Donorblok of top-end KL600/650 gezocht

Ties-L

Rookie
19 aug 2019
2
0
Delft
M'n 1988 KL600 heeft na een tocht van 5000 kilometer net voor de laatste afslag naar huis het loodje gelegd. Raar geluid, grote boem en toen deed 'ie niks meer. Thuis blok eronderuit getrokken, et voila: clamp over de nokkenas aan de uitlaat-kant is gebroken, as is scheef komen te staan en heeft zichzelf door de klepdeksel heen weten te werken - zie foto's :t



Vrees dat dit het einde van 't blokkie betekent. Zou 'm graag fixen, ding rijdt heerlijk, maar met losse onderdelen via eBay wordt het me een iets te duur grapje, en Marktplaats staat (helaas?) niet vol met deze dingen. Daarom: iemand die toevallig nog een donorblok heeft slingeren waar 'ie vanaf moet? Of een nog intacte kop? Wil d'r eventueel wel een 650 blok in hangen, mocht die ergens in de aanbieding zijn. Laat het bokje weer leven!
 
Laatst bewerkt:
Heeft zonder smering gelopen. Ga je niet redden met alleen een andere cilinderkop
 
Hele reis geen oliepeil gecheckt?
Neu die is meerdere malen bijgevuld, olie is praktisch een handvol keren 'gewisseld' haha. 't Is nogal een dorstig beessie.

Heeft zonder smering gelopen. Ga je niet redden met alleen een andere cilinderkop
Uitlaat-kant lijkt wel slecht gesmeerd inderdaad (inlaat prima overigens); tussenliggende olieleiding zou wel s niet helemaal lekker door kunnen lopen. Bekend probleem bij dit blok dat daar op den duur tjak in komt als ik google mag geloven. Maar hele nieuwe top-end d'r op is denk ik geen overbodige luxe nee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan