Door de file heen, hoe?

Wat doe jij om op te vallen?

  • Wheelies maken :+

    Stemmen: 8 6,3%
  • Normaal licht, niks extra

    Stemmen: 56 43,8%
  • Knipperlicht(en) aan

    Stemmen: 20 15,6%
  • Groot licht aan

    Stemmen: 1 0,8%
  • Knipperlicht(en) en groot licht aan

    Stemmen: 4 3,1%
  • Fijne herrie demper erop zetten zodat je goed hoorbaar bent

    Stemmen: 31 24,2%
  • Toeteren

    Stemmen: 1 0,8%
  • Andere kleur koplamp

    Stemmen: 7 5,5%

  • Totaal aantal stemmers
    128
Ik rijd al jaren met geel. op de v-strom dus dubbel geel. Ik blijf er bij dat het de meest opvallende (en toegestane) verlichting is. De moto-vision lampen geven een oranje schijnsel maar ik heb gezien dat dat per motor verschilt. Soms zie je er niets van.
Darnaast vind ik het belangrijker om gezien te worden dan om zelf te zien. Ik rijdt dagelijks over vol uitgelichte wegen en die keren dat ik werkelijk afhankelijk ben van mijn eigen verlichting spelen nauwelijks een rol.
Maar ieder zijn keus.

(Afbeelding)
Waar koop je die gele lampen en wat blijft er over van je zicht? Heb zelf ook wel interesse in gele lampen.
 
10031059_880_FR_05.JPG


Gele lampen bij Louis-postordering in Dld,nu maar 4,95 (restpost)

Behru, of Philips allweather oid.

Ook mogelijk in die grabbeltonnen bij de dhz-markt, als onderdeel bij zo'n H4 auto :? lampensetje. Voor een euro of 2 a 3, maar dan valt er zelf niet zo veel te zien. 8-)

Of Hier, klik, deze:
h4megagold.jpg

blingkoplamp_1.jpg

Maar die laatste heeft geen e-keur. O-)
 
we reden toen met een maatje door de file rond amsterdam, zat zoon turk oid in een golf vervelend te doen, dus maatje wil erlangs. figuur in de golf zet hem NET niet klem tussen zijn auto en degene naast hem. vent draait zen raam open, waar denk je dat je mee bezig bent blablabla, vent helemaal over zen toeren. op een gegeven memont slaat hij men maatje dus gewoon op zen boven arm. maatje is nogal opvliegerig met dat soort dingen. dr zat toen zoon leeg dempertje op. vent heb de toeren begrenser gehoord op 50 cm afstand :X :X :X denk dat hij hem nu ook nog wel hoord :X

of ed (andere vriend). rijdt chopper, op een gegeven moment zelfde verhaal, maar deze best man DUWDE hem zelfs van zen motor af.

ed ding overeind gesleept, over de vluchtstrook pootje uitgestoken richting de spiegel :X

dit zijn de extreemste gevallen die ik weleens mee gemaakt heb.

verder hebben we zelf nooit last van gehad.

Gr. :W
 
snelheidsverschil niet meer dan 10 km/h
1e of 2e versnelling rijden (afhankelijk van de snelheid vd file)
daar waar zich gaten in de rij bevinden er rekening mee houden dat iemand
dat gat zonder er bij na te denken wil opvullen.

Groot licht en alarmlichten zijn volgens mij zinloos.
wie niet kijkt ziet dat toch niet.
 
(..)

Groot licht en alarmlichten zijn volgens mij zinloos.
wie niet kijkt ziet dat toch niet.
Groot licht werkt wel bij duisternis of schemering, wordt door andere auto's heen zichtbaar, vooral in andere kleur. :Y

Alarmlichten werken verwarrend, gaat íe links-/rechtsaf? Heeft íe panne? :?

Overdag helpt fluoricerende kledij wellicht iets bij mensen die denken dat je al gepasseerd bent en dan i.p.v. donkere, onopvallende motorkledij iets knalgeels of oranjes zien in een ooghoek. 8-)

Daarom vaak ook:
sam_browne1a.jpg
.
 
Geen idee, was gewoon erg benieuwd naar hoe de 'gemiddelde' motorrijder door de file gaat :)
Dimlicht en opletten volstaat... en een beetje "geven en nemen" bij de auto's.

Alarmlichten heb ik niet en grootlicht werkt desorienterend bij automobilisten. Verschil tussen herrie-motoren en stille motoren in "opmerkbaarheid" heb ik nooit gemerkt (en wel allebij bereden). Waarschijnlijk omdat men je dan pas opmerkt als je er el naast zit en dat is te laat.
Fluorvestjes zie je vooral vanaf de achterkant... Lekker belangrijk in een file :N
 
Laatst bewerkt:
snelheidsverschil niet meer dan 10 km/h
1e of 2e versnelling rijden (afhankelijk van de snelheid vd file)
daar waar zich gaten in de rij bevinden er rekening mee houden dat iemand
dat gat zonder er bij na te denken wil opvullen.

Groot licht en alarmlichten zijn volgens mij zinloos.
wie niet kijkt ziet dat toch niet.

Helemaal mee eens, alleen is die max. 10 km/u snelheidsverschil bij een stilstaande file niet echt houdbaar.
 
wacht maar tot je iemand tegenkomt die eventjes z'n deur opendoet ( bestuurder of passagier, maakt geen fuck uit) om bijvoorbeeld te kijken "hoe lang de file is" of "om effe iets uit de kofferbak te halen". ik persoonlijk vind juist dat je bij een stilstaande file niet voorzichtig genoeg kunt zijn, een keer dat 't rijdt is 't risico veel kleiner. Je hoeft 't niet met me eens te zijn, maar denk er toch eens eventjes over na. p.s; als 'ze effe iets IN de kofferbak willen leggen' i.p.v. eruit heb je 't ook al zitten.
 
ik heb er een tijdje over zitten denken om mijn dubbele koplampen om en om te laten branden, eigenlijk net zoiets als de politie heeft, zo'n schakelingetje kan ik op mijn werk makkelijk maken, maar mag het ook???
Het valt erg op zeker als ik er blauwe lampen bij monteer :X
 
Ik heb lampen met een iets andere kleur, beetje blauwig zoals dat Xenon. Met groot licht rijden doe ik nooit, is ontzettend irritant.

De laatste tijd zie ik wel steeds meer motoren door de file rijden met hun linkerknipper aan, omdat ze geen alarmlichten hebben. Dat vind ik ook nogal verwarrend, omdat een automobilist dat in een flits ziet en denkt dat die brave motorrijder dus links gaat invoegen en zelf dus veilig van baan kan gaan wisselen. Lijkt me dus niet zo veilig. Als ik alarmlichten had, zou ik die wel aandoen.
 
Ik rijd nu tijdelijk weer met standaard dempers (andere motor gekocht) maar merk heel goed dat je met wat meer geluid veel beter opvalt.

(Dan waarschijnlijk ook bij de jongens van de rood-wit-blauwe brigade)

ELF76
 
(..)Fluorvestjes zie je vooral vanaf de achterkant... Lekker belangrijk in een file :N
Maar ook aan de zijkant, daar waar geen (i.h.a.) verlichting op je motor zit en aangezien de meesten onder ons, ,niet representatieve steekproef van afgelopen week, circa 250 file :] kilometers, donkere (zwart/blauw/grijs) kleding dragen kan het precies het verschil uitmaken tussen wel of niet opgemerkt worden bij vluchtige :? blik over des blikkers schouder...
 
Mee eens... hoe harder de auto's rijden, hoe groter de kans op onvoorspelbaar baantjewisselen... Bij stilstaand verkeer is 30 km/uur prima te doen
20 km/h in de 1e versnelling. gooit er iemand een deur open, kun je nog stoppen.
Mocht je een spiegel aantikken dan kun je in 1 beter balans bewaren.
30 km/h langs stilstaande voertuigen en iets aantikken doet je meestal veranderen in een pingpongbal
 
als die deur vlak voor je neus opengaat maakt 't echt geen reet uit hoe hard je gaat, zelfs te voet ga je op je plaat als iemand onverwachts juist als jij langsloopt z'n deur open doet (uiteraard zal 't de deur aan passagierskant zijn die een aanslag op je pleegt, voetgangers lopen nl. niet op de rijweg), believe me, i've been there, i've done that.
 
20 km/h in de 1e versnelling. gooit er iemand een deur open, kun je nog stoppen.
Mocht je een spiegel aantikken dan kun je in 1 beter balans bewaren.
30 km/h langs stilstaande voertuigen en iets aantikken doet je meestal veranderen in een pingpongbal

Ik maak me geen illusies, met 20 km/u kun je ook niet alles voorkomen, maar ik vind het een aanvaardbaar snelheidsverschil. Meer niet, want dan overzie ik het zelf onvoldoende.
 
Terug
Bovenaan Onderaan