Door rood rijden normaal?

Op maandag 05 mei 2003 20:01 schreef bierelier het volgende:... als ik vroege dienst heb gebeurt het dagenlijks ,maar dan reken ik er al op dat er door rood wordt gereden -is eigenlijk te gek voor woorden dat je hier op rekent :( ...

Als ik groen licht krijg om de Hoge Ring op te rijden wacht ik altijd totdat de auto´s stil staan. Ik durf het daar gewoon niet aan om daar met groen weg te rijden. Woon jij trouwens (ook) in literatuurwijk?
 
Door rood licht of donker oranje rijden kan natuurlijk niet worden goedgekeurd.

Maar wat moet je soms? Hier in de buurt heb je van die fijne gemeenten die alle lichten op rood laten staan als er geen verkeer is. De bedoeling is dan dat ze op groen springen zodra de detectielussen verkeer waarnemen. Je moet wel eerst bijna stilstaan voordat het groene licht verschijnt. Dat is leuk als het werkt. Met de auto gaat het altijd goed, maar met de motor kun je soms blijven wachten tot je een ons weegt. Dan heb je geen keus anders dan door rood licht te rijden.

Bij dat soort lichten zie je ook dat als er een te groot gat tussen twee voertuigen valt het licht eerst weer op rood springt om vervolgens weer op groen te springen. Dus wat doet iedereen (als er tenminste geen kruisend verkeer aankomt)? Juist. Gewoon doorrijden.

Heel slim dus van de wegbeheerder, daar is echt over nagedacht. Al dat afremmen en optrekken is ook zo goed voor het milieu en is 's nachts een genot voor de omwonenden. Als ze nou gewoon de doorgaande weg op groen laten staan en de kruisende weg op rood als er verder geen verkeer is, dan kun je tenminste gewoon doorrijden. Maar dat kan natuurlijk niet, want misschien rijd je dan wel te snel.
 
Ik heb wel eens de indruk dat je gewoon een l.. bent als je voor rood stopt, ik zie zelfs, regelmatig, politie door rood rijden (en nee niet met zwaailicht en sirene), fietsers, voetgangers, motorrijders en automobilisten. Vrachtauto's die stoppen wel voor rood, ik heb er tenminste nog nooit een door rood zien rijden.

Maar dat hoort denk ik in de catogerie :
knipperlichten ?? nooit van gehoord ;(
rood, oranje en groen alles is groen ;(
stoppen voor voetgangers ? Doe niet zo idioot ;(
verlichting op fiets/bromfiets/scooterding?? die heb je alleen maar om uit te laten. ;(

etc. etc. etc.
 
Ik heb wel eens de indruk dat je gewoon een l.. bent als je voor rood stopt

Je voelt je niet alleen een l.. , het is nog levensgevaarlijk ook. Het is me nu al een paar keer gebeurd dat ik wil stoppen voor oranje (wie doet dat nog), dus begin te remmen, maar dat de auto achter me (meestal type leasebak) juist extra gas geeft om het stoplichtje nog te kunnen pakken. Levert angstige momenten op, en eindigt ermee dat ik voorbij de stopstreep toch nog stilsta. Met een geïrriteerde automobilist achter me.
Waar zou je zijn zonder spiegels?
 
Een vriend van me heeft zich tijdens het lessen eens onderuit geremd toen er ineens een eikel van links door rood heen kwam zeilen. Had zelf gelukkig niks, maar wat als hij de auto niet had zien aankomen... Een andere automobilist is er achteraan geraced en kwam even later terug met het kenteken van de doorrijder *D
 
Zondag aan het eind van de middag voor het eerst weer rustig een rondje gereden, komt er een racer lekker strak in het pak me voorbij, en rijdt tot mijn grote verbazing twee keer voluit door rood, het tweede verkeerslicht was het Takenhofplein bij Nijmegen, voor diegenen die het kennen. En dan heb ik het nog niet eens over de snelheid.
Ik schaamde me gewoon dat ik op de motor zat... ;(
Ik rij motor, ik ben stoer, dus ik hoef me niet aan de regels te houden? Ik geloof dat ik op zondag ook maar thuis blijf, maar dan niet om de andere weggebruikers maar om mijn "mede"-motorrijders. :? '(


Nou, ik was het iig niet. Trouwens, hij moet zeker uit de buurt komen, aangezien er hiero bij 1 op de 2 stoplichten een flitspaal staat...
 
Wanneer ik alleen voor dat lichie sta, dan wil ik er ook wel eens doorheen glippen, *D *D Hij gaat toch op groen zodra ik een voet aan de grond zet (ondingen) en bij oranje/rood rij ik ook gewoon door geloof dat er ongeveer 2a 3seconden tijd tussen zit voordat er weer een stoplichie op groen schiet en 2a 3 sec is genoeg om de max toegestane snelheid te behalen *D *D *D *D

Tja blijft fout.
 
Ik ben geslaagd terwijl ik door rood reed.

Examineur vondt het de juiste beslissing omdat een mercedes zat te kleven en er geen overig verkeer was...
 
Voor het melden van slecht afgestelde detectielussen of andere vormen van motorrijders-discriminatie kun je terecht op www.mag-nl.org/, de Nederlandse Motorrijders Actie Groep, we doen meer dan af en toe een demo-run rijden. })
 
Door rood rijden doe ik in principe niet (OK, heel soms... O-) )

Maar wat die groene golf betreft: hier in Den Haag hebben ze
diverse doorgaande wegen waar je heel vlot tot 80 moet doortrekken
om zo'n groene golf te hebben.

Als je rond de 50 blijft sukkelen springen ze recht voor je bek
weer op rood. En dat doe je 1 dag, 2 dagen maar dan is het toch klaar.

Nee, ik zeg niet welke wegen, voor je het weet lezen er homo's met
blauwe overhemden mee.

Maar het is wel belachelijk. |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan