Door de file rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicolaas

MF veteraan
4 mei 2004
2.632
317
West Veluwe
Ik wil even het volgende onderwerp aansnijden; File rijden met de motor.

Ik werk in Almere en moet om daar te komen een stuk over de A6 richting Amsterdam rijden. Het komt regelmatig voor dat daar file staat. Gelukkig is er het gedoogbeleid dat je met de motor tussen de file door mag rijden. TUSSEN de file dus.
Vanmorgen was het weer raak. Ik rij tussen de file door met een rustig gangetje van 30km/h. (Ik was namelijk op tijd uit bed gekropen omdat er wel eens file zou kunnen staan.) Komt er over het vluchtstrookje aan de linker kant (daar waar al die rommel zoals uitlaten, loopvlakken van vrachtautobanden en glas ligt) een of andere chopper met minimaal 70km/h langsscheuren. Daarachter reed weer een kerel op een Fazer met dezelfde snelheid.
Enkele automobilisten op de linker baan schrikken daar van en sturen naar rechts. En daar reed...? Juist iemand die netjes tussen de file door reed en hierdoor weer bijna een spiegel op z'n knie krijgt.

Ik snap die motorrijders niet. Als je over de linker vluchtstrook rijdt en een auto rijdt je ondersteboven kan je fluiten naar je centen. Sterker nog, je verzekering mag gaan lappen aan de automobilist. (Of moet ik de gedoogregel uitleggen?)
Een lekke band is ook niet ondenkbaar daar er zoveel rommel en glas ligt.

Wat denken jullie hier nou van?
 
kijk eens bij zoekfunctie (typ: file rijden) vind je nog veel meer van die onderwerpen leg je vraag (tekst) daar eens neer.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken het, doen ze op de A9 richting Badhoevedorp ook, stelletje aso's!
Mag je tussen de file door...doe het dan op de goeie baan B|
 
kijk eens bij zoekfunctie (typ: file rijden) vind je nog veel meer van die onderwerpen leg je vraag (tekst) daar eens neer.

Ja, dat klopt misschien wel maar ik kijk alleen maar op de afdeling sport en nooit bij algemeene motorpraat e.d.
Dat zullen er dus wel meer zo doen. Vandaar dat ik op deze manier het onderwerp ook op de sport afdeling onder de aandacht probeer te brengen.

Grtn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan