Dood na een hoge druk wasbeurt

Pascal-X

Rookie
10 aug 2019
24
12
Goedendag allen,

Ik heb van de week een grondige schoonmaakbeurt gedaan. Eerst gefoamd met de foamgun en daarna gewassen met de hand. Heb voor het afspuiten mijn hoge druk gebruikt. Daarna wilde ik hem de garage inrijden maar hij was niet blij met de schoonmaak want ik denk dat er ergens vocht is binnen gedrongen. Hij wilde dus niet starten en ging op kermis verlichting stand. Ik heb 2 filmpjes geupload op YouTube om aan jullie te laten zien zodat ik kan vragen wat jullie denken wat het probleem is, zekering, startrelais of wat anders.
Hoop dat jullie kunnen helpen want het is mijn enige vervoersmiddel dus heel belangrijk voor mij.
Ik heb gisteren wd40 gespoten op de schakelaars in het stuur en andere plekken om de eventuele vocht te verdrijven en overnacht laten drogen

 
Ik heb heel veel motoren met de hogedruk reiniger schoongemaakt,gewoon nooit op wiellagers,van dichtbij op de radiateur en direct op elektrische delen spuiten.
 
Ik heb heel veel motoren met de hogedruk reiniger schoongemaakt,gewoon nooit op wiellagers,van dichtbij op de radiateur en direct op elektrische delen spuiten.

Laat die elektronica danwel stekkers nou net letterlijk overal zitten. Als je die allemaal ontwijkt heb je 50% van je motor schoon.
Niks mis met 2 emmers water.

Niet zomaar een nog zwaardere accu er aan hangen....

Alles los, stekkers uit elkaar trekken, uitspuiten met compressor, GOEDE vochtverdrijver kopen, geen contactspray.. koop KONTAKT 61 of MOTIP elektronica beschermer (electro protect).
Na aanbrengen op beide stekkers klik ik ze zelf altijd een paar keer in elkaar om ze daarna 20 minuten los te laten hangen, dus geduld.

Gewone contactspray is licht corrosief en is niet geschikt om te laten zitten. Vreet de boel op.

Laat je het water zitten dan volgt corrosie en dan ben je verder van huis.

Je contactslot bestaat uit 2 delen, de cilinder en daaronder de schakelaar.
Hooguit demonteren en schoonmaken, perslucht in de cilinder heeft meestal geen enkel nut voor de elektra er onder.

Check na het schoonmaken ook de zekeringen en als je toch bezig bent meteen de aansluitingen van accu plus naar startrelais + startmotor en massa naar frame en blok.
 
Laatst bewerkt:
Probleem opgelost.
Tijdens het meten kwam ik erachter dat de waardes schommelde als ik de pinnen op de contacten zette. Na het goed schoonmaken van de contacten met de Dremel startte hij gelijk. Vindt het alleen toevallig dat dit probleem direct na het wassen is gekomen. Ik vermoed dus wel dat ergens een kleine sluiting is geweest waardoor de contacten net iets meer corrosie hebben gekregen. Morgen even zinkspray halen om de contacten goed in te spuiten.
 
Probleem opgelost.
Tijdens het meten kwam ik erachter dat de waardes schommelde als ik de pinnen op de contacten zette. Na het goed schoonmaken van de contacten met de Dremel startte hij gelijk. Vindt het alleen toevallig dat dit probleem direct na het wassen is gekomen. Ik vermoed dus wel dat ergens een kleine sluiting is geweest waardoor de contacten net iets meer corrosie hebben gekregen. Morgen even zinkspray halen om de contacten goed in te spuiten.

Welke contacten ?

.. en je gaat toch geen coating op contacten spuiten hé ?
 
Hint: groot verschil tussen spatwaterdicht en drukwaterdicht.
Wat tegen regen kan hoeft niet tegen "high pressure jets" te kunnen.
Vooral bij connectoren een sluipend rottingsproces.

YMMV - maar never nooit hogedrukspuit in de buurt van *mijn* brommer
 
Probleem opgelost.
Tijdens het meten kwam ik erachter dat de waardes schommelde als ik de pinnen op de contacten zette. Na het goed schoonmaken van de contacten met de Dremel startte hij gelijk. Vindt het alleen toevallig dat dit probleem direct na het wassen is gekomen. Ik vermoed dus wel dat ergens een kleine sluiting is geweest waardoor de contacten net iets meer corrosie hebben gekregen. Morgen even zinkspray halen om de contacten goed in te spuiten.

Weet niet wat je van plan bent maar post de resultaten of restanten even in de vorm van een foto.

Scotchbrite is perfect om je massa mee te ontdoen van corrosie. Daarna smeer je er zuurvrije vaseline op tegen nieuwe corrosie.
In connectoren spuit of spray je niets anders dan de eerder genoemde producten.
 
Probleem opgelost.
Tijdens het meten kwam ik erachter dat de waardes schommelde als ik de pinnen op de contacten zette. Na het goed schoonmaken van de contacten met de Dremel startte hij gelijk. Vindt het alleen toevallig dat dit probleem direct na het wassen is gekomen. Ik vermoed dus wel dat ergens een kleine sluiting is geweest waardoor de contacten net iets meer corrosie hebben gekregen. Morgen even zinkspray halen om de contacten goed in te spuiten.
is dit een grap? Zinkspray spuit je niet op je contacten o.i.d. Mijn broer heeft ooit een boot gespoten met zinkspray.
2x raden wat daarmee gebeurde.
Welke contacten heb je het over?
 
is dit een grap? Zinkspray spuit je niet op je contacten o.i.d. Mijn broer heeft ooit een boot gespoten met zinkspray.
2x raden wat daarmee gebeurde.
Welke contacten heb je het over?
Dat zegt niks.
Mijn oom zijn baggerschuit is gezonken met een lading drijfzand.
Dat verwacht je toch niet?
 
Okee duidelijk geen zinkspray. Ik heb het over de contactpunten van de motor op de accu, dus de plus en min. Dacht dat ze dat bij auto's ook wel eens tegen om de corrosie tegen te gaan, maar gelukkig dat ik het niet thuis had staan dan _O-
 
Okee duidelijk geen zinkspray. Ik heb het over de contactpunten van de motor op de accu, dus de plus en min. Dacht dat ze dat bij auto's ook wel eens tegen om de corrosie tegen te gaan, maar gelukkig dat ik het niet thuis had staan dan _O-
beetje opschuren.
Vastzetten, ev zuurvrije vaseline er op.
 
Heb ze helemaal netjes gemaakt met mijn Dremel met een staalborstel bitje. Zuurvrije vaseline is dat iets speciaals of is de "normale" vaseline ook goed? Wil inderdaad wel iets van bescherming komen.

Maar nu is eigenlijk de vraag wat in m'n kop speelt, kan het zijn gekomen door een kortsluiting ergens met afspuiten? Dat daardoor de corrosie zo erg is geworden of is het gewoon toeval geweest?
 
Heb ze helemaal netjes gemaakt met mijn Dremel met een staalborstel bitje. Zuurvrije vaseline is dat iets speciaals of is de "normale" vaseline ook goed? Wil inderdaad wel iets van bescherming komen.

Maar nu is eigenlijk de vraag wat in m'n kop speelt, kan het zijn gekomen door een kortsluiting ergens met afspuiten? Dat daardoor de corrosie zo erg is geworden of is het gewoon toeval geweest?
Er zijn er wel meer waarbij ik die vraag heb maar ik ben geen psychiater. Ik denk dat het puur toeval is dat je klemmen slecht contact maakte. de weerstand van water zelf is veel te hoog om te zorgen voor een kortsluiting.
 
Er zijn er wel meer waarbij ik die vraag heb maar ik ben geen psychiater. Ik denk dat het puur toeval is dat je klemmen slecht contact maakte. de weerstand van water zelf is veel te hoog om te zorgen voor een kortsluiting.

Hebben we geen huis psychiater hier op het forum dan? 8)7
Maar dan is het dus gelukkig toeval zodat ik de volgende keer met een gerust hart kan wassen. Alleen goed opletten dus bij afspuiten met de hoge druk. Weet nu duidelijk door jullie waar ik niet met de hoge druk moet spuiten haha

Is deze vaseline goed om te gebruiken ervoor?
vaseline-petrolium-jelly-no--3-250-g-big-2x.jpg
 
Hebben we geen huis psychiater hier op het forum dan? 8)7
Maar dan is het dus gelukkig toeval zodat ik de volgende keer met een gerust hart kan wassen. Alleen goed opletten dus bij afspuiten met de hoge druk. Weet nu duidelijk door jullie waar ik niet met de hoge druk moet spuiten haha

Is deze vaseline goed om te gebruiken ervoor? Bekijk bijlage 1501671
Voor wat in je kop speelt? Of voor op de accuklemmen? Meestal staat er op als het zuurvrije is. Ik zou voor zeker gaan, van niet zuurvrije kan je ook uitslag krijgen op je anus, heb ik me eens laten vertellen.
 
Ik heb de polen van mijn accu’s gewoon schoon, en zeker en plakzooi met een goedje eraan. Als je een jaarlijkse controle doet dan inspecteer je toch ook polen. Geen witte uitslag, vastzetten etc.... :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan