Dood gevoel in gashandje

Early bird

Die hard MF'er
17 mrt 2006
581
9
Middelharnis
Na een uurtje "poeken"krijg ik een dood gevoel in m`n rechterhand. In de ham van de hand, om precies te zijn. Even "overpakken"helpt niet en m`n handschoenen zijn toch echt niet te klein.

Wie kent dit ook en is er een oplossing voor? (geen flauwekul graag!!)
 
Je bedoelt trillende handen :?
Of alsof je handen slapen ?

Slapend!! En dan krijg je van die stomme dingen dat de rem plotseling niet gevonden word waardoor je bijna een GTS bij de buurvrouw onder de keukenruit parkeert. (lach maar, `t is waar gebeurt)
 
Misschien je algehele houding waardoor er in je hand net een klein adertje wordt dichtgeknepen? Moeilijk om dit aan te passen.....
 
Slapend!! En dan krijg je van die stomme dingen dat de rem plotseling niet gevonden word waardoor je bijna een GTS bij de buurvrouw onder de keukenruit parkeert. (lach maar, `t is waar gebeurt)

Komt waarschijnlijk door een combinatie van 2 dingen :
De trillingen van je motor
Teveel belasting op je polsen

Probeer eens een andere zithouding ,iets waardoor je niet zo op je polsen leunt
Het slapende gevoel blijf je houden ,alleen met een andere zithouding duurt het langer voor je het gevoel krijgt :Y
En stop wat regelmatiger (zeg 45 minuten tot 1 uur) en pak effe een peukpauze
 
Wat ook zou kunnen is dat de diameter van je handvat te klein is.
Als je grote handen hebt (zoals ik) Heb je ook dikkere handvatten nodig anders krijg je slappende handen.
Wat natuurlijk ook helpt is elk uur ff n bakkie doen :]
 
Misschien je algehele houding waardoor er in je hand net een klein adertje wordt dichtgeknepen? Moeilijk om dit aan te passen.....
.
tintelingen en een slapend gevoel worden veroorzaakt door beknelde zenuwen niet door slechte doorbloeding. kan heel goed een beknelling zijn in je nek of schouders. maar minder hard knijpen in je handvatten , of minder leunen...gewoon wat ontspannender zitten kan al schelen
 
misschien is een cruise control een oplossing.kun je af en toe even je hand ontspannen laten hangen.ik heb er zelf veel baat bij.
 
synchroon stellen ? of kijk eens naar je instellingen van de vering en de de druk in jouw banden bij mijn banden word er klakkeloos 2.5 en 2.9 in gedaan door motor bedrijven terwijl na navraag bij michelin benelux 2.5 voor 2.5 achter werd opgegeven, weg trillingen
 
Heb hetzelfde gehad (Af en toe nog wel eens). Je jas aan het uiteinde
te smal en daar overheen nog een keer mijn handschoen en als je het gas
open gooit dan knelt het allemaal lekker af. Als het daar niet aan ligt
dan heb je je gas te krampachtig vast misschien, en kun je van die 'cruise'
hendels kopen voor op het gas, kun je met je palm erop leunen...

succes
 
Ik heb geen idee waardoor het komt maar ik heb misschien wel een tip.......
Een vriendin van mij had last van haar arm (heel anders dan jij) maar heeft een zogenaamde "gashulp" gekocht. Dat is een platic dingetje dat je over je gashendel heenzet en je arm op laat rusten. Het is even wennen maar je geeft dan gas met je hele hand en het begin van je arm i.p.v. alleen je hand.
Het kost volgens mij tussen de 10 en de 20 euro en is wellicht het proberen waard.
Ik zal eens kijken of ik er een plaatje van kan vinden of zoiets.......
 
Gevonden :+
full
 
Ik heb echt precies hetzelfde ...
Die strakke jas had ik nog niet aan gedacht.
Ik trek eigenlijk altijd m'n pak (leer, dus strak :) ) aan als ik langere ritten maak, maar ik zal eens kijken of ik er met met m'n vinyl jas ook last van heb :)

<goldwing_mode>
cruise control ... kan je dat op elke motor bouwen?
</goldwing_mode> :D
Lijkt me heerlijk
 
Ik ben ook bekend met dit zeeeeer irritante :( gevoel in je "gashand".

Wat bij mij goed werkt is als mijn hand begint te tintelen, ik strek dan mijn hand en leg mijn vingers op de voorrem.

Bij mij gaat het dode gevoel dan meteen weg.
 
als je klacht snel verdwijnt als je je arm laat afhangen, dan is het waarschijnlijk de doorbloeding die je dwars zit. Bij mij helpt het strekken van de vingers. succes.
 
Ik heb geen idee waardoor het komt maar ik heb misschien wel een tip.......
Een vriendin van mij had last van haar arm (heel anders dan jij) maar heeft een zogenaamde "gashulp" gekocht. Dat is een platic dingetje dat je over je gashendel heenzet en je arm op laat rusten. Het is even wennen maar je geeft dan gas met je hele hand en het begin van je arm i.p.v. alleen je hand.
Het kost volgens mij tussen de 10 en de 20 euro en is wellicht het proberen waard.
Ik zal eens kijken of ik er een plaatje van kan vinden of zoiets.......

*O* Hee Loeder, *O*
Bedankt voor de tip. Niet lachen, maar deze clipvorm heeft dezelfde vorm als de handvatten aan mijn (trap)fiets waar ik ook veel baat bij heb.
Ben echter wel benieuwd hoe het dan zit met gasgeven. De clip zal dan toch ook naar beneden draaien? Graag even een antwoordje retour.
Iedereen bedankt voor de tips en ik ga er een aantal zeker uitproberen!!! :W :W :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan