door rood

flappieeee

MF'er
23 mei 2003
167
0
amsterdam
kreeg vandaag post...van het cjib. Ik schijn op 11 februari door rood te zijn gereden. Oom agent heeft dit kennelijk gezien. Ik rij nooit door rood. Stop zelfs voor oranje als het redelijkerwijs nog mogelijk is. Dit alles wel met de auto hoor..niet met de motor. Ga dus maandag maar even bezwaar maken. Ben alleen bang dat het weinig zin heeft. 11 februari en dan een brief krijgen met een dagtekening van 4 juni..is dat nie een beetje laat?..

Er zijn dus neem ik aan geen foto's gemaakt maar wat is dan de bewijslast? Heeft het eigenlijk wel zin om bezwaar te maken? Kost me 86 euro...is nogal een duur grapje
 
Kan het niet zijn dat je toevallig even met je radio bezig bent geweest? Als je even een paar seconden naar je radio kijkt kan je namelijk maar zo een rood licht missen. Ik denk in ieder geval niet dat het veel zal uithalen om in beroep te gaan, maar je kan het natuurlijk altijd proberen.
 
wees eerlijk, als je het hebt gedaan wees dan sportief,
ik rijd ook vaak te hard maar ben wel consequent met verkeerslichten

Dat is hij toch.

Wat is dat nou weer voor onzin dat wanneer iemand zegt dat hij iets niet heeft gedaan dat hij dan meteen niet eerlijk is of onsportief.

Hij zegt duidelijk dat hij het niet heeft gedaan, voor hetzelfde geld heeft die agent die hem gesignaleerd zou moeten hebben 2 nummers of letters van het kenteken omgedraaid.
Probleemn is dan idd dat hij geen enkele manier heeft om aan te tonen dat ie het niet gedaan heeft.
Dat is ook waar het hem om gaat
 
ik rij nu zo'n 7 jaar. In die tijd twee bekeuringen gehad voor 20km/h te hard gereden en 1 keer fout parkeren. Dat is toch wel netjes denk ik he? Ik heb gewoon deze boetes betaald zonder gezeur/bezwaarschriften omdat ze terecht waren. Bij deze wil ik toch echt bewijs zien omdat ik er niets van geloof.

En stel dat ik het gedaan zou hebben waarom houdt die oelewapper (en dan zeg ik het nog netjes) me gewoon dan niet even aan? Geef mij maar een flitspaal ipv oom agent.
 
Laatst bewerkt:
Als je door rood rijdt weet je toch of je t doet of niet. Als je weet dat je het niet hebt gedaan dan ga je zowiezo in beroep.
Ik heb het vooral tegen lui die weten dat ze verkeerd bezig zijn maar gewoon voor de "lol" ertegeningaan.
 
In Nederland geldt de regel:
Onwaarheid (leugen gaat me te ver, laten we zeggen onjuiste constatering/waarneming of [moedwillig] foute interpretatie) + Ambsteed = vaststaand feit.

Die regel dateert nog uit de tijd van bromsnor, toen iedere ambtenaar nog integer was en het snelste vervoermiddel het paard. Of je zo een archaïsche, vermolmde, tot op het bot verrotte, door de gedragswetenschappen sterk bekritiseerde en verfoeide regel in de moderne tijd nog steeds moet handhaven is een terechte vraag. (ik weet het antwoord ook.)
 
In Nederland geldt de regel:
Onwaarheid (leugen gaat me te ver, laten we zeggen onjuiste constatering/waarneming of [moedwillig] foute interpretatie) + Ambsteed = vaststaand feit.

Die regel dateert nog uit de tijd van bromsnor, toen iedere ambtenaar nog integer was en het snelste vervoermiddel het paard. Of je zo een archaïsche, vermolmde, tot op het bot verrotte, door de gedragswetenschappen sterk bekritiseerde en verfoeide regel in de moderne tijd nog steeds moet handhaven is een terechte vraag. (ik weet het antwoord ook.)

Zal hij een kans hebben als hij het laat voorkomen :? Of krijg je voor het vertragen van de rechtsorde een extra boete. Let wel de betrokkene is overtuigd van zijn gelijk.
 
Altijd bezwaar maken!!! Laatst geflits in de auto toen ik inhaalde, brief geschreven met een mooi verhaal en ja hoor, niet hoeven te betalen!!
Het is me al vaker gelukt (vaak administartieve redenen).
Het kost je maar een half uurtje. Nee heb je......
 
wees eerlijk, als je het hebt gedaan wees dan sportief,
ik rijd ook vaak te hard maar ben wel consequent met verkeerslichten
Op zondag 29 juni 2003 13:31 schreef ratelketting het volgende:
Als je door rood rijdt weet je toch of je t doet of niet. Als je weet dat je het niet hebt gedaan dan ga je zowiezo in beroep.
Ik heb het vooral tegen lui die weten dat ze verkeerd bezig zijn maar gewoon voor de "lol" ertegeningaan.
Wat ben je nou toch aan het ratelen? :X
 
met 86 euro komen die hollanders er toch weer goed vanaf mij dunkt! Ik was 138,52euro kwijt hier in België (kwas er wel écht doorgereden, moest op tijd op stageplaats zijn)
 
kreeg vandaag post...van het cjib. Ik schijn op 11 februari door rood te zijn gereden. Oom agent heeft dit kennelijk gezien. Ik rij nooit door rood. Stop zelfs voor oranje als het redelijkerwijs nog mogelijk is. Dit alles wel met de auto hoor..niet met de motor. Ga dus maandag maar even bezwaar maken. Ben alleen bang dat het weinig zin heeft. 11 februari en dan een brief krijgen met een dagtekening van 4 juni..is dat nie een beetje laat?..

Er zijn dus neem ik aan geen foto's gemaakt maar wat is dan de bewijslast? Heeft het eigenlijk wel zin om bezwaar te maken? Kost me 86 euro...is nogal een duur grapje
Ik weet niet waar dit gebeurt is, maar ik heb zelf ook ooit zo'n rotgeintje aan de hand gehad met die klootzakken in Dordrecht. Ik wist zelfs nog zeker dat ik juist DAAR in Dordrecht nog nooit geweest was, en toen ook niet had kunnen zijn. Ik kan zelfs nu nog in alle eerlijkheid zeggen dat zelfs nu(inmiddels al zo'n 10 jaar later)ik nog altijd NIET op die plaats ben geweest, waar ze mij door het rode licht zouden hebben zien rijden Geen foto....geen aanhouding. Wel bekeuring en bezwaarschrift niet ontvankelijk verklaard, want ze hadden het met z'n 2'en gezien.....werd mij tenminste verteld....De hufters.. :( :(
Dus ik vrees het ergste voor je bezwaar...maar ik zou het wel altijd proberen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet waar dit gebeurt is, maar ik heb zelf ook ooit zo'n rotgeintje aan de hand gehad met die klootzakken in Dordrecht. Ik wist zelfs nog zeker dat ik juist DAAR in Dordrecht nog nooit geweest was, en toen ook niet had kunnen zijn. Ik kan zelfs nu nog in alle eerlijkheid zeggen dat zelfs nu(inmiddels al zo'n 10 jaar later)ik nog altijd NIET op die plaats ben geweest, waar ze mij door het rode licht zouden hebben zien rijden Geen foto....geen aanhouding. Wel bekeuring en bezwaarschrift niet ontvankelijk verklaard, want ze hadden het met z'n 2'en gezien.....werd mij tenminste verteld....De hufters.. :( :(
Dus ik vrees het ergste voor je bezwaar...maar ik zou het wel altijd proberen.
Hier nog zo een. Paar jaar geleden, post uit Leeuwarden dat ik in Den Haag ergens linksaf was geslagen waar dat niet mocht. gezien door 2 agenten op een tijdstip dat ik op mijn werk zat (ging altijd op de fiets naar mijn werk)
Bezwaar werd afgewezen omdat ik niet aan kon tonen dat er niet iemand anders op dat tijdstip in mijn auto gereden zou kunnen hebben. En als houder van het kenteken was ik verantwoordelijk. Einde verhaal :(
 
met 86 euro komen die hollanders er toch weer goed vanaf mij dunkt! Ik was 138,52euro kwijt hier in België (kwas er wel écht doorgereden, moest op tijd op stageplaats zijn)

Van mij mochten ze je rijbewijs onmiddellijk verbeurd verklaren, lompe boer :X
 
Dus je hebt je leven gewaagd voor je stage?? Respect :} , daar mag je baas trots op zijn :)

|(
|( je leven geriskeerd , ooit al voor het rood gestaan dat er zo niemand aankomt ( woenstijn film achteg , rolt zon vol voorbij met de wind en stuf , en er is niemand te zien in een paar kilometer :P ) terwijl je ergens belangrijk moet zijn en je echt te weinig tijd hebt . Is niet echt gelijk aan je leven riskeren , je moet alles een beetje in zijn context zien ipv er derect op te vliegen :X
 
Niet geschoten is altijd mis. :)
Al is het feit een jaar gelden gebeurd je moet gewoon in
bezwaar gaan. Echter ik geef je weinig kans tenzij je
het verhaal heel goed op papier zet. Dan is het afhankelijk welke OVJ je beroep behandeld is het een mens of..... :( .

Echter voortaan beter opletten is nooit mis en voorkomt een heleboel problemen.
:9 :9 :9
 
effe vraagje voor de nette motor rijder.

Er zijn stoplichten die niet reageren op de motor, blijven jullie dan braaf wachten tot er een auto achter je komt staan?

gorilazz kijkt altijd eerst naar rechts dan naar links en dan weer naar rechts, ook als die door groen rijdt.

Voor 86 euro heb je toch wel een beetje recht op een mooie foto. :+
 
|( je leven geriskeerd , ooit al voor het rood gestaan dat er zo niemand aankomt ( woenstijn film achteg , rolt zon vol voorbij met de wind en stuf , en er is niemand te zien in een paar kilometer :P ) terwijl je ergens belangrijk moet zijn en je echt te weinig tijd hebt . Is niet echt gelijk aan je leven riskeren , je moet alles een beetje in zijn context zien ipv er derect op te vliegen :X
Als dr echt geen drol is dan is het logisch dat je door rijd ja... Maar zoals hij beschreef leek het alsof hij het anders niet had gedaan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan