Door de file heen, hoe?

Wat doe jij om op te vallen?

  • Wheelies maken :+

    Stemmen: 8 6,3%
  • Normaal licht, niks extra

    Stemmen: 56 43,8%
  • Knipperlicht(en) aan

    Stemmen: 20 15,6%
  • Groot licht aan

    Stemmen: 1 0,8%
  • Knipperlicht(en) en groot licht aan

    Stemmen: 4 3,1%
  • Fijne herrie demper erop zetten zodat je goed hoorbaar bent

    Stemmen: 31 24,2%
  • Toeteren

    Stemmen: 1 0,8%
  • Andere kleur koplamp

    Stemmen: 7 5,5%

  • Totaal aantal stemmers
    128
Ik met gewoon licht, geen geknipper of zo.
Goed in de binnen spiegels van de auto's kijken,
Vroeger op de magna trapte ik er dan nog wel eens een buiten spiegeltje af als ze heel vervelend deden, op de ace is dat iets lastiger.
Zo'n buiten spiegel kapot slaan doe je dus maar 1 keer, dat doet echt zeer een gebroken middenhands beentje
 
Ik heb sinds kort een herriedemper op m'n SV, maar betwijfel of automobilisten in de file dat op tijd opmerken. Met m'n vorige motor had ik er namelijk ook vrij weinig aan.

Verder gewoon normaal licht, geen knippers. Zit wel te kijken om een blauwere kleur lamp erin te doen of misschien zelfs echt xenon. Vooral met dat laatste val je erg op volgens mij al moet je wel een kastje en bedrading wegwerken.

Knipperlichten gebruiken lijkt mij alleen maar verwarrend. Want ik blijf gewoon rijden waar ik rijd. Als je nou alarmlichten had, dan zou ik dat wel gebruiken.
 
hangt ervan af hoeveel haast ik heb, maar als 't echt met een onverantwoord snelheidsverschil tussen de file doorrijden is, dan knipper ik constant met m'n grootlicht, is wel heel asociaal maar je bent tenminste zeker dat je niet tegen de vlakte gaat "omdat 'ze' je niet gezien hebben". Ook fijn is gewoon achter een andere motor rijden die door de file flitst :] ('t liefst moet je dan zelf ook met de motor zijn uiteraard) :)
 
Doe mij maar alarmlichten (4 knipperlichten) en dimlicht :Y


normaal rijden, normaal dimlicht aangevuld met alarmlichten. die alarmlichten scheelt enorm in het opgemerkt worden (helaas mag het niet, maar het werkt goed en is toch een breed geaccepteerde code)

nooit grootlicht, nooit een dot lawaaigas. als dat nodig lijkt kun je ook van het gas af. scheelt veel irritaties.
 
Mis het reflecterende vestje over de kleding nog. Voor 5 euro heb je een mooie gele bij de ANWB winkel waarmee je onwijs veel beter wordt gezien door de automobilisten.
 
full


Wat dachten jullie van deze ???


_O- _O- _O-
 
Mis het reflecterende vestje over de kleding nog. Voor 5 euro heb je een mooie gele bij de ANWB winkel waarmee je onwijs veel beter wordt gezien door de automobilisten.


effekt van zo'n vestje is minimaal en moet vooral niet overschat worden. zo'n vestje maakt je vooral beter zichtbaar als er licht op schijnt. meestal wordt je echter van voren over het hoofd gezien (zeker in de file).

Ja, in het donker draag ik ook zo'n hesje, maar ik verwacht er geen wonderen van. zeker niet in de file
 
Groot licht, knipperlicht, alarmlichten :?

Er is lang geleden een mooie gedragscode opgesteld om door de file te rijden.
Ben ik nou de enige die het raar vind dat de meeste motorrijders hier zich zelf kennelijk niet aan die code houden, maar wel enorm over de zeik gaan als een automobilist zich er niet aan houd (geen ruime maken etc.)?
 
OK, maar word jij dan ook niet zo ontzettend moe van die k.topmerking "ik heb U niet zien aankomen", dat geeft niet bepaald veel zin om je aan die gedragscode te houden B|
 
Klinkt bekend ja. Heb ik, liggend in de berm, ook al eens gehoord.

Ik heb alleen een beetje het idee dat je daar niets aan kunt doen, als de ander niet KIJKT.
Een kennis van me rijdt Goldwing 1200, knalrood met heeel veeel feestverlichting en die krijgt dat ook gewoon te horen.

Kun je je net zo goed gewoon aan de richtlijn houden.
 
Groot licht is A-RELAXED en zelf doe ik het dus nooit. Lokt alleen maar agressief gedrag uit.

Wat dan wel:
-Alarmlichten aan
-Pulserend voorlicht
-Gele verlichting, maar dit is voor jezelf niet zo handig ivm weinig lichtopbrengst (heb ik van horen zeggen/schrijven)

En zoals iemand hier al opmerkte: Als er links of rechts voor je een gat in de file is, VERWACHT dan dat er een auto induikt. Anticipeer hierop. Geen enkele automobilist gaat opzij als er een auto naast hem/haar rijdt.
 
mijn vriendinnetje heeft pas een goede :P

inbouwen van een alarmlich bleken de lichten niet synchroon te krijgen. Dan niet...met als resultaat dat het enorm opvalt :Y
 
Groot licht is A-RELAXED en zelf doe ik het dus nooit. Lokt alleen maar agressief gedrag uit.

-Pulserend voorlicht


Dat is ook net zo "A-RELAXED" :+ De hele tijd zo een debieltje tussen de file als je in je spiegels kijkt ... "Wat moet ie nou met zijn geknipper :z "
 
Dat is ook net zo "A-RELAXED" :+ De hele tijd zo een debieltje tussen de file als je in je spiegels kijkt ... "Wat moet ie nou met zijn geknipper :z "
Laten we dan zeggen, licht pulserend, zodat het net opvalt. Ik bedoelde ook niet een stroboscoop oid ;)
 
...
-Gele verlichting, maar dit is voor jezelf niet zo handig ivm weinig lichtopbrengst (heb ik van horen zeggen/schrijven)
....

Ik rijd al jaren met geel. op de v-strom dus dubbel geel. Ik blijf er bij dat het de meest opvallende (en toegestane) verlichting is. De moto-vision lampen geven een oranje schijnsel maar ik heb gezien dat dat per motor verschilt. Soms zie je er niets van.
Darnaast vind ik het belangrijker om gezien te worden dan om zelf te zien. Ik rijdt dagelijks over vol uitgelichte wegen en die keren dat ik werkelijk afhankelijk ben van mijn eigen verlichting spelen nauwelijks een rol.
Maar ieder zijn keus.

full
 
mijn vriendinnetje heeft pas een goede :P

inbouwen van een alarmlich bleken de lichten niet synchroon te krijgen. Dan niet...met als resultaat dat het enorm opvalt :Y
volgens mij heeft jou vriendinnetje nog wat opvallende verlichting op de motor, iets met blauw enzow... of ik moet er nu naast zitten ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan