Dood gevoel in gashandje

Ik heb de Crampbuster van Scottoiler. Inderdaad even wennen, maar bij langere ritten rijdt het heerlijk. Geen kramp of dood gevoel meer in je hand.

good_angle.jpg
 
*O* Hee Loeder, *O*
Bedankt voor de tip. Niet lachen, maar deze clipvorm heeft dezelfde vorm als de handvatten aan mijn (trap)fiets waar ik ook veel baat bij heb.
Ben echter wel benieuwd hoe het dan zit met gasgeven. De clip zal dan toch ook naar beneden draaien? Graag even een antwoordje retour.
Iedereen bedankt voor de tips en ik ga er een aantal zeker uitproberen!!! :W :W :W

Die clip draait inderdaad naar beneden, maar dat wil je toch? Het gashandle draait gewoon mee.
Als je de vorm ziet, zie je dat de clip strakker om de handle wordt gedraaid als je er op leunt. Je kunt hem dus alleen maar verstellen door hem met de klok mee te draaien, dus tegen het gas in. Draai je hem bij het verstellen net iets te ver, moet je hem nog een rondje draaien.
Het is onmogelijk om de clip bij het gasgeven te laten verspringen. Hoe harder je er op drukt, hoe strakker hij komt te zitten.
 
Ik heb de Crampbuster van Scottoiler. Inderdaad even wennen, maar bij langere ritten rijdt het heerlijk. Geen kramp of dood gevoel meer in je hand.

(Afbeelding)
ik heb m ook maar gebruik m eigenlijk niet of alleen op lange stukken snelweg... vinnem gevaarlijk omdat je snel je gas open draait terwijl je dat niet wil...
gewoon regelmatig stoppen en tja ik sluit me eigenlijk gewoon bij de rest aan
 
Na een uurtje "poeken"krijg ik een dood gevoel in m`n rechterhand. In de ham van de hand, om precies te zijn. Even "overpakken"helpt niet en m`n handschoenen zijn toch echt niet te klein.

Wie kent dit ook en is er een oplossing voor? (geen flauwekul graag!!)


Ken 't gevoel, heb er zelf ook last van als ik wat langere stukken rij.
Komt inderdaad door trillingen, en of verkeerde houding.
Wat mij goed helpt om 't kwijt te raken (voor een tijdje) is om mijn vingers languit op mijn voorrem te leggen en alleen mijn duim om 't gas.
Dan voel je zo 't leven er weer inkomen en kun je er na ong. 1min. weer een paar kilometertjes tegen, moet je maar eens proberen. werkt voor jou mischien ook, gr kawakermit
 
Even met je elleboog naar beneden rijden (kin/borst naar tank toe) en dan stroomt alles weer goed door, bij mij tenminste. heb het zelf ook om de haverklap en dacht dat het een kwestie van wennen was....
 
Ik heb dit probleem op letterlijk iedere 4 cilinder die ik ooit gereden heb op relatief constante snelheid (met een BMW K100RS het ergste en een FJ1100 met stip op 2). Zelfs op een Pan European (een uiterst goed gebalanceerde V4) kon ik na anderhalf uur de richtingaanwijzer knop niet meer voelen. Met twins heb ik meestal meer geluk, hoewel ik op sommige hoogtoerige twins (ooit een KLE500 te leen gehad) het probleem ook krijg.
Zal wel met tril-frequentie te maken te maken hebben waar sommigen meer gevoelig voor zijn dan anderen. Het is erg irritant als je er last van hebt, maar dingen als schuimhandvatten en experimenteren met houding / kleding / vasthouden van stuur hielpen mij erg weinig :X
 
Kan een spierenkwestie zijn in je hand, beginnende RSI. (Te lang in dezelfde gas-houding.) Probeer bv om de 15 minuten even kort je gas los te laten en even met je hand / pols goed te bewegen om de spieren los te maken. Dat doe je dus eigenlijk nog voordat de klachten beginnen. Dat helpt bij mij heel erg, pas na het oprekken van de spieren voel je hoe gespannen je zat. (Geen gevaarlijke gym-oefeningen onder het rijden, maar ff gas los kan niet al te veel kwaad op een rustig stuk.)
Probeer ook je algemene zithouding eens te wijzigen, zodat minder spanning op je hand en misschien je schouder staat.
 
Heeft iig met zithouding LEES dichtdrukken van bloedvaten te maken
en met trilfrequenties van de handvatten.

Je kan een groter gewicht aan het uiteinde van ieder handvat monteren,
en/of de stand van de handels wijzigen zodat de hoek die de pols maakt verandert.

Gewoon kwestie van uitproberen :+
 
Heb ik ook op de snelweg bij een konstant toerental ,
komt van de resonantietrilling uit het blok .
Ik pak dan even het gas over met links
 
Heb ik ook op de snelweg bij een konstant toerental ,
komt van de resonantietrilling uit het blok .
Ik pak dan even het gas over met links


met zo'n Div kan ook werkelijk alles.... :}

(zelf ex-div rijder....dacht dat het aan dat type motor lag....maar nu op mijn volgende motor net zoveel last)
 
*O* Hee Loeder, *O*
Bedankt voor de tip. Niet lachen, maar deze clipvorm heeft dezelfde vorm als de handvatten aan mijn (trap)fiets waar ik ook veel baat bij heb.
Ben echter wel benieuwd hoe het dan zit met gasgeven. De clip zal dan toch ook naar beneden draaien? Graag even een antwoordje retour.
Iedereen bedankt voor de tips en ik ga er een aantal zeker uitproberen!!! :W :W :W


Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zie dat Lecram volgens mij het juiste antwoord heeft gegeven. Ik heb zelfs de prijs al voorbij zien komen, voor de kosten hoef je het niet te laten om het te proberen. Je moet er echt wel even aan wennen, het heeft bij mijn vriendin ook even geduurd maar die wil niet meer zonder.
 
Afknijpen van aders is inderdaad het probleem, heb ik zelf ook.
De arts gaf aan dat dit het zogenaamde Karpan Tunnelsyndroom is (spelling zal wel fout zijn)en dit is operatief te verhelpen door een kleine operatie aan de polsen.
Met mijn vorige motor een V twin had ik heel veel problemen, mijn huidige 4 cilinder heeft veel minder trillingen en ik heb er daarom veel minder last van.
Voorlopig voor mij dus geen operatie, wel blikt dit syndroom heel veel voor te komen.
 
De Throttle Rocker is ongeveer een tientje - de nepper van Booster ongeveer 5€.

Als je veel snelweg rijdt kun je naast de Throttle Rocker ook nog denken aan een O-ring om je gashendel echt vast te zetten:

63486899-M.jpg
 
Afknijpen van aders is inderdaad het probleem, heb ik zelf ook.
De arts gaf aan dat dit het zogenaamde Karpan Tunnelsyndroom
je bedoelt carpaal tunnelsyndroom.heb ik ook in beide polsen.met een simpele cruise control van 37,95 kan je lekker je arm even laten bungelen.
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zie dat Lecram volgens mij het juiste antwoord heeft gegeven. Ik heb zelfs de prijs al voorbij zien komen, voor de kosten hoef je het niet te laten om het te proberen. Je moet er echt wel even aan wennen, het heeft bij mijn vriendin ook even geduurd maar die wil niet meer zonder.

Clipje kostte € 4.95. Is inderdaad even wennen aan de "nieuwe" manier van gasgeven en het gekke is dat ik nu zelf wel voel dat ik misschien teveel kneep in het handvat. Gisteravond "even" uitgeprobeert met een rondje Home - Moerdijkbrug - Rotterdam- Heijenoordtunnel en weer terug naar huus (* 120 km) en het clipje beviel uitstekend, dus dames en heren van het forum ; HARTELIJK DANK!!! :Y :Y :Y
 
hoii

mijn moeder heeft ook zo iets gehad met haar hand,
en dat hete iets van een carpaal tunnelcindroom als ik het goed typ.
dan word er in de pols een zenuw afgeknelt. en gaan er als het goed is je hand en 3 vingers slapen,, je duim wijsvinger en middelvinger,
mijn moeder is hier aan geopareert en heeft nergens meer last van met motorrijden,,
misschien kan je wat met deze informatie,,

doeii
 
Hartelijk dank allen!

Ik heb dit ook en wist ook dat een operatie het probleem oplost (carpaal tunnelsyndroom). Maar ja ff snijden leek mij niet zo'n fijn plan.

Ga nu eerst eens kijken of die throttelrock gaat werken, als dat niet lukt de wat duurdere oplossing van de cruisecontrol...

*D
 
Hartelijk dank allen!

Ik heb dit ook en wist ook dat een operatie het probleem oplost (carpaal tunnelsyndroom). Maar ja ff snijden leek mij niet zo'n fijn plan.

Ga nu eerst eens kijken of die throttelrock gaat werken, als dat niet lukt de wat duurdere oplossing van de cruisecontrol...

*D

Misschien een heel raar alternatief, maar aangezien ik ook wel eens last heb van dat rare dode gevoel, tijdens mijn rijlessen dan weekje geleden (ben nu geslaagd). Ik heb ook vaak wreed last van mijn pols als ik achter de computer of playstation zit.

De oplossing die ik hiervoor heb gevonden is zo'n gyroball. Dit ding werkt tegen RSI en verstevigt tevens de pols en armspieren. Een beter spiercorset rond je polsen zal mijns inziens al een groot deel van de stress op je hand op kunnen vangen.

Even Googlen op Gyroball. (tevens een redelijk goedkope oplossing en altijd het proberen waard) Sterkte ermee :]
 
Heb ik ook op de snelweg bij een konstant toerental ,
komt van de resonantietrilling uit het blok .
Ik pak dan even het gas over met links

Volgens mij heb je dit zelf nooit geprobeerd, deed ik een keer op de brommer en ik lag zowat meteen in de berm |(
 
Volgens mij heb je dit zelf nooit geprobeerd, deed ik een keer op de brommer en ik lag zowat meteen in de berm |(

Ik ben vroeger, toen ik klein was, eens deftig gevallen met mijn fietsje toen ik dergelijke stunt uithaal.. nooit meer...
Gewoon even stoppen en wat stretchen is mijn oplossing voor dit probleem
 
Terug
Bovenaan Onderaan