Door de file bij Amsterdam :( (met poll!)

Wat zijn jouw file-ervaringen bij A'dam?

  • Platbranden dat Amsterdam!

    Stemmen: 40 29,9%
  • Ik merk geen verschil met ergens anders

    Stemmen: 82 61,2%
  • Ik heb altijd problemen in de file

    Stemmen: 2 1,5%
  • Ik rij nooit file

    Stemmen: 6 4,5%
  • Ik neem altijd de vluchtstrook

    Stemmen: 4 3,0%

  • Totaal aantal stemmers
    134
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik rij regelmatig bij Amsterdam (A6, A1 en A10) en over het algemeen vindt ik het wel mee vallen. Er zitten een paar eikels tussen die je expres blokkeren maar het merendeel ziet je wel. Een keer iemand gehad die iemand voor mij blokeerde, die had brede koffers achterop en daardoor een baan moest opschuiven om er langs te komen. Ik kon er eerst wel langs maar toen ik halverwege zijn wagen was, stuurde die in een keer naar recht waardoor ik er tussen zou komen te zitten. Heb maar even iets gas gegeven en zijn spiegel aan de rechterkant omgeklapt. Gebruikte die toch niet *D .

Laatst zelfs nog een keer gehad dat een Audi naar de middelste baan wou. Had zijn richtingaanwijzer al uit, gebeurt ook niet zo vaak meer, en had ruimte om naar rechts te gaan toen ik tussen de file door kwam. Ik gas los om hem te laten wisselen, maar hij had me al gezien en gebaarde dat ik er eerst langs mocht voor hij naar recht ging.
Maar even vriendelijk de hand op gestoken toen ik er langs ging.

Waarschijnlijk zitten jullie dan ook wel eens achter mij, ik ga niet harder dan 45 km tussen de files door en aders schuif ik er weer tussen. Laatst reed er een keer een motor van de politie tussen de file door. Die ging nog langzamer, hield zich echt aan de regel 'met 10 km/u verschil tussen de auto's door'. Helpt wel als je je motor wit spuit met rode en blauwe strepen, want iedereen dook of zowat de vangrail in of de linkerbaan op.
 
Laatst bewerkt:
Probleem met Amsterdam is dat al die boeren mensen van buiten de stad er heen komen elke dag weer..als die nou wegblijven loopt alles hier perfect *D

[edit] behalve die op 2 wielen natuurlijk he ;) [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Reed jij soms op die Goldwing voor de Coentunnel :? (geen wonder dat mensen niet opzij gaan, de weg is ook maar zo breed hoor O-) , heb wel van je mooie frans bauer muziek mee mogen genieten :r :P )

p.s. ff op het dak slaan helpt... dat doorbreekt het gevoel van complete veiligheid dat koekblikkers hebben als ze instappen... ;)

Probleem met Amsterdam is dat al die boeren mensen van buiten de stad er heen komen elke dag weer..als die nou wegblijven loopt alles hier perfect *D

[edit] behalve die op 2 wielen natuurlijk he ;) [/edit]

HAHAAHHAAH je mag blij zijn dat er nog mensen gek genoeg zijn om in die vieze teringzooi aan het werk te gaan... als A'dam het van de eigen bewoners zou moeten hebben was die hele bende al lang falliet verklaard :X
 
Laatst bewerkt:
Na ongeveer 5 jaar in het mooiste dorp ter wereld gewoond te hebben kan ik alleen maar zeggen dat ik hier alleen maar tussen zes plankjes vandaan ga. Deze stad lééft gewoon, het enige is dat de hartslag van Amsterdam ongeveer gelijk moet lopen met die van jezelf.
Uiteraard heeft elk levend wezen wel een paar zere plekken, je hebt met dit topic je vinger precies op de pijnlijkste neergezet. Blik. Is er veel te veel van. Laatst moest ik van m'n werk weer in zo'n geval zitten. Hemelsbreed ongeveer een kilometer, moest die afstand met een bestelbusje afleggen. Duurde 3 kwartier.
Wat ik een beetje jammer vind is dat ze met die noord-zuidlijn alleen maar een pleistertje gebruiken ipv het probleem echt op te lossen. Handiger zou het zijn om bijvoorbeeld een zooi ondergrondse parkeergarages te bouwen voor de auto's van bewoners, en het voor de niet-amsterdammers wat aantrekkelijker te maken om met de motor of openbaar vervoer hier te komen. Simpel gezegd: pleur de auto's die aan de ene kant van de straat staan in een parkeergarage, asfalteer die kant zodat er wat meer ruimte ontstaat en nóg meer C6 borden plaatsen. Mogen ze overal wel wat meer neerzetten, in Utrecht bijvoorbeeld zie je die niet zo veel.

Oh ja.. over die files... Nalezende lijkt het bovenstaande misschien een tikkeltje off-topic.
Aangezien het meest van tijd forenzen zijn die in de file staan lijkt het me een tikkeltje overdreven om Amsterdammers de schuld te geven van het file-gedrag rond deze stad.

Overigens is het iemand wel eens opgevallen dat files meestal ontstaan bij plekken waar 3 in 2 rijstroken overgaan? En wat doen die briljante wegbeheerders? De snelheid wordt daar meestal verlaagd van 120 naar 100. Dus je krijgt minder capaciteit, en je verminderd de snelheid. Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat er dan een file ontstaat.

Oh ja, toch nog éen ding dat ik graag zou willen hier in Amsterdam.. Heeft iemand misschien een rietje van een meter of 500? Dan kan ik het gelijk bij de Heineken fabriek aftappen :)

Later,

-Twi.
 
ik woon mijn hele leven al in Amsterdam, ik rij ook elke dag door de file naar mijn werk...

als ze niet opzij gaan draai ik mijn gas ff open.... en anders vind ik er wel een weg langs, maar 9 van de 10 keer gaat iedereen netjes opzij...

het zegt misschien wel wat over jou en jouw rijgedrag...

en ga nou niet mijn stad afkraken aub... dat gaat echt nergens over

en over afbranden gesproken in je poll, daar hebben jullie wat meer ervaring mee denk????
 
en over afbranden gesproken in je poll, daar hebben jullie wat meer ervaring mee denk????

Oe, die zit }) :}

Ik vind het ook een beetje raar om Amsterdammers ervan te beschuldigen motorrijders in de file dwars te zitten. Helemaal aangezien het die 'kakkers' richting 't Gooi zijn die de A1 op vluchten...
 
Even voor de duidelijkheid: ik heb het niet op Amsterdam, maar ook niet op Rotterdam. Het gaat mij er alleen maar om dat ik steeds weer de indruk heb dat rondom Amsterdam asocialer gereden wordt. Getuige de meeste reacties valt dat blijkbaar wel mee. Misschien ben ik een beetje overgevoelig voor alles wat met Amsterdam te maken heeft :+
 
De amsterdammers maken juist ruimte :} (volgens mij alle mensen die uit grote steden komen) zelfs als het spul 100 rijdt gaan ze nog voor je aan de kant. Zij zijn motorrijders gewent in hun stad. De dagjesmensen die naar Amsterdam gaan zijn een drama. Eigenlijkzijn alle dagjesmensen in een pedaalemmer mijn vijanden, maar zeker in de file. Gewoon tijdens de spits kun je er gewoon doorheen vlammen, maar buiten de spits door een file rijden is levensgevaarlijk als je hetzelfde tempo rijdt als in de spits.
 
Ik heb 1 keer gehad dat een dikke mercedes langzaam naar rechts reed om de doorgang dicht te zetten toen ik eraan kwam. Heel zielig. Achterlangs had hij nog zat ruimte dus ik er links langs en effe stoppen natuurlijk: "kut heh die file!" zei ik, en reed vrolijk door. Heerlijk.
 
AMSTERDAM HEERST!!!

rotterdam zuigt..

<Amsterdam Hooligan>
euh dat is toch 11 april pas ??Nee toch maar niet,doe maar altijd
Maar door de file heen,vanaf de lelylaan tot aan de vu en soms tot aan de rai,gewoon knipperlicht aan en rijden maar.
Er wordt voldoende ruimte gemaakt,het zijn meestal dezelfde mensen die in de zelfde file staan.
 
hallo denk aan jullie bloed druk ben zelf een amsterdammer maar heb zeker geen hekkel aan die rotterdammers dus even dimmen gezellig blijven he .groetjes zx
 
Ik heb eerst 29 jaar in Rotterdam gewoond en nu 4 jaar in Amsterdam. Er is niet zo heel veel verschil. Wat ik merk is, dat in de Randstad mensen er aan gewend zijn dat er het hele jaar motoren door de file heen rijden en daarbuiten veel minder. Daarom word er ook minder rekening mee gehouden. Is geen opzet, dus relax. :z
 
Ik heb 1 keer gehad dat een dikke mercedes langzaam naar rechts reed om de doorgang dicht te zetten toen ik eraan kwam. Heel zielig. Achterlangs had hij nog zat ruimte dus ik er links langs en effe stoppen natuurlijk: "kut heh die file!" zei ik, en reed vrolijk door. Heerlijk.
:}
 
Oh ja, toch nog éen ding dat ik graag zou willen hier in Amsterdam.. Heeft iemand misschien een rietje van een meter of 500? Dan kan ik het gelijk bij de Heineken fabriek aftappen :)

Later,

-Twi.
Ze brouwen daar niet meer. Helaas. Maar genoeg kroegen daar in de buurt, toch?
 
Ik rijd elke dag in de file rond Amsterdam. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, van die types die juist over de streep gaan rijden als jij er aan komt, sommigen uiteraard met de GSM aan het oor.... of die zonder richting aangeven of spiegels gebruiken van rijstrook wisselen, maar de meeste mensen geven je de ruimte.
Ik vind het rijgedrag van de meeste koekblikkers in de file helemaal niet zo slecht.
Ik weet dat het populair is de koekblikkers af te zeiken, maar .....
 
Waarschijnlijk zitten jullie dan ook wel eens achter mij, ik ga niet harder dan 45 km tussen de files door en aders schuif ik er weer tussen. Laatst reed er een keer een motor van de politie tussen de file door. Die ging nog langzamer, hield zich echt aan de regel 'met 10 km/u verschil tussen de auto's door'. Helpt wel als je je motor wit spuit met rode en blauwe strepen, want iedereen dook of zowat de vangrail in of de linkerbaan op.
Mijn fiets is wit met rood-wit-blauw, zou daarom iedereen zo netjes voor me aan de kant gaan ;)

zelfs in het centrum van amsterdam houden ze rekening met je heb ik gemerkt, dus hoewel ik amsterdam niet echt een leuke stad vind, is dat toch wel het positieve punt.
 
rij nog geregeld naar amsterdam, ook tijdens de spits, maar nooit ergens echt last gehad dat ze geen ruimte gaven...
Rijd zelf op een cbr met een leuke laser eronder, en zolang ik maar wat toeren houd zie je ze op tijd opzij gaan, en dan ben ik niet de traagste rijder
 
Ik rij dagelijks over de A1 van Amersfoort naar Amsterdam (althans tot Weesp). Heb er geen problemen mee. Er zitten er elke dag wel een paar tussen die niet opletten (vooral die busjes :( ). Maar de meeste gaan netjes aan de kant als ik dreigend aan kom rijden :9~
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan