Door rood voor nooddienst

Binnenkort moet je voorkomen, je hebt de samenleving ernstig in gevaar gebracht. Waarschijnlijk zul je voor dit criminele gedrag een langdurig rijverbod krijgen, ten einde de samenleving te beschermen voor gevaren zoals jij. Tevens denk ik dat je een celstraf krijgt van enige maanden, gevolgd door een tijdverslindende cursus verkeersbeheersing. Daarna zul je nog wekelijks een afspraak moeten maken bij de reclassering en mag je nooit meer fietsen zonder begeleiding. Ook zul je een enkelband met GPS moeten dragen, zodat men weet waar je bent. Alles zal in het werk worden gesteld, om criminelen zoals jij het leven zuur te maken... })
:^
 
Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen, hangt er een beetje vanaf hoever je die kruising bent opgereden. Als je een goed verweerschrift schrijft dan geef ik je een goede kans.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik hou het in ieder geval in de gaten. Ik ben inderdaad niet door gereden zoals de jongens op de foto, maar stil blijven staan.

@ sociale harry, dank voor het topic, het was al eerder gegeven en ik had het niet gevonden omdat ik op zoek was naar hulp-/nooddiensten en niet specifiek naar ambulances.
 
Wat een verhalen allemaal weer ;(
Tip 1 Bel de Brandweer of politie mocht dit gebeuren en vraag naar de meldkamer.
Vraag daar of de status geldig is is dit zo vraag dan naar een schrijven.
Blijkt dat je toch een bon hebt dan heb je dit achter de hand.
Waarom makkelijk als het moeilijk kan.
 
Laatst bewerkt:
en anders doen zoals italianen op ciclilie even buiten mesina.
daar was een ongeluk voor ons gebeurt ,maar niemand gaat
daar aan de kant, sterker nog de ambulanc stond drie auto,s achter
ons en die maakten zich ook niet druk.
wel samen met de politie de sirene aanlaten,wel een uur lang.
om gek van te worden.
 
Wat een verhalen allemaal weer ;(
Tip 1 Bel de Brandweer of politie mocht dit gebeuren en vraag naar de meldkamer.
Vraag daar of de status geldig is is dit zo vraag dan naar een schrijven.
Blijkt dat je toch een bon hebt dan heb je dit achter de hand.
Waarom makkelijk als het moeilijk kan.
Zinloos. Want stel nou dat er geen toestemming was voor rijden met zwaailicht en sirene (die kans acht ik overigens heel klein, maar dat terzijde)? Dan help je jezelf dus van de wal in de sloot. (Anders is het als er aanrijding met hulpdienst die zwaailicht en sirene rijdt heeft plaats gevonden).

Waarom makkelijk als het moeilijk kan.
Ja, daarom vroeg ik me dus ook af waarom je bovenstaande van jou zou doen.

In ieder geval fijn te lezen dat er nog meer mensen zijn die wel in hun spiegels kijken en ruimte maken voor de hulpdiensten, zelfs als dat een bon en dus gesodemieter op kan leveren. :)
 
Zoals ik al schreef gewoon bellen of langs gaan, dit zijn ze verplicht te geven.
Niet luisteren naar de betweter's dit uit ervaring mee gemaakt in verschillende provinie's nooit 1 bon gehad... weet je het beter gewoon de L U L zijn en betalen :W .
 
Vaak hoef je de kruizing niet eens op om ruimte te maken. Lijkt mij dat je die bekeuring dan niet hoeft te betalen.










Die uit dat andere topic is iets heel anders.
De onderstaande foto doet sterk vermoeden dat de heren niet enkel ff aan de kant gingen :+

flitsfoto_jpg_615379i.jpg
Nou Xtra, ik denk er met deze foto net zo over.
Die TS huilie huilie doen in een topic en een gaspdaal artiest nog ff de schuld in de schoenen schuiven voor hun blunder, ik denken dat die ambulance achter hun rijdt, rijden zij baksteensgewijs achter de ambulance! :N

6 bekeuringen had ik gegeven, 3 voor roodlicht en 3 voor onterecht huilie huilie topic openen.
 
Anders rij je gewoon weer achteruit als de nooddienst langs is geweest. Hopen dat de sensors je dan weer flitsen. Dan heb je 4 foto's (stoplicht flitsers maken 2 foto's) om te laten zien dat je de kuising niet over bent geweest.

Als je nog een boete krijgt. De volgende keer nog een paar keer heen en weer gaan voor nog meer foto's.
 
Zoals ik al schreef gewoon bellen of langs gaan, dit zijn ze verplicht te geven.
Niet luisteren naar de betweter's dit uit ervaring mee gemaakt in verschillende provinie's nooit 1 bon gehad... weet je het beter gewoon de L U L zijn en betalen :W .

Wie gaat hier een betweter zijn??

Het is nl onzin dat ze verplicht zijn jou iets te geven als je de meldkamer belt.

Als je al zou bellen krijg je hetzelfde advies dat hier gegeven word: schrijf een bezwaarschrift. Op grond van dat bezwaarschrift zal dan een onderzoekje ingesteld worden en word er gereageerd op je bezwaarschrift.


Wat een verhalen allemaal weer ;(
Tip 1 Bel de Brandweer of politie mocht dit gebeuren en vraag naar de meldkamer.
Vraag daar of de status geldig is is dit zo vraag dan naar een schrijven.
Blijkt dat je toch een bon hebt dan heb je dit achter de hand.
Waarom makkelijk als het moeilijk kan.

Welke status?? Voor het rijden met zwaailicht en sirene ??
Het maakt voor de weggebruiker niets uit of men toestemming heeft om daarmee te rijden, de verplichting geld ten aanzien van elk voertuig dat zwaailicht en sirene voert, ongeacht of dat rechtmatig gebeurd of niet. het zou wat zijn als je iedere keer eerst jezelf moest afvragen of de bestuurder rechtmatig gebruik maakt van die signalen voor je besluit of je wel of niet ruimte maakt.
 
Ik meende mij te herinneren, dat er een topic voor was, maar kon het niet vinden.

Vandaag hoorde ik achter mij op het Vasteland in Rotterdam een brandweerwagen met toeters en bellen. Uiteraard maakte ik ruimte voor deze nooddienst, door netjes even door rood te gaan en links voor te sorteren, zodat de brandweer er langs kon. Maar nu besefte ik me, dat daar wel een camera voor rood licht staat.

Hoe zat het daar ook al weer mee? Waarschijnlijk is wel aantoonbaar, dat er inderdaad een nooddienst voorbij kwam, want die kwam binnen 30 seconde na mij door rood licht geknald O-).

Thanks!

Als je de bekeuring ontvangt een bezwaarschrift schrijven en opsturen.
Liefst voorzien van een getuigenverklaring, als er getuigen zijn.
In het bezwaarschrift vertellen hoe eea verlopen is, waar je stond, in welke richting, hoe je zag dat de ambu ook die kant op wilde, dat je zag dat jij met je voertuig in de positie waarin je stond hem ook echt de doorgang bemoeilijkte of zelfs onmogelijk maakte en wat je reactie daarop was, hoever je reedt en waarheen en of dit invloed heeft gehad op nog weer andere weggebruikers. En andere relevante dingen die ik misschien vergeet of niet weet omdat ik er niet bij was :)

In 99% van de gevallen zal het dan goedkomen.
 
Zinloos. Want stel nou dat er geen toestemming was voor rijden met zwaailicht en sirene (die kans acht ik overigens heel klein, maar dat terzijde)? Dan help je jezelf dus van de wal in de sloot. (Anders is het als er aanrijding met hulpdienst die zwaailicht en sirene rijdt heeft plaats gevonden).

Die toestemming maakt niet uit, ieder voertuig dat blauwe zwaailamp en sirene aan heeft moet je voor laten gaan. Er zijn ook onopvallende auto's die deze signalen gebruiken en er zijn zelfs voertuigen die er absoluut niet uitzien als zijnde in gebruik bij bv de politie die toch soms gebruik kunnen maken van deze signalen.
De wet stelt duidelijk dat je een voertuig voorzien van dergelijke signalen voor moet laten gaan, ongeacht verdere uiterlijke verschijning.

Strikt genomen kan een politieagent zelfs op zijn eigen voertuig zwaailampen en sirene gebruiken en dan zul je m echt voor moeten laten gaan.
Of het achteraf terecht is dat hij dat doet (zou zelfs nog kunnen ook !!) is een andere vraag, maar die kan in 1e instantie geen excuus zijn m niet voor te laten gaan.
 
Wie gaat hier een betweter zijn??

Het is nl onzin dat ze verplicht zijn jou iets te geven als je de meldkamer belt.

Als je al zou bellen krijg je hetzelfde advies dat hier gegeven word: schrijf een bezwaarschrift. Op grond van dat bezwaarschrift zal dan een onderzoekje ingesteld worden en word er gereageerd op je bezwaarschrift.Welke status?? Voor het rijden met zwaailicht en sirene ??
Het maakt voor de weggebruiker niets uit of men toestemming heeft om daarmee te rijden, de verplichting geld ten aanzien van elk voertuig dat zwaailicht en sirene voert, ongeacht of dat rechtmatig gebeurd of niet. het zou wat zijn als je iedere keer eerst jezelf moest afvragen of de bestuurder rechtmatig gebruik maakt van die signalen voor je besluit of je wel of niet ruimte maakt.

Dan ben je idd een betweter en moet ik je toch teleur stellen. Gebeurt dit jou bij een verkeerslicht, dan is het gewoon mogenlijk om dit op te vragen, of het om een geldige actie ging of niet. Anders heb je een prent voor het NIET VERLENEN van voorrang aan een voorrangsvoertuig.
Anders een betere tip voor je, flitsservice.nl. Stel je daar je vraag en krijg je ook hetzelfde antwoord.
 
Laatst bewerkt:
Dan ben je idd een betweter en moet ik je toch teleur stellen gebeurt dit jouw bij een verkeerslicht dan is het gewoon mogenlijk om dit op te vragen of het om eengeldige actie ging of niet, anders heb je een prent voor het NIET VERLENEN van voorrang voorrangsvoertuig.
Anders een betere tip voor je flitsservice.nl stel je daar je vraag en krijg ook hetzelfde antwoord.

Oke, ik heb hier ook nooit mee te maken en zal er inderdaad wel geen verstand van hebben..... ik verheug me ook op de discussie met je over m'n andere reply's in dit topic :9






PS: Jij bent toch geen buschauffeur toevallig he ??
 
Laatst bewerkt:
Als je de bekeuring ontvangt een bezwaarschrift schrijven en opsturen.
Liefst voorzien van een getuigenverklaring, als er getuigen zijn.
In het bezwaarschrift vertellen hoe eea verlopen is, waar je stond, in welke richting, hoe je zag dat de ambu ook die kant op wilde, dat je zag dat jij met je voertuig in de positie waarin je stond hem ook echt de doorgang bemoeilijkte of zelfs onmogelijk maakte en wat je reactie daarop was, hoever je reedt en waarheen en of dit invloed heeft gehad op nog weer andere weggebruikers. En andere relevante dingen die ik misschien vergeet of niet weet omdat ik er niet bij was :)

In 99% van de gevallen zal het dan goedkomen.
Thanks! Ik zal de situatie nu meteen maar documenteren, voor ik inderdaad belangrijke details vergeet :}
 
even voor de duidelijkheid..... er is uiteraard na te gaan waar en wanneer ergens een voorrangsvoertuig heeft gereden. Ten eerste doordat ook dat voorrangsvoertuig waarschijnlijk geflitst zal zijn maar ook doordat er tegenwoordig eigenlijk bij alle reguliere voorrangsvoertuigen een plaatsbepalingssysteem meedraait.

Maar het is niet zo dat je in zo'n geval als dit 'even de meldkamer belt' en daar dan info over krijgt cq dan bescheiden krijgt opgestuurd.

Je zal echt een bezwaarschrift moeten opstellen, op grond daarvan word een onderzoekje ingesteld of inderdaad het aannemelijk is dat je te maken had met een voorrangsvoertuig waarvoor je plaats hebt gemaakt.

En dan nog is het inderdaad niet zo dat in alle gevallen dit een excuus zal kunnen zijn om door rood te rijden, formeel gezien zou dat niet mogen, maar gelukkig blijkt er ook nog iets menselijks aan het hele systeem te zitten en gaat dat dus 9 van de 10 keer helemaal goed komen.
 
Dan ben je idd een betweter en moet ik je toch teleur stellen. Gebeurt dit jou bij een verkeerslicht, dan is het gewoon mogenlijk om dit op te vragen, of het om een geldige actie ging of niet. Anders heb je een prent voor het NIET VERLENEN van voorrang aan een voorrangsvoertuig.
Anders een betere tip voor je, flitsservice.nl. Stel je daar je vraag en krijg je ook hetzelfde antwoord.

Pfffttt... fokking vertaalservice werkt weer eens niet op dit forum... B|
Heb ik alles handmatig aan moeten passen... |(


:P

ps... als je vanavond je schoen zet, vraag de Sint dan om een handvol punten, komma's en lidwoorden... })
 
Laatst bewerkt:
AAarrghhh... it's alive.... :X




Mag jij eigenlijk al wel weer buiten t donderende poezen topic posten :? B|

Nee eigenlijk niet, maar ik negeer je gewoon. Tenzij je met een zwaailicht op je kop taaatuuutaatuuu schreeuwt.. dan weer wel natuurlijk :)


En ja it's alive, nog steeds! ;)
 
Oh en als je dat gaat doen, dan niet bij een stoplicht, want dan moet ik weer door rood rijden en krijg ik een bon *D
 
Pfffttt... fokking vertaalservice werkt weer eens niet op dit forum... B|
Heb ik alles handmatig aan moeten passen... |(


:P

ps... als je vanavond je schoen zet, vraag de Sint dan om een handvol punten, komma's en lidwoorden... })

Mijn dank is groot daar heb ik jou blijkbaar voor :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan