Door oranje rijden verboden in België


En je mocht zowieso al niet door oranje rijden, behalve als je niet meer veilig kan stoppen (en dat kan echt alleen maar als je te snel rijd)


Dus in België dient een motorrijder zich onderuit te remmen wanneer hij een 3 meter voor het passeren van het licht naar oranje met toegestane snelheid nadert? :?

Denk het nie, heb nog nooit met 50 km/u de machine binnen 3 meter stilgezet...
 
Vreemd volk hoor,die belgische overheid,door oranje rijden is verboden maar samen met hooggeplaatste ambtenaren kleine meisjes misbruiken en vermoorden word nog steeds niet bestraft :?
 
Vreemd volk hoor,die belgische overheid,door oranje rijden is verboden maar samen met hooggeplaatste ambtenaren kleine meisjes misbruiken en vermoorden word nog steeds niet bestraft :?
ja, als er grote bij betrokken zijn, kunnen ze dat wel regelen bij ons |( .
denk maar aan agusta, alle betrokkenen hebben intussen reeds terug één of ander postje.Of het bende-dossier, komen ze na 20jaar met robot-foto's af :?
 
In Nederland mag door geel(oranje) licht rijden ook niet.

Rood en geel betekent allebei stop. Bij geel licht geldt stop, tenzij......

Dat is Europese regelgeving.

Hier een stukje uit de Belgische wegcode:

1° rood licht betekent dat het verboden is de stopstreep of, zo er geen stopstreep is, het verkeerslicht zelf, voorbij te rijden;

2° vast oranjegeel licht betekent dat het verboden is de stopstreep of, zo er geen stopstreep is, het verkeerslicht zelf voorbij te rijden, tenzij de bestuurder bij het aangaan van dat licht het teken zo dicht genaderd is, dat hij niet meer op voldoende veilige wijze kan stoppen; zo dit licht bij een kruispunt geplaatst is, mag de bestuurder, die de stopstreep of het licht in dergelijke omstandigheden voorbijgereden is, het kruispunt evenwel slechts oversteken op voorwaarde de andere weggebruikers niet in gevaar te brengen;
 
Misschien zijn er onder de Nederlanders gewoon nogal veel luidruchtige druktemakers die het over domme belgen hebben maar zelf nooit het begrijpend lezen onder de knie hebben gekregen.


-Door het oranje rijden (als je nog veilig kan stoppen) was altijd al verboden (ook in Nederland).

-Onbemande camera flitst 'oranjerijders' niet.



Veel en veilig rijplezier nog.
 
Vrijdag reed ik met vervanwagen op de N60 waar je 90 mag.
Het was aan het regenen.
Steek een combi voorbij en houd mij dus aan 90 met die combi redelijk dicht achter mij.

We komen aan een groen licht en dat wordt net oranje.
Met een gerucht over deze regel in mijn achterhoofd en de absurde boetes die ik het laatste jaar mogen betalen heb twijfel ik even om alles toe te kloppen.
Ben zeker dat ze niet meer tijdig zouden kunnen stoppen hebben met hun oud kraam zonder ABS.
Heb nog net mijn gezond verstand kunnen laten werken, verwacht ook geen boete, alhoewel :(

Deze regel slaat dus echt nergens op en zal de veiligheid zeker niet ten goede komen mijn gedacht :(

Jochen
Vervangwagen , flik plakt , door oranje rijden mag niet meer en jij stampt niet op je rem :?
Ik had gewoon nog harder geremt dan ik moest remmen voor dat licht ....
 
Hier is nl is het al jaren verboden om door oranje (off. geel) te rijden. Alleen indien stoppen niet meer kan, dan mag je door oranje rijden.


Op vrijdag 09 januari 2004 21:26 schreef Péétje Brik het volgende:En dit is al zolang als ik rij (25 jaar) in Belgie ook.



Deze Boetes België worden zelden geïnd en dit topic zijn een hoop gelul, nog van die lultopics :?





Op dinsdag 13 januari 2004 16:02 schreef funkey het volgende:
Misschien zijn er onder de Nederlanders gewoon nogal veel luidruchtige druktemakers die het over domme belgen hebben maar zelf nooit het begrijpend lezen onder de knie hebben gekregen.


-Door het oranje rijden (als je nog veilig kan stoppen) was altijd al verboden (ook in Nederland).

-Onbemande camera flitst 'oranjerijders' niet.



Veel en veilig rijplezier nog.

:^ Had ik al vermeld, maar dan anders :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan