"Dooie" hand , Tips ???

dikkevinger

MF'er
15 jul 2001
203
0
Heerhugowaard
Nu ik een nieuwe motor heb zit ik met het volgende probleempje, mijn rechterhand wordt na enige tijd (15 a 20 min.) redelijk gevoelloos. Op mijn vorige motor had ik hier nagenoeg geen last van. Nu heb ik zitten kijken en mijn huidige handvat van de BMW loopt ietwat schuin op. Bij de cockpit is hij smaller als naar je stuuruiteinde, hij wordt dus steeds dikker. Zou dit de veroorzaker van het probleem kunnen zijn ? Iemand hier ervaring mee en iemand een tip/truc ?

C.U.


:j
 

**Lara**

MF veteraan
3 jan 2002
27.592
712
51
Hoevelaken
Bezoek site
Ik ken het probleem en is idd erg vervelend.
Ik heb er een cruise-controle (gasvasthouder)op gezet. Werkt voor mij perfect, ik heb nergens last meer van.
 

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
is het niet omdat je houding anders is op je nieuwe motor?

als je meer voorover zit, "liggend", dan heb je meer gewicht op je polsen en dan worden je handen gevoelloos. typisch iets voor sportievere motorfietsen dacht ik.

oplossingen zijn ofwel niet rijden, ofwel heel hard. bij het laatste haalt de rijwind de druk weg van je armen.
 

**Lara**

MF veteraan
3 jan 2002
27.592
712
51
Hoevelaken
Bezoek site
Op mijn vorige motor (GSX600F) had ik er geen last van omdat mijn hand en pols ten opzichte van de onderarm niet gebogen waren, bij de Deauville had ik er ineens wel last van.. mijn pols en hand maken een andere hoek waardoor mijn vingers niet goed doorbloed waren. Met de cruise-controle kan ik het gas vastzetten en mijn pols/hand ik een comfortabele stand houden.
Ik spit even wat lectuur na om te kijken waar ik hem gekocht heb.
Je hoort nog van mij :)
EDIT: http://www.onderdelen-struik.com/index2.htm onder accessoires
 
Laatst bewerkt:

EdwinO

MF veteraan
6 feb 2002
4.092
0
Heeft dat intapen van de handen, wat coureurs wel eens doen, hier ook mee te maken? Dan zou dat een oplossing kunnen zijn.
 

**Lara**

MF veteraan
3 jan 2002
27.592
712
51
Hoevelaken
Bezoek site
als iets je niet bevalt moet je het weg doen, aanpassen blijft een lapmiddel
Ben ik het niet mee eens!
Als jou handvatten de dik of te smal zijn pas je die toch ook aan? Wil je meer uit de wind zitten dan schaf je een hoger windscherm aan. Bevalt de look van jou motor je toch niet helemaal, dan bouw je hem om.
 
Laatst bewerkt:

Zeta-boy

MF veteraan
17 feb 2002
2.108
0
35
Roosendaal
www.witloxevenementen.nl
als iets je niet bevalt moet je het weg doen, aanpassen blijft een lapmiddel
Wie zegt dat die motor of iets dergelijks niet bevalt?? Kijk als je nou grote lichamelijke klachten hebt, rugpijn ofzo, dan zou je kunnen zeggen 'ik ga wel op zoek naar iets anders' maar als het nu zo iets kleins is en de motor bevalt verder heel goed, waarom zou je hem dan wegdoen. Dan doe ik liever een aanpassing aan mijn motor of houding dan dat ik hem wegdoe.
 

Drei

Die hard MF'er
27 feb 2002
357
0
Wieringerwerf
ik heb altijd moeite met vrouwenlogica, maar ik weet uit ervaring dat vrouwen meestal wel gelijk hebben, en dat maakt dingen soms minder leuk, als je begrijpt wat ik bedoel. Mannen doen meer met gevoel en vrouwen meer met verstand. Tevreden?
 

Drei

Die hard MF'er
27 feb 2002
357
0
Wieringerwerf
Nu ik een nieuwe motor heb zit ik met het volgende probleempje, mijn rechterhand wordt na enige tijd (15 a 20 min.) redelijk gevoelloos. Op mijn vorige motor had ik hier nagenoeg geen last van. Nu heb ik zitten kijken en mijn huidige handvat van de BMW loopt ietwat schuin op. Bij de cockpit is hij smaller als naar je stuuruiteinde, hij wordt dus steeds dikker. Zou dit de veroorzaker van het probleem kunnen zijn ? Iemand hier ervaring mee en iemand een tip/truc ?

C.U.


:j
wat is het voor type BMW?