Door de file heen, hoe?

Wat doe jij om op te vallen?

  • Wheelies maken :+

    Stemmen: 8 6,3%
  • Normaal licht, niks extra

    Stemmen: 56 43,8%
  • Knipperlicht(en) aan

    Stemmen: 20 15,6%
  • Groot licht aan

    Stemmen: 1 0,8%
  • Knipperlicht(en) en groot licht aan

    Stemmen: 4 3,1%
  • Fijne herrie demper erop zetten zodat je goed hoorbaar bent

    Stemmen: 31 24,2%
  • Toeteren

    Stemmen: 1 0,8%
  • Andere kleur koplamp

    Stemmen: 7 5,5%

  • Totaal aantal stemmers
    128

Prairy

MF veteraan
7 nov 2005
3.009
0
Ittervoort
Ik wil wel graag eens weten wat jullie doen om op de vallen in de file, zodat koekblikkers misschien vaker in de gaten hebben dat je eraan komt.

Ik rij met knipperlicht aan, en als ik alleen rijdt (dus niet achter een andere motorrijder) doe ik mijn groot licht aan bij op en afritten, aangezien mijn ervaring is dat de meeste mensen daar in de buurt van rijbaan wisselen. Groot licht gaat weer uit zodra ik ervoorbij ben of als het door gaat rijden en je weer normaal met het verkeer mee rijdt.

Zie poll :)
 
groot licht uit, met groot licht is afstand moeilijker in te schatten voor een koekblikker die wel een keer kijkt.

knipperlicht uit, dadelijk denkt een koekblikker dat je in wil voegen en gooit z'n koekblik er voor.

gewoon rustig rijden en wat hoger in de toeren zodat je meer herrie maakt.
tenminste zo doe ik het
 
Er is voor beide wat te zeggen (wel lichtsignalen/geen lichtsignalen), maar zolang ik niet bijna voor mijn donder gereden wordt MET groot licht en knippers in een redelijk rustig tempo, blijven mijn lichten aan.

Wel blijven anticiperen...
 
naast eerder genoemde knippers aan een heeeeeeeeel klein beetje slalommen vanuit de rechte lijn waardoor je koplamp beter bewegend in de spiegels van de koekblikken schijnt. Gaan ze toch eerder opzij, althans dat denk ik te merken.
 
k rij er gewoon rustig tussendoor, zonder knippers en met het gewone, standaard dimlicht. Ik heb slechts zelden last van koekblikkers die geen ruimte geven en vaak blijkt het dan om zo'n butthead te gaan die motorrijders geen ruimte wil geven.
Overigens maakt mijn brommertje wel wat meer geluid dan standaard. Ik klink dus waarschijnlijk wel boven het geluid van het klepijzer (mobiel) uit.
 
Hoi Tam :W

Ik heb een tijdje een blauwe stroboscooplamp in mijn koplamp gemonteerd. Deed het erg goed. :Y

Toch maar weggehaald om duidelijke redenen. O-)



Tijdje terug was er hier een topic over een pulserende koplamp. Schijnt te mogen en valt goed op.

Knipperen is aan uit / pulseren is zwakker en heviger branden.
 
Doe mij maar alarmlichten (4 knipperlichten) en dimlicht :Y
:^

meer nog niet :P

Straks voor de wintermaanden komt er nog wel een gele koplamp in. Ik heb het idee dat bij slecht weer (donker/regen) 1 zo'n koplampje met knippers niet opvallen. Daarom straks een gele koplamp.
 
alleen buttheads of vrouwelijke studentes die alleen rechtuit kunnen kijken die niet aan de kant gaan

mgoed, ik rij ratbike, daar WIL men liever niet aangeplakt zitten

en ook dat versnellinkje lager idd :|
 
Niks bijzonders, knipperlichtjes of grootlicht zullen alleen irritant of juist verwarrend werken. :z Het enige nuttige lijkt me een geel licht, dan val je zeker op. Alleen tis zo lelijk he :P
 
Knipperlicht en hoorbare uitlaat.

Ik ben FEL tegenstander van iedere vorm van grootlicht! Het verblind onwijs en verstoort je coordinatie vermogen. Afstand in schatten is lastiger, sterretjes zien c.q. verblind, etc.


Rij circa 1 week per maand met een auto naar het werk en iedere keer zie ik wel een motorrijder met grootlicht :

- uit automatisme stuur je af op het grote licht
- j raakt verblind en dat is gevaarlijk ivm niet goed zien van remlicht voorligger, etc. etc.


En ja ik rij best had en vlot door de file, bij lege plaatsen op de weg rem ik af ivm van baan wisselende koekblikkers en op en afritten rij ik ook erg rustig.


/Offtopic
He mossel, gecondoleerd nog.
Hoop dat je arm weer beetje valproof is ;)
 
Hoi Tam :W

Ik heb een tijdje een blauwe stroboscooplamp in mijn koplamp gemonteerd. Deed het erg goed. :Y

Toch maar weggehaald om duidelijke redenen. O-)



Tijdje terug was er hier een topic over een pulserende koplamp. Schijnt te mogen en valt goed op.

Knipperen is aan uit / pulseren is zwakker en heviger branden.

:W Mosseltje :)

Jij hebt altijd van die dingen die niemand anders in zn kop haalt :P

Weet nog niet wat ik van de winter doe maar ach, dan zit ik waarschijnlijk toch achterop te slapen :z :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan