Doodsangst op de weg..

Status
Niet open voor verdere reacties.
is het trouwens niet interessant om effe te oefenen op straat met een quad? ga je waarschijnlijk minder bang op hebben, en toch wat wennen aan een deel van het gevoel van een motor. (nat in de regen)
 
Mijn zoontje (9 jr) wilde heel graag een crossertje. Leek hem geweldig. Ik cros ook, mn vriend ook. Superstoer natuurlijk.
Hij heeft 3 keer gereden... En vindt het doodeng!
Hij heeft zelfs gezegd dat we hem maar beter kunnen verkopen.

Misschien dat het over een jaar weer eens proberen ofzo. Misschien is het inderdaad niets voor hem.

Dus Debbie misschien is motorrijden ook niks voor jou? Kan toch, niks mis mee toch? Of je neemt een time out en ga je over een half jaar of een jaar weer verder.
 
instructeurs kunnen het soms goed regelen...

http://www.flitsservice.nl/phpBB/media/rijlessen-en-rijbewijs-in-ruil-voor-seks-t65229.htmlMaar als je geen geld hebt voor nieuwe rem(schijven), dan kun je niet stoppen
full



:+
 
Mijn zoontje (9 jr) wilde heel graag een crossertje. Leek hem geweldig. Ik cros ook, mn vriend ook. Superstoer natuurlijk.
Hij heeft 3 keer gereden... En vindt het doodeng!
Hij heeft zelfs gezegd dat we hem maar beter kunnen verkopen.

Misschien dat het over een jaar weer eens proberen ofzo. Misschien is het inderdaad niets voor hem.

Dus Debbie misschien is motorrijden ook niks voor jou? Kan toch, niks mis mee toch? Of je neemt een time out en ga je over een half jaar of een jaar weer verder.
:o
Hij zal van zelf wel komen met zijn hobby's die hij leuk vindt ja :Y

Op TS je bent een hobby aangepraat volgens mijn en een diep zwart gat ingedoken :P
Trapje nodig om er uit te klimmen :? ;)
 
Laatst bewerkt:
:o
Hij zal van zelf wel komen met zijn hobby's die hij leuk vindt ja :Y

Op TS je bent een hobby aangepraat volgens mijn en een diep zwart gat ingedoken :P
Trapje nodig om er uit te klimmen :? ;)


Dopey verrekte padvinder....gij kunt nie rijden nie :P

Je zult wel ergens een trapje hebben staan en gaat dat graag langs brengen zeker :+
 
Hey allemaal !

Ik ben een beginnend motorrijder. Omdat de instructeur bij de rijschool mij niet meteen zag slagen voor mijn rij-examen, heeft die mij de weg op gestuurd met een voorlopig rijbewijs.
Hij vond dat ik mijn angst moest overwinnen ; maar je raadt het al. Mijn angst is er enkel op verergerd.

Omdat ik moet oefenen om te slagen voor mijn examen heb ik mezelf een Suzuki gs500e gekocht. Mijn vriend en ik hebben die wat opgeknapt en nu is die volledig rijklaar. Maar ik ? Ik sla tilt als ik er nog maar aan denk om een ritje te maken.

Ik slaag er niet in gas genoeg te geven om vanuit stilstand te kunnen vertrekken want het geluid van de motor doet me panikeren (stel dat mijn voorwiel de lucht in gaat ?!). Wanneer ik een bocht nader, ga ik altijd terug naar de eerste versnelling om dan met mijn stuur eerder dan met mijn lichaam de bocht te nemen. Daardoor ben ik al 2x bijna de bocht uit gegaan. Remmen maakt mij ook bang (zie dat mijn achterwiel de lucht in gaat ?!).
Het lukt me niet om snelheid te maken, want dan begin ik al te denken aan de bocht die eventueel komen gaat en hoe ik al genoeg moet afremmen om er héél traag door te gaan.

Mijn houding is helemaal verkrampt. Als ik een halfuurtje heb gereden, voelen mijn spieren muurvast aan.

Daarom had ik al 4 lesuren meer nodig gehad dan via de rijschool voorzien worden, want ik krijg mijn 8-manoeuvre niet onder de knie. Ik citeer mijn instructeur : "Jij bent de eerste aan wie ik les geeft die de kijktechniek volledig juist uitvoert en er TOCH in slaagt rechtdoor te rijden".

Ik heb altijd willen motorrijden en omdat mijn vriend fervent motorrijder is, is de vlam alleen maar aangewakkerd bij mij. Maar ik had nooit gerekend op zo'n angst om te rijden. Ik heb het nooit onderschat hoe moeilijk het is om te leren rijden, maar ik dacht dat alles vlotter zou gaan.

Ik WIL rijden en ik WIL mijn rijbewijs, maar daarvoor moet ik die angst kwijtraken. En ik weet niet hoe...

Ik heb niet alle reacties gelezen, dus met het risico te dubbelen...

Naar mijn mening moet die instructeur je niet alleen op weg op sturen. Hij moet jou op een parkeerplaats leren rijden en vertrouwen geven met de motor, de techniek, de weg en je medeweggebruikers. En daarna lekker op stap!

Realiseer je wel dat het allemaal in je kop zit. Eigenlijk moet je gewoon je verstand op nul zetten en gáán. Maar da's gemakkelijker gezegd dan gedaan ;)
 
heeeeela, er heeft nog iemand een trapje nodig zie ik :+

Nee hoor ben geen 2 meter, maar ook geen smurf, zoals Dopey.

En verder zijn we nu een net aangemelde MF'er weg aan het jagen. Beetje jammer, mensen. Hoe je er nu ook over denkt.
 
Nee hoor ben geen 2 meter, maar ook geen smurf, zoals Dopey.

En verder zijn we nu een net aangemelde MF'er weg aan het jagen. Beetje jammer, mensen. Hoe je er nu ook over denkt.

Laat ons hopen van niet, hoe meer zielen,...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan