"Dooie" hand , Tips ???

Ik heb dus ook last maar dan links...ga niet nog een keer neerzetten..staat al genoeg over. Ik rij sinds gisteren met een goedkoop Hansadinges (piieeeep) Sportbandage om mijn pols. Werkt voortreffelijk. Thuis gelijk af en klaar. Weet niet wat de tijd leert natuurlijk, maar voor nu is het prima zo.

[edit]
Ik heb trouwens geen dooie hand!!!
[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voordat je "cruise-control" e.d. gaat aanschaffen....
Waardoor komt het "dooie" gevoel :?
Knijp je te hard in je stuur :?
Is je houding niet goed :?
Trilt het stuur te veel :?

Neem anders eerst andere handvaten, of andere trillingsdempers ( uiteinde van je stuur.) Drei heeft wel een beetje gelijk, niet meteen met lapmiddelen proberen je motor aan te passen... Kijk eerst wat precies de oorzaak is en pas dan datgene aan wat de klacht veroorzaakt.
 
ik heb altijd moeite met vrouwenlogica, maar ik weet uit ervaring dat vrouwen meestal wel gelijk hebben, en dat maakt dingen soms minder leuk, als je begrijpt wat ik bedoel. Mannen doen meer met gevoel en vrouwen meer met verstand. Tevreden?

Met andere woorden: thuis heb je niets te vertellen dus probeer je het hier maar je gelijk te halen doen :P :P :P :P :P
 
En jezelf even de tijd geven om er aan te wennen.

Toen ik net me R1 had, ook wel eens last van gehad,echter alleen in het begin.
JJJe kan ook proberen je clip-ons iets te draaien, zodat je handen een iets andere stand krijgen, of bijv je remhendel iest meer naar onderen draaien.
 
Nu ik een nieuwe motor heb zit ik met het volgende probleempje, mijn rechterhand wordt na enige tijd (15 a 20 min.) redelijk gevoelloos. Op mijn vorige motor had ik hier nagenoeg geen last van. Nu heb ik zitten kijken en mijn huidige handvat van de BMW loopt ietwat schuin op. Bij de cockpit is hij smaller als naar je stuuruiteinde, hij wordt dus steeds dikker. Zou dit de veroorzaker van het probleem kunnen zijn ? Iemand hier ervaring mee en iemand een tip/truc ?

C.U.


:j


Ik heb exact hetzelfde geloof ik.

Als jij weer dat rare gevoel krijgt, zou je dan eens wat willen testen voor me?
Door je wijs danwel middel vinger met de vingertop op de duim te tappen, dus dat je een soort pacman beweging krijgt?

En als je dat dan doet, voel je een soort springveer erin zitten??

(luister hier eens naar want zo "voelt/hoort" dat dan bij mij......)

Bovenstaande is geen grapje, wou er toevallig zelf een topicje over gaan openen vandaag, vandaar het geluidje 8-)
 
Ik heb exact hetzelfde geloof ik.

Als jij weer dat rare gevoel krijgt, zou je dan eens wat willen testen voor me?
Door je wijs danwel middel vinger met de vingertop op de duim te tappen, dus dat je een soort pacman beweging krijgt?

En als je dat dan doet, voel je een soort springveer erin zitten??

(luister hier eens naar want zo "voelt/hoort" dat dan bij mij......)

Bovenstaande is geen grapje, wou er toevallig zelf een topicje over gaan openen vandaag, vandaar het geluidje 8-)
YEP ik herken het maar al te goed!
 
Voordat je "cruise-control" e.d. gaat aanschaffen....
Waardoor komt het "dooie" gevoel :?
Knijp je te hard in je stuur :?
Is je houding niet goed :?
Trilt het stuur te veel :?

Neem anders eerst andere handvaten, of andere trillingsdempers ( uiteinde van je stuur.) Drei heeft wel een beetje gelijk, niet meteen met lapmiddelen proberen je motor aan te passen... Kijk eerst wat precies de oorzaak is en pas dan datgene aan wat de klacht veroorzaakt.

:^

Heb dit ook weleens, als ik lange tijd met een bepaalde snelheid rijdt, waardoor er iets trilling veroorzaakt.

Iets langzamer of harder wil weleens helpen.
 
Mijne Dames en Heren,

Ik heb op zaterdag 16 maart mijn nagel nieuwe BMW R1100S opgehaald bij Van Harten Amersfoort. Hij heeft het Special Nr 26, is helemaal naar mijn wens gespoten,en aangepast (korte trekstang,lasersysteem,en brede velg). Nu ik hem aan het inrijden ben bemerk ik een "dood" gevoel in mijn re-hand. Dit ervaar ik als een klein doch vervelend probleem. Ik ga mijn droommotor hiervoor niet weg doen !! Ik ga kijken hoe ik dit probleem kan verhelpen (andere handvatten o.i.d.).
Mijn eerste stap was om navraag te doen bij mijn motorvrienden op het MF. En zie .... een heleboel reacties waaronder een paar waar ik wat mee kan. Ik ga i.i.g. wat dingen proberen en wie weet kom ik van dat nare gevoel in mijn hand af.

Ondertussen zal ik af en toe mijn dode gevoel bestrijden door mijn dikke vinger op te steken tegen al die onopvallende auto's die ik de afgelopen dagen op allerlei plaatsen langs de weg tegenkom :j :j :j :j :j

Vandaag rond HHW toch weer drie van die flitsende jongens gespot !

Andere tips als al genoemd zijn welkom en bedankt voor ALLE reacties }) .



C.U.


:j
 
Als het kramp is, zouden dikkere handvatten een remedie kunnen zijn. Zelf vind ik dat ze vaak wat dun zijn, maar ik heb nog geen dikkere handvatten kunnen vinden voor een plastic motor. Wel van die chroom dingen voor een chopper :r , maar er zijn grenzen.
 
Welnu heb even contact gehad met iemand die er een beetje verstand van heeft (heeft al enige bmw's versleten) en hij gaf aan dat het waarschijnlijk door trillingen veroorzaakt wordt. Een S trilt wat meer als de gemiddelde japanner die ik hiervoor had en vooral tijdens het in c.q. losrijden. Na zo'n 1500 km moet het over/minder zijn en anders zou het gezocht moeten worden in de synchronisatie van de injectie.
Voorlopig dus nog ff doorbijten en dan met een week of twee nog eens kijken.

Thanks allen.


:j
 
Terug
Bovenaan Onderaan