Donkere vizieren mogen niet meer?

Ik heb 2 keer een bocht verkeerd ingeschat dankzij mijn zonnebril. Je weet wel, zo'n zonnige dag en dan een bocht in het bos met afwisselend donkere en lichte stukken. De eerste keer die haarspeldjes op de Posbank en later precies hetzelfde in de Vogezen. Mijn zonnebril ligt daar nog ergens in de struiken en sindsdien rijd ik heerlijk helder.... Het enige wat ik misschien nog eens wil is zo'n opklapvizier (Schubert). Dan kun je tijdens het rijden die klep omhoog schuiven als het nodig is.
 
Ja, irridium rulez!
Alleen is het al klote, nog vóór de schemering, als het ook maar een tikkie donkerder begint te worden, issut al klote. Details vervagen (steentjes op de weg en zo) Maar het rijdt zooooo relaxed overdag.
Aangezien nu het seizoen is aangebroken van 's avonds misschien nog ff snel een stukkie knallen, zit bij mij gewoon het blanke vizier er weer op. Maar soms mis ik het irridium toch nog!

Spiegel/irridium vizieren nooit schoon maken met "geweld". Beste is gewoon in warm soppie leggen en vliegen er af laten weken!
Anders heeeeeel voorzichtig met keukenrol (en glassex)!

Jammer van je vizier!
 
Zelf rij ik al jaren met een Ray-Ban zonnebrilleke onder mijn helm. Maar af en toe kan dat erg lastig zijn zoals ik toen heb gemerkt toen ik die donkere tunnel indook in de Franse Alpen. Even stoppen en je zonnebril afdoen gaat dan erg lastig..
 
Ik vind de licht getinte eigenlijk een 'niet getinte.
Want alleen de tint van een echt donker vizier helpt tegen schitteringen en fel daglicht.
Het zal toch niet zo zijn dat we straks allemaal met een zonnebril op pad moeten onder het lichte vizier. Ik ervaar rust voor mijn ogen als je overdag rijd met een donker vizier. Met een zonnebril heb je van die rare wervelingen van de wind achter de glazen.

Ik rijd al jaren met een shoei met lichte tint rond. Fijn bij bewolkt weer, fijn bij helder zonlicht. De gulden middenweg laten we maar zeggen.

Ps vizieren zonder e-keur mogen wel verkocht, maar niet gebruikt worden 8-)
 
ik heb onlangs zo'n spiegelvizier gekocht, en met een felle zon is dat echt super. beter dan een zonnebril.
wat wel jammer is, is dat na 1 keer gedragen te hebben er al 2 dikke krassen op zitten :( :(
net niet in et gezichtsveld, maar wel irritant zichtbaar van binnen.

(Afbeelding)
Met een felle zon heb je dan wel ook de kans dat je je tegenliggers verblind denk ik '(

Het valt me vaak voor dat ik in het donker nog rondtoer dus ik neem gewoon de zonnebril.
 
de echte "olie" vizieren zijn een soort van gestoomd en als je m vaak poetst haal je dat laagje eraf, beetje bij beetje


Volgens mij mag je een vizier ook alleen maar afspoelen onder de kraan. :?
Mijn laagje zit er nog steeds perfect op *D
En die maak ik elke dag schoon.

Tja, en krassen..... dan moet ik hem maar niet laten vallen,toch?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vrij dure zonnebril. Geen last van tunnels of avond. Kan hem s'avonds op doen en dan zie ik nog details en alles.. en beschermt erg goed tegen de zon..
 
Ik hoor iets bij verschillende motorzaken dat ze geen donkere vizieren meer kunnen leveren? Hoe zit dat?

Volgens hen zou dat verboden zijn geworden sinds kort en kunnen ze alleen nog de heel licht getinte leveren...

work dus helemaal niet goed van...

dit mag nie meer... dat mag nie meer...

dalijk gaan ze ook nog sjegguh dat je geen donkerkuipruitjuh meer mag...
zonnebril mag niet meer..
donkerpak mag niet meer..
donkeruh motor mag niet meer...
donkeruh helm mag niet meer..
donkeruh handschoenuh mag niet meer...
donkeruh laarzuh mag niet meer...

Dus mijn raad voor vandaag is:
Koop alles in het wit en doorzichtbaar. ben je ook zichtbaar :r
 
Ik heb een vrij dure zonnebril. Geen last van tunnels of avond. Kan hem s'avonds op doen en dan zie ik nog details en alles.. en beschermt erg goed tegen de zon..
Merk? Type? En dan vooral, wat voor soort glazen want daar gaat het dan uiteindelijk om. Het klinkt als wat voor mij de ideale oplossing zou kunnen zijn.
 
Zelf heb ik een blank en een licht getint vizier.
Maar ik heb eens iets gelezen van een Pin-Lock of Fog-City waarvan de graad van helderheid wordt aangepast aan de lichtintensiteit.
Iemand meer info hierover ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan