken om een (licht) getint vizier op m'n Arai helm te kopen. Nu heeft Arai 3 keuzes: licht getint, donker getint en geel. Welke adviseren jullie? 's Nachts en bij slecht weer wil ik er ook mee kunnen rijden. Is dat te doen en werkt het ook beter tegen die schittering als je een 's nachts tegenliggers hebt waardoor waterdruppels op het vizier gaan oplichten?
 
Met donker vizier zie ik 's nachts ook weinig. Mijn oplossing Heb altijd een licht vizier bij in Tanktas of rugzak in een hoesje.

Robert


juist dat is de oplossing,...
tenminste zo doe ik het ook, niet echt prettig hoor met een (licht)getint vizier op te rijden snachts
je ziet gewoon minder...!! cq niet genoeg....

ik zou zeggen pak een zonnebril en rij vannacht een blokkie om... op de fiets 8-)

overdag met bewolking ed. vind ik mijn getinte vizier ook nog best prettig en rustig aan de ogen...

Ciao,...
 
Ik heb een Arai RX7 met een donker vizier erg mooi maar in het donker is het niet handig (zacht gezegd) als je zeker weet dat je met donker moet gaan rijden neem dan op z'n minst het gewone vizier mee bij een Arai is ie zo vervangen en anders toch maar zowiezo met het lichte viziertje gaan rijden ik voel me echt niet prettig met schemer gaat het nog net maar eenmaal goed donker is dus gewoon k-u-t PLEZIER !!!!!!
 
Er wordt veel gesproken over wat in het donker handig is, maar als de zon een beetje door begint te breken is een donker vizier misschien veel fijnen dan een light getint vizier. Ik rij niet in het donker en met regen. Kun je met lichte bewolking ook nog met een dark smoke vizier uit de voeten?
 
Waarom nie gewoon een normaal vizier en een zonnebril :?
Kan je naar beneden of af doen als et donker word, en overdag kan je dan ook nog es redelijke risicoloos met een open vizier rijden (zonder dat er een stukje staal/steen/vlieg je oog doorboort/splijt) :)
 
Ik heb 2 jaar met licht & 2 jaar met donker gereden. Met regen had ik het idee dat het donkere vizier best goed werkte (voor mijn gevoel vertekende het beeld minder, maja das gevoel). Maar 's nachts had ik hem altijd open, je zag domweg geen steek meer. Met schemer moesten je ogen eerst ff aan het donker wennen
De looks waren wel 100 maal beter, maar het is niet echt praktisch.

P.S. hoe zit dat met die chroomlook (weet ff de correcte benaming niet), is dat ook erg donker??
 
Zo een donker spiegel vizier is erg donker , zie je bijna niks mee als de zon ondergaat .Ik heb nu een light smoke en vind dit `s nachts nog goed te doen , is wel oppassen als het geregend heeft want je denkt dat de weg droog is maar deze is noch nat , dus oppassen !
 
Ik rijd met een Fogcity light reactive vizier, kleurt mee met het licht. Daar is ook 's nachts uitstekend mee te rijden en het beslaat ook niet.
 
Ik heb ook een donker vizier, als je een pinlock binnenvizier in de kleur geel gebruikt zie je beter in het donker. Beter als de zon schijnt.
En.... het ziet er het mooist uit.

Ok in het donker zie je toch iets minder dan met een helder vizier, maar ik heb er niet veel last van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan