dood door eend

stekman

MF veteraan
15 mei 2003
8.130
29
spijkenisse
Ik weet het, ik heb het niet zelf gezien dus mag ik hier niet vragen of het een MF'er was dus dat doe ik niet, maar een motorrijder is overleden na een ongeluk met een eend. ;(
Nu rijd ik zelf nog niet zo lang en let meer op het verkeer. Zeker in de lente zijn de dieren ook door het dolle heen. Ik weet dat, hoe zielig het ook is als er een dier oversteekt je door moet rijden. Maar wat doe je met vogels? Doorrijden en terug koppen? Iemand wel eens meegemaakt.

En voor wat betreft het slachtoffer, RIP en sterkte aan de nabestaanden.
 
ik kan alleen nog redeneren vanuit de auto....maar ik rem af als het kan...en haal ik het niet met normaal remmen....liever t dier dan ik in de kreukels...ben ik heel simpel in.
 
Wat betreft dieren op de weg...dan dien je vooral op te letten van 3 uur 'sochtends tot en met 6 uur 'sochtends dan willen ze hierin de polder wel eens oversteken en dan heb je zo een heel gezin te pakken...

Kwestie van niet te hard rijden dacht ik zo..een gewaarschuwd motorrijder telt voor 4...
 
Ik heb er gister op het klaverblad gorinchem met 110km/h en de knie aan de grond bijna eentje (of was het nou eenDje?) in me gezicht gehad, leven gevaarlijk die dieren maar gelukkig zag ik hem al aankomen dus schrok er niet heeel erg van maar je knijpt hem wel even , scheelde MAX 50cm denk ik
 
Ik reed afgelopen donderdag door groote keeten, en er vloog vlak naast mij een HELE grote meeuw. Ik dus al wat gas terug, op dat moment vliegt dat beest recht voor mijn neus!

Ik in de remmen, maar was al te laat....ik reed vol op het beest in '(
Ik raakte het dier met de koplamp (gelukkig), en de meeuw vloog duizelig verder.

Dit had dus heel anders kunnen aflopen, als ik harder had gereden.
Voortaan let ik dus nog meer op, want ik dacht zelf dit overkomt mij nooit!
 
heb een keer een reiger op een vooruit van een chevy truck zien komen, je moet er niet aan denken dat t een motorrijder is die zo een ding moet koppen.. leek net een vuilniszak die weg gegooid werd
 
Jee, 1 keertje een eend geschampt, heb het meer aan de stok met honden :X Dan vooral die erfhonden bij boerderijen.
 
Triest om zoiets te moeten lezen '(
Heb er eergister bijna een voor m'n donder gehad :X zag m aankomen en ik kon genoeg afremmen om m voorbij te laten.
En dan heb je nog de tegenliggers die uitwijken voor een eend en jou bijna van je motor rijden :r
 
Laatst bewerkt:
mn eerste ritje op mn vorige motor werd bijna beeindigd door een zwerm/groep/troep whatever mussen
 
En dan heb je ook nog die vieze vuile H*MO's die die dieren EXPRESS aanrijden

onze hele weg vrij komt er zo'n flikkertje aanrijden vol gas denk dik 100-110 (mag er maar 70) HELE WEG VRIJ, steekt er zo'n grote eend over (witte met zo'n raar hoofd) en die eend is bijna die weg over gaat ie naar links BAM zo die eend over gereden, wat een vuile homo zeg

die eend leefde nog vet spartellen enz. was niet dood, volgende dag lag ie dood in t water.
 
En dan heb je ook nog die vieze vuile H*MO's die die dieren EXPRESS aanrijden

onze hele weg vrij komt er zo'n flikkertje aanrijden vol gas denk dik 100-110 (mag er maar 70) HELE WEG VRIJ, steekt er zo'n grote eend over (witte met zo'n raar hoofd) en die eend is bijna die weg over gaat ie naar links BAM zo die eend over gereden, wat een vuile homo zeg

die eend leefde nog vet spartellen enz. was niet dood, volgende dag lag ie dood in t water.
idd erg stom B| , maar had je het lot dan niet ff kunnen helpen (nekkie omdraaien??)
 
Khep al een leuk lijstje, 1. tijdens lessen (1e les :X ) een worst hond.
2. een eend (4e les ofzo B| ) 3. een duif (volgens mij) die ergens in berm belande nadattie ofketste op mn windscherm

:9

(ging het topic nou eigenlijk wel over dieren aanrijden?)
 
Ik vind het echt knap als mensen op de motor voor hun zelf kunnen kiezen als er een dier oversteekt, en dus gas geven. Ik denk dat ik kosten wat het kost er alles aan zou doen om zo een diertje te ontwijken. Ook al weet ik dat dat niet slim is.....................................
 
Ik ben er dus heel erg bang voor dat ik ga remmen op het cruciale punt. Ik wéét dat ik gewoon moet doorrijden, maar ik ben bang dat mijn reflex anders zal zijn. Misschien ook niet, maar dat weet je dus pas wanneer het gebeurt. Ik rijd 's avonds vaak in het donker met de auto over allerlei polderwegen en ben me er constant van bewust dat er een dier kan oversteken, vooral als er al tientallen dood in de berm liggen of aan het wegdek vastgeplakt zitten. Die aanblik alleen al vind ik echt heel erg. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik in al die jaren nog maar één keer een kat heb doodgereden en één keer tijdens een ritje Enkhuizen Lelystad op de dijk minstens 4 meeuwen in één minuut. Ik heb al bijna 20 jaar mijn autorijbewijs en 11 jaar mijn motorrijbewijs en ik maak veel km's, dus ik heb gelukkig relatief nog maar weinig slachtoffers gemaakt.
 
Jee, 1 keertje een eend geschampt, heb het meer aan de stok met honden :X Dan vooral die erfhonden bij boerderijen.
stupid.gif

Die lange saaie wegen langs boerderijen nodigen uit om net even wat sneller te rijden, en laatst sprong er inderdaad voor me een hond de berm uit. Ben blij dat hij niet snel genoeg was om helemaal voor me te rennen... dom beest. Een vogel is vaak nog wel zo slim om weg te komen als je opgemerkt wordt, een kat denkt helaas vaak nog even weer voor je langs terug te kunnen rennen als ze al veilig zijn, maar honden, zelfmoordneigingbeesten zijn het soms. :X

Maar ik moet eerlijk zeggen, als ik een kat of hond ver genoeg voor me zie, zelfs al is het beestje aangelijnd, ga ik expres traag langs, je weet nooit.
 
Ja ik heb het ook gehoord, verschrikkelijk het was nog geen 500 meter bij mij vandaan, maar voor alle duidelijkheid, de eend vloog tegen zijn helm waardoor hij de macht over het stuur verloor, en viel tegen een lantaarnpaal, ze hebben nog geprobeerd te reamineren, maar het mocht niet baten.....bijdeze, veel sterkte toegewenst aan de mensen die de motorrijder kende.....
 
ff voor de goede orde: die eend vloog tegen/in zijn helm. hierdoor schrok de motorrijder en reed hij tegen een paal.

edit: oke, is al gezegd.

en hoe triest ook, maar daar doe je volgens mij erg weinig aan. en voor kleine dieren wijk ik niét uit.
 
verleden week in het donker nog een beer over zien steken , heb toch maar even goed in de remmen geknepen :+
rofl!
:} :+

Een beer aanrijden doet dan ook wel wat meer pijn aan jezelf. Maar voordat we zoiets in nederland krijgen moet artis eerst nog even de hekken open zetten. ;)

Edit: Al heb ik van mijn collegas al wel gehoord dat er al eens een antiloop door de ijtunnel is wezen huppelen. (En ja, artis is vlakbij de ijtunnel)
 
Dit is echt vreselijk voor de familie van de motorrijder. Bij deze heel veel sterkte. Dit kun je haast niet voorkomen.

Ik heb gelukkig nog nooit in zo'n situatie gezeten, maar ik weet dat ik eventueel moet afremmen en nooit uitwijken. Dat zit volgens mij wel in mijn reflexen, want ik heb tijdens mijn werk wel eens iemand gezien die met een auto een kat probeerde te ontwijken. Hij kwam dus wel tegen een boom terecht en brak al zijn ledematen. Als je de foto's van de auto zag, is hij er goed vanaf gekomen. Dus nooit uitwijken, want je weet nooit waar je dan terecht komt.

Mijn vriend heeft al wel eens een duif tegen zijn hoofd gehad, niet fijn :X en een duif tegen zijn spiegel. De inpact was zo groot dat de spiegel eraf vloog en de duif overleefde het ook niet.
Duiven zijn wat dat betreft onberekenbaar. Als ze langs de weg zitten weet je nooit welke kant ze opvliegen.
 
Ik rij zomers vaak met de brommer naar school, en dan rij ik met ± 90 over de weg, en dan steekt er ineens zo’n konijn over heb een keer gehad dat het konijn tussen mijn wielen door ging ik schrok me de plu... Het zal je maar met de motor gebeuren.
Met mijn en mijn motor is het gelukkig nog nooit gebeurd gelukkig maar, maar ik heb ook pas mijn rijbewijs.
Veel sterkte aan de mensen die de overleden motor rijder kenden.
 
3 weken terug toen ik met me broer een yoshimura pijp was gaan halen in de auto werd er aan de andere kant van de weg een reiger aangereden (mischien die chevy wel?)En dat beest vloog met een grote boog op onze baan :O. Toen toch ff slalom gedaan B|
 
3 weken terug toen ik met me broer een yoshimura pijp was gaan halen in de auto werd er aan de andere kant van de weg een reiger aangereden (mischien die chevy wel?)En dat beest vloog met een grote boog op onze baan :O. Toen toch ff slalom gedaan B|


eend door schuld
 
allereerst heel veel sterkte aan de nabestaanden !


er vloog bnij mij tijdens een keer snet optrekken een vogel (geen idee wat voor merk type e.d) tegen mijn laars en ketste af op mijn kuip.
Ik schrok me de kolere ik zag hem aankomen vanuit mijn ooghoek.
Ging in de ankers motor langs de kant gezet beestje opgeraapt was overleden in de bosjes gelegd.

Toevallig op de weg langs de begraafplaats :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan