Dood na een hoge druk wasbeurt

Pascal-X

Rookie
10 aug 2019
24
12
Goedendag allen,

Ik heb van de week een grondige schoonmaakbeurt gedaan. Eerst gefoamd met de foamgun en daarna gewassen met de hand. Heb voor het afspuiten mijn hoge druk gebruikt. Daarna wilde ik hem de garage inrijden maar hij was niet blij met de schoonmaak want ik denk dat er ergens vocht is binnen gedrongen. Hij wilde dus niet starten en ging op kermis verlichting stand. Ik heb 2 filmpjes geupload op YouTube om aan jullie te laten zien zodat ik kan vragen wat jullie denken wat het probleem is, zekering, startrelais of wat anders.
Hoop dat jullie kunnen helpen want het is mijn enige vervoersmiddel dus heel belangrijk voor mij.
Ik heb gisteren wd40 gespoten op de schakelaars in het stuur en andere plekken om de eventuele vocht te verdrijven en overnacht laten drogen

 
:^
Ik zou eerst eens accuspanning meten.

Verder zal als het vocht was dat na een paar dagen weg zijn en dus ook hij weer starten. Verder heb je vrij veel stekkers en zo van buitenaf een beetje WD40 rondspuiten werkt niet (daarbij beter een echte electro beschermer/vochtverdrijver gebruiken).
 
Accu is goed. Die ligt aan de optimate 4 en is perfect. Heb hem nu wel even losgekoppeld liggen een paar dagen sindsdien. Dus daar komt genoeg stroom vanaf. Net gemeten en heeft 13v aan losgekoppeld.

Gisteren voordat ik de wd40 gespoten heb heeft hij al 2 dagen kunnen drogen in de garage maar deed nogsteeds niks. De verlichting op de dashboard komt ook heel langzaam aan als ik het contact aanzet. Op de filmpjes zie je de verlichting gelijk aangaan maar dat is nu niet meer. Pas na een aantal keer het contact aan en uit te zetten komt de verlichting pas weer gelijk aan.

Echte elektro vochtverdrijver dacht ik te hebben maar omdat ik hem niet kon vinden heb ik wd40 gebruikt gisteren.

Ik ga straks een paar kappen eraf halen want moet nog weerstanden plaatsen voor mijn led knipperlichten dus dan ligt er meer bloot. Nog andere ideeën wat het kan zijn zodat ik daar straks naar kan kijken?
 
heel langzaam aan als ik het contact aanzet. Op de filmpjes zie je de verlichting gelijk aangaan maar dat is nu niet meer. Pas na een aantal keer het contact aan en uit te zetten komt de verlichting pas weer gelijk aan.

Eerste verdachten bij mij is dan je contactslot , dat die wat teveel water heeft gehad.

Even doorjagen met remmen reiniger, kan geen kwaad .. als dat het was, is het opgelost.

( m'n brommertjes hebben er ook wel eens last van , ouderdom kwaaltje bij hun )
 
Ik zal dadelijk eerst even m'n contactslot uitblazen met de compressor.

Het moet toch ook gewoon normaal zijn om af te kunnen spuiten met een hoge druk of denk ik zo verkeerd?

@Roy "R"acing hoe bedoel je inzakken? Als ik hem wil starten dan verschilt het heel erg met wat er gebeurd. Ene keer begint ie te piepen en andere keer zakt alle verlichting weg. Het is dus niet elke keer hetzelfde wat hij doet.
 
Misschien lukt het met heteluchtkachel of föhnen om het vocht eruit te krijgen.
Hang je de föhn aan een touwtje, richting dashboard/ startknop.

Wel bizar hoor wat een beetje water kan doen, normaal gesproken moet je ook door de regen kunnen rijden.
 
Uitnevelen kan met de hogedruk kan maar echt de spuitkop op de gevoelige delen niet....

Zet anders een stevige accu ernaast met startkabels dan proberen want het lijkt me een kapotte accu, status vd optimate zegt ook niet alles.
 
Wow binnen korte tijd veel reacties over de hoge druk gebruiken ipv huidige oplossing _O-
Het is wel een wijze les geweest in ieder geval. Volgende keer alleen foamen met de hoge druk foam gun en verder gewoon tuinslang afspuiten haha. Ken genoeg mensen die een hoge druk gebruiken voor de motor maar voor mij is het niet goed heb ik gemerkt. Misschien ook maar niet rijden in de regen 8)7

Accu is nog geen 2 maanden oud en houdt z'n spanning goed vast maar kan het dan alsnog daar aan liggen? De accu staat namelijk droog en kan nooit geen water bijkomen.

@Raymond W krijg ik van jou dan een nieuwe? Kan geen autorijden dus is mijn main vervoersmiddel. Dan wil ik hem best wel begraven als je meehelpt graven
 
Ik zal dadelijk eerst even m'n contactslot uitblazen met de compressor.

Het moet toch ook gewoon normaal zijn om af te kunnen spuiten met een hoge druk of denk ik zo verkeerd?

@Roy "R"acing hoe bedoel je inzakken? Als ik hem wil starten dan verschilt het heel erg met wat er gebeurd. Ene keer begint ie te piepen en andere keer zakt alle verlichting weg. Het is dus niet elke keer hetzelfde wat hij doet.

En indien nodig alle overige stekkerverbindingen, gelijk ff met beschermer inspuiten.

Kan prima, maar als je te dicht bij komt en dus met hoge druk ergens water inspuit...

Het voltage bij geladen accu vs voltage als je de startknop indrukt. Maar het eerder aangehaalde how to laadsysteem even doorlopen en je weet meer.
 
Wow binnen korte tijd veel reacties over de hoge druk gebruiken ipv huidige oplossing _O-
Het is wel een wijze les geweest in ieder geval. Volgende keer alleen foamen met de hoge druk foam gun en verder gewoon tuinslang afspuiten haha. Ken genoeg mensen die een hoge druk gebruiken voor de motor maar voor mij is het niet goed heb ik gemerkt. Misschien ook maar niet rijden in de regen 8)7

Accu is nog geen 2 maanden oud en houdt z'n spanning goed vast maar kan het dan alsnog daar aan liggen? De accu staat namelijk droog en kan nooit geen water bijkomen.

@Raymond W krijg ik van jou dan een nieuwe? Kan geen autorijden dus is mijn main vervoersmiddel. Dan wil ik hem best wel begraven als je meehelpt graven
Gaat er mij om dat je een topictitel gebruikt die nergens op slaat.
Voordat ik dit topic aan klikte schrok ik meer omdat ik dacht dat er een mf-er overleden was bij een tragisch ongeval in een wasbox/straat.


Ritueel verbranden mag ook hoor, kom je daar graag bij helpen. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan