Doodsangst op de weg..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gaat er mij om dat ze altijd datzelfde manoeuvre met mij oefenen terwijl er wel meer dan die 8 te leren is. Ik heb nog géén noodstop geleerd, géén uitwijkmanoeuvre, géén techniek voor traag rijden gehoord. Ik heb 12 uren les gekregen op die 8, hoewel de instructeur duidelijk zag dat ik het op den duur niet meer kon door paniek, angst en gebrek aan wil na tig aantal mislukte pogingen. Afwisseling van manoeuvre zou beter zijn geweest, maar hij negeerde mijn vraag steeds weer. "Eerst de 8 leren, dan gaan we naar het volgende manoeuvre".

Dus jij wilt bepalen hoe je leert, en de instructeur is een zak die jou zenuwachtig maakt?
Zo werkt dat niet...

Jij bent van het type dat gaat wijzen naar de instructeur, terwijl je naar jezelf mag wijzen.
Kijk jezelf eens aan in de spiegel en zeg dan, ik moet en ik zal die 8jes kunnen.
Bel daarna de rijschool en maak een afspraak...

Overigens heb ik genoeg mensen gekend die zich uit gierigheid hebben doodgereden.

Je kent ze wel; Die remmen kunnen nog wel, die banden kunnen nog wel enz. enz.
Het meest beroerde is nog dat ze met hun wanstaltige gierigheid anderen meesleuren in de ellende.

Maak dus een keuze, heb 't geld er voor over of stop ermee!
 
Conclusie: Het is een vertrouwenskwestie.

Iedere rijschool kan omgaan met snelle leerlingen. Niet iedere rijschool of instructeur kan omgaan met leerlingen die wat meer aandacht nodig hebben!
 
Hoe moet ik nu oefenen met tijgers? Ik heb een lichte leeuw genomen, in mijn geval, een Europese korthaar. En daar dan drie van.

Die lichte leeuwen zijn ook wat hanteerbaarder. 4 poten in lijn met een kleine maaginhoud ipv die 2 poten in een V-formatie.

Ze steigeren ook niet zo gauw. Dat is heel fijn voor beginners. Daar heeft ie gewoon echt niet genoeg pit voor.
 
Conclusie: Het is een vertrouwenskwestie.

Iedere rijschool kan omgaan met snelle leerlingen. Niet iedere rijschool of instructeur kan omgaan met leerlingen die wat meer aandacht nodig hebben!

:^

Slotje!

:+
 
Zal ik het dan maar zeggen:

Gewoon mee kappen, niet doen. Motor rijden of welk voertuig dan ook is een grote verantwoordelijkheid daar hoort geen angst bij te komen kijken. Natuurlijk wat gezonde om geen gekke dingen te doen is normaal maar wat jij omschrijft klinkt gewoon als pure angst voor de machine. Heel moeilijk om daar overheen te komen. In Nederland zie ik meer dan genoeg mensen met angst rijden, je ziet het namelijk onmiddellijk aan de rijstijl. Zelden te hard rijden, maar wel zich zelf dusdanig angstig gedragen dat ze een gevaar op de weg zijn vooral voor zichzelf.
 
Ja. Inderdaad. Die man is rustig, beheerst. Ik heb 2 uren les van hem gehad en toen lukte mijn 8 wel. Ik heb gevraagd mijn andere lessen ook met hem te mogen doen, maar dat was niet mogelijk.

Dat is natuurlijk een beetje bullshit van die rijschool. Stel ze de keus, andere instructeur of je bent weg naar een andere rijschool.
 
ontopic:
- zijn er mensen die hetzelfde ervaren hier? blijkbaar toch niet in die mate, misschien is dat een conclusie op zich.
Jawel, heb de eerste les alleen maar hele grote cirkels gereden in de eerste versnelling.
De tweede les durfde ik na 3 kwartier te schakelen naar de 2 en toen dacht ik; oooooh, dat valt wel mee :+
Heb de halve draai en 8je nooit gekund en heb uren op mezelf zitten schelden en ik vond mezelf echt verschrikkelijk zielig '(

Er is alleen 1 verschil, ben nooit te gierig geweest. :+
 
Jawel, heb de eerste les alleen maar hele grote cirkels gereden in de eerste versnelling.
De tweede les durfde ik na 3 kwartier te schakelen naar de 2 en toen dacht ik; oooooh, dat valt wel mee :+
Heb de halve draai en 8je nooit gekund en heb uren op mezelf zitten schelden en ik vond mezelf echt verschrikkelijk zielig '(

Er is alleen 1 verschil, ben nooit te gierig geweest. :+

2 grote cirkels is 1 hele grote acht. dus je kon het al lang.
en wat je groooots kan, kan je ook wel kleiner toch? :+


Het leeuwenverhaal is best interessant, leer nieuwe dingen bij
 
Jawel, heb de eerste les alleen maar hele grote cirkels gereden in de eerste versnelling.
De tweede les durfde ik na 3 kwartier te schakelen naar de 2 en toen dacht ik; oooooh, dat valt wel mee :+
Heb de halve draai en 8je nooit gekund en heb uren op mezelf zitten schelden en ik vond mezelf echt verschrikkelijk zielig '(

Er is alleen 1 verschil, ben nooit te gierig geweest. :+

Ik kan nog steeds niet rijden. Af en toe kom ik een bocht uit en dan denk ik echt "Hoe. Is. Het. Mogelijk."

Maar de volgende bocht gaat het weer prima en dan ben ik het alweer vergeten. Voordeel van een man zijn. Geheugen van 2
 
TS reageerd niet meer. ;(

Ik denk dat de ontmaagding is gelukt vanacht. :+
Best lastig als je een dag niet meer kan lopen en je niet bij de pc kan. *O*
 
Laatst bewerkt:
Misschien is dit een optie? :+

Zijwielen.jpg


kawa%20met%20zijwieltjes.jpg


841_2ff9f749ac7be93bc24766d6ff37042f.jpg


69924-300-218-scale.jpg
 
Dus jij wilt bepalen hoe je leert, en de instructeur is een zak die jou zenuwachtig maakt?
Zo werkt dat niet...
instructeurs kunnen het soms goed regelen...

Rijlessen en rijbewijs in ruil voor seks : Archief • Flitsservice.nl
Jij bent van het type dat gaat wijzen naar de instructeur, terwijl je naar jezelf mag wijzen.
Kijk jezelf eens aan in de spiegel en zeg dan, ik moet en ik zal die 8jes kunnen.
Bel daarna de rijschool en maak een afspraak...

Overigens heb ik genoeg mensen gekend die zich uit gierigheid hebben doodgereden.

Je kent ze wel; Die remmen kunnen nog wel, die banden kunnen nog wel enz. enz.
Het meest beroerde is nog dat ze met hun wanstaltige gierigheid anderen meesleuren in de ellende.

Maak dus een keuze, heb 't geld er voor over of stop ermee!
Maar als je geen geld hebt voor nieuwe rem(schijven), dan kun je niet stoppen
 
Heb het topic even snel doorgelezen maar denk dat ik mij aansluit bij een paar andere.
Stop er gewoon mee. Je houding om dingen te leren is op zijn zachts gezegd niet handig, daarnaast heb je zoveel angst dat je een groter gevaar bent dan een mooiweerrijder.

Je zal wel een hobby vinden, maar dit is hem gewoon niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan