Donker Arai vizier - en 's nachts?

EdwinO

MF veteraan
6 feb 2002
4.092
1
Ik zit te denken om een (licht) getint vizier op m'n Arai helm te kopen. Nu heeft Arai 3 keuzes: licht getint, donker getint en geel. Welke adviseren jullie? 's Nachts en bij slecht weer wil ik er ook mee kunnen rijden. Is dat te doen en werkt het ook beter tegen die schittering als je een 's nachts tegenliggers hebt waardoor waterdruppels op het vizier gaan oplichten?
 
Ik rij zelf met zo'n blauw olie ding , ik zie s'nachts ook nog wel.Wat niet wil zeggen dat het heel handig is , met geel zie je dan veel meer.
En als ik s'nachts rij , doe ik die klep open.Blijf ik tenminste een beetje wakker ;)
 
Ik vin het voor geen meter rijden en zelfs eng om met donker vizier te rijden.

Had een donker vizier op me ouwe helm en een lichte voor as ik wist dat ik in het donker moest rijden.
Weet je nooit echt van te voren en daarbij vin ik het met regen waardeloos en deed ik me vizier vaak open omdat ik geen donder zag.
Die regen in smoeltje is nie fijn, maar beter dan niks zien.

Ik heb nu dan ook een licht vizier met pinlock op me nieuwe helm.
vin een donker vizier mooier uitzien, maar ik zie liever zelf wat.

Daarbij had ik met het donkere vizier ook altijd en eeuwig me zonnebril op, dus daar hoefde ik het ook niet echt voor te doen.

Edit ghehe:
Ik zou dus gaan voor geel dan
 
gebruik al tijden een geel vizier. Werkt perfect... Zowel overdag als 's nachts


Ik heb wel eens zo'n gele zonnebril opgehad. Zag idd meer diepte... Alleen als het mooi weer was, werd ik helemaal gek: zo fel aan m'n ogen.
Vind ik echt NIET lekker!

Ik heb een ongetint vizier en bijna altijd een zonnebril op(wel een goede waarmee je ook in de schaduw goed ziet).
 
Ik heb een donker vizier voor mooi weer (blauwe coating :9~ ) en een normaal vizier als ik door het shitweer moet.
In het donker rijden doe ik praktisch nooit, is bij mij geen noodzaak en vind er geen reet :r aan als ik het einde van de bocht niet kan zien.
Ik kan een donker vizier daarom heel erg aanraden omdat je een mooi egaal getint uitzicht hebt zonder dat irritante zonnebril montuur.
 
Donker vizier voor overdag en een normaal vizier voor 's-nachts.

In het donker met donker vizier is niet echt een pretje! Als het even kan dus gewoon ook je normale vizier meenemen als je in het donker thuis wil komen.
 
Die licht getinte is heel goed voor overdag en 's nachts. Het donkere vizier van Arai is niet bruikbaar in het donker of als je tunnels in rijdt. Ik ben een aantal malen te laat naar huis gereden,. vanuit ardennen, met dat donkere vizier op, je ziet dus echt geen ene klote meer. Ook tunnels wordt een beetje gokken.

Als je gevoelig bent voor fel licht (bijvoorbeeld als je contactlenzen draagt) moet zeker geen geel vizier nemen. Is ook alleen bedoeld voor overdag in regen of mist.
 
Die licht getinte is heel goed voor overdag en 's nachts. Het donkere vizier van Arai is niet bruikbaar in het donker of als je tunnels in rijdt. Ik ben een aantal malen te laat naar huis gereden,. vanuit ardennen, met dat donkere vizier op, je ziet dus echt geen ene klote meer. Ook tunnels wordt een beetje gokken.

Als je gevoelig bent voor fel licht (bijvoorbeeld als je contactlenzen draagt) moet zeker geen geel vizier nemen. Is ook alleen bedoeld voor overdag in regen of mist.

:^
geel vizier is GEEN zonnebrilvervanger
licht getint is 'snachts en bij slecht weer ook mee te rijden, enkel beetje onvoldoende bij laagstaande felle zon.
 
Ik heb zelf ook een Arai met donker vizier, er valt best mee in het donker te rijden, natuurlijk zie je minder, maar je kan genoeg zien om aan te komen, wel neem ik me lichte vizier mee tijdens een weekend of vakantie, een lichter vizier rijdt namelijk wel makkelijker in het donker, en ik rij met een donker vizier in het donker toch wel een km of 20 langzamer, niet bewust, maar zoveel zie je dus minder.

Maar heb nooit een zonnebril op met me donkere vizier, dus het eventuele nadeel weegt ruim op tegen het voordeel.

Heb eens met een nieuwe strakke helm (zonnebril deed zeer) met licht vizier een uur tegen de zon ingereden, kan je vertellen dat het niet alles is om zo lang met je hand boven je ogen te rijden.
 
Ik heb mij ook een getint vizier gekocht.

Let wel op, als je die in de winkel bekijkt lijken ze anders dan buiten!
Ik wou geen volledig donker, zodat het bij schemer nog te gebruiken valt.

Binnen zag het er eerder een "smoke" scherm uit, je kon er binnen makkelijk doorkijken (zodat je de ogen ziet) maar dan buiten...
Een blauwe spiegel!
Maar kom, de alternatieven waren niet beter (ofwel te donker, ofwel te licht: er bestaan zo van die baby-blauwe tintjes ook :r )
 
Ik heb zelf ook een Arai met donker vizier, er valt best mee in het donker te rijden, natuurlijk zie je minder, maar je kan genoeg zien om aan te komen, wel neem ik me lichte vizier mee tijdens een weekend of vakantie, een lichter vizier rijdt namelijk wel makkelijker in het donker, en ik rij met een donker vizier in het donker toch wel een km of 20 langzamer, niet bewust, maar zoveel zie je dus minder.

Maar heb nooit een zonnebril op met me donkere vizier, dus het eventuele nadeel weegt ruim op tegen het voordeel.

Heb eens met een nieuwe strakke helm (zonnebril deed zeer) met licht vizier een uur tegen de zon ingereden, kan je vertellen dat het niet alles is om zo lang met je hand boven je ogen te rijden.

Heb je voor 's nachts dan de licht-getinte of een volledig helder (het standaard) vizier? Ik hoop eigenlijk dat je met zo'n licht-getint vizier (of misschien is het gele vizier beter?) ook 's nachts kunt rijden en dat je geen problemen krijgt met tunnels. Het is niet handig om altijd 2 vizieren op zak te hebben.
 
Ik heb een light-smoke vizier. Lijkt gewoon helder maar verschilt wel.
Met zonnig weer heb ik een zonnebril op waar ik totaal geen last van heb. Ik voel de pootjes niet en kijk ook niet tegen het montuur enzo.
Ik snap niet waarom de rest er blijkbaar wel last van heeft.
 
Ik heb ook geen last van de pootjes, maar heb het gevoel dat ik minder door m'n ooghoeken zie met een zonnebril op.
Dit is niet alleen op de motor maar ook in de auto.
 
Ik heb een light-smoke vizier. Lijkt gewoon helder maar verschilt wel.
Met zonnig weer heb ik een zonnebril op waar ik totaal geen last van heb. Ik voel de pootjes niet en kijk ook niet tegen het montuur enzo.
Ik snap niet waarom de rest er blijkbaar wel last van heeft.

Omdat we niet allemaal hetzelfde zijn en niet allemaal een PeeJay hoofd/helm/bril hebben |(

Edit:
Kromme zin veranderd ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan