Door rood rijden

Dat dol, lomp en agressief is een staaltje zelfkennis begrijp ik, aangezien jijzelf met je scooter door rood rijdt...

Wat een onzinverhaal zeg.

Ik denk dat je niet door hebt dat het hier over BROMMERscooters gaat.
(mogelijk voel je je aangesproken omdat je zelf een motorscooter hebt? :? -maar daar gaat het hier niet over )

DeBROMMERscootersrijders lappen nu eenmaal de verkeersregels meer aan de laars dan motorrijders (incl.motorscooter) en automobilisten.
Net als fietsers dat vaak heel doen.

Als je je regelmatig in stadsverkeer beweegt, is dat echt niet moeilijk vast te stellen. Ik zou dus niet weten waarom het een onzin verhaal zou zijn...
 
Laatst bewerkt:
Ohja, ik reed altijd op een crossbrommert (Honda MTX-SH, goede tijden).
Toen ik motorrijles had besefte ik me ineens hoe verkeerd mijn rijstijl was maar ik had nooit geleerd hoe ik in de praktijk moest handelen.
Door rood rijden deed ik niet maar wel veel verkeerde acties of plek op de weg door onwetendheid.
 
Een deel van diezelfde scooterrijders lapt overigens nog veel meer wetgeving aan zijn laars.
Maar dat is een ander (en nog veel ernstiger) verhaal.
 
Zullen we een anti-scooter partij oprichten??


Wij zijn voor een geordend en veilig verkeer, alle scooterrijders het land uit!
 
Op de motor rijd ik ook standaard door rood eigenlijk als er niks aankomt of als het nog makkelijk kan.

Of ja, in elk geval wanneer er een beetje gas wordt gegeven. Als ik geen sportief ritje doe of haast heb dan kan ik meestal wel de moeite opbrengen om te stoppen en wachten.
 
Laatst bewerkt:
Ligt aan de situatie , amsterdam is een grote stad met veel stoplichten. Het is een beetje situatie inschatten bij kruispunten.

Ik rijd zowel scooter als motor.

Dikwijls knal ik met me scooter door het rode licht terwijl ik op de motor wel netjes wacht. Tenzij hij net verkleurd. Op de scooter heb je er sneller schijt aan lijkt het wel :] :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan