Dat gaat zo niet werkenRambabbel en midlifecrisis zaten helemaal goed.
ik had inderdaad op alle 4 polen geen spanning en daarom dacht ik ook dat het ergens in dat "blokje" zat. Ik ging ervan uit dat hij meer deed dan alleen maar het startrelais regelen (wat dus ook zo is). De zekering had ik gechecked door te kijken. maar nu met de ohmmeter zag ik dat hij wel door was. dus nieuwe zekering erin en die plofte er direct weer uit.
Oh ja, en ik had voor het doormeten van de zekering ook nog gewoon de plus direct met de aansluiting bij het contactslot doorgeschakeld en toen startte hij wel. Of dat dit achteraf zo slim was (gezien de zekering gelijk weer doorbrandde) is een ander verhaal. Lampen deden het toen trouwens nog niet, maar dat wordt de volgende stap
Duuuuss het wordt zekeringetje vervangen kijken waar de kortsluiting kan zitten en door met de verlichting
Bedradingsschema heb ik intussen ook, dus ik begin mijn elektro-allergie bijna kwijt te raken.
DANK VOOR DE HULP!
how to - accu en laadsysteem controleren.Het bedradingsschema heeft zeker wel geholpen en dat heeft zeker de scherpe randjes van mijn allergie eraf gehaald.
Zojuist de zekering vervangen, contact aan gezet, toen hoorde ik een paar hele zachte tikjes en vervolgens een plofje van de nieuwe zekering.
Weer een nieuwe zekering erin gezet en die hield het wel uit (met een paar seconden lopende motor). Motor weer uitgezet: en toen begon ik toch wel een raar geurtje te ruiken.. Blijkt dat mijn spanningsregelaar loeiend heet was. Ik kon niet eens 1 sec mijn hand erop houden.
Zou dat de oorzaak zijn? of gevolg van iets anders?
Zie de link.Dank u danku, morgen naar de beurs, dus vrijdag ga ik verder meten!
maarrr: wat bedoel met "de dynamo op weerstand" ?
Zie de link.
In de link wordt niks gezegd over "de dynamo op weerstand" of bedoel je dat ik de weerstand van de dynamo door moet meten misschien?
Gr,
Dus zonder SR blijft zekering heel.intussen nieuwe zekeringen gehaald om de dynamo spanning door te meten. Ik kwam alleen niet verder dan hem erin te steken (..) hij plofte er namelijk gelijk uit met contact uit.
Als ik de stekker uit de SR haal, blijft hij wel heel. Zodra ik die erin stop is het weer gedaan.
Dit, samen met het feit dat de SR bij de laatste keer lopen zo bizar heet werd en begon te stinken doet me toch vermoeden dat de regelaar zelf kaputt is..
gezien dit geen onderdeel was, van het eerder geposte how to stukje, dacht ik jullie maar eens advies te vragen, alvorens een nieuwe te halen.
als je hem vervangt, koop dan een suzuki 2003/2004 gsx spanningsregelaar, voor 25 euro op marktplaats.
iets groter, veel koelribben en veel betrouwbaarder. Heb hem zelf inmiddels al 2 jaar zonder issues