Door rood

Sinner 2stroke

MF veteraan
26 feb 2003
2.067
0
-
pas geleden kom ik aan bij een rood stoplicht. ik rem, maar er ligt iets vettigs. ik glij dus door, hou he overeind en kom een meter achter het stoplicht tot stilstand. het probleem is dat daar een flitspaal staat.. wat te doen?
ik weet niet of ik geflitst ben.
 
pas geleden kom ik aan bij een rood stoplicht. ik rem, maar er ligt iets vettigs. ik glij dus door, hou he overeind en kom een meter achter het stoplicht tot stilstand. het probleem is dat daar een flitspaal staat.. wat te doen?
ik weet niet of ik geflitst ben.
volgens mij flitsen die dingen twee keer snel achter elkaar (hebben ze mij ook eens verteld), wanneer je dan op dezelfde plaats staat is er waarschijnlijk wel begrip.
 
volgens mij flitsen die dingen twee keer snel achter elkaar (hebben ze mij ook eens verteld), wanneer je dan op dezelfde plaats staat is er waarschijnlijk wel begrip.
:^ Volgens mij ook. Als ze aan de hand van de twee foto's kunnen zien dat je niet bent doorgereden (maar alleen te ver bent gestopt) krijg je volgens mij geen fanmail uit Leeuwarden.
 
Als jij tijd had om tijdens het corrigeren van je motor je poot uit te steken naar die flitspaal, dan mag je van mij die bon krijgen, want dat geeft alleen maar aan dat je dus veel te hard op het desbetreffende stoplicht af reed, te laat realiseerde dat er een paal stond en vol in de ankers ging. Als je rustig aangereden komt kan je nooit zover doorschieten dat je een meter achter de stoplichten tot stilstand komt.

:9
 
:?
Als jij tijd had om tijdens het corrigeren van je motor je poot uit te steken naar die flitspaal, dan mag je van mij die bon krijgen, want dat geeft alleen maar aan dat je dus veel te hard op het desbetreffende stoplicht af reed, te laat realiseerde dat er een paal stond en vol in de ankers ging. Als je rustig aangereden komt kan je nooit zover doorschieten dat je een meter achter de stoplichten tot stilstand komt.

:9
 
In Belgie filts een roodlicht flitser altijd tweemaal met een vaste tussentijd.
Uit de afgelegde afstand tussen de twee foto's blijkt of je effectief zomaar door het rood hebt gereden (en je snelheid daarbij), of dat je per ongeluk wat bent doorgegeleden of als je uit veiligheids overwegingen (die 40 tonner achter je die te snel afkomt en niet tijdig zou kunnen stoppen) de streep het overschreden.
In jou geval kom je er van af met een sisser
 
Als jij tijd had om tijdens het corrigeren van je motor je poot uit te steken naar die flitspaal, dan mag je van mij die bon krijgen, want dat geeft alleen maar aan dat je dus veel te hard op het desbetreffende stoplicht af reed, te laat realiseerde dat er een paal stond en vol in de ankers ging. Als je rustig aangereden komt kan je nooit zover doorschieten dat je een meter achter de stoplichten tot stilstand komt.

:9

:j ;)

het was niet naar de flitser, maar om te voorkomen dat ik opzij zou vallen, lulli :)
 
Gaat lekker met hem! Gelukkig geen vettige weg tegen gekomen.

De jouwe rijdt weer lees ik in je ondertitel, das mooi.
 
Als het goed is ben je niet geflitst, vaak meten ze ook de snelheid waarmee je er door rijd, en er staat vaak een lus NA de stopstreep. Als je er wel een krijgt kun je aangeven in een beroep dat je op iets vettigs zat, en 1 meter over de streep stil stond. Dan kunnen ze dat kontroleren met i.d.d. die 2 fotos, en het beentje uitgestoken. (Nu moet je echter niet elke stoplicht door rood rijden met je been uitgestoken, onder het motto ik lul me wel onder de boete uit :+ )
 
Als je geluk hebt dan heeft de lus van de flitser je niet eens gereageerd op je motor en is er niks aan het handje. En als je op de tweede foto van de tweede lus nog steeds op dezelfde plek staat worden de foto's vernietigd, volgens mij.
Net zo als je naar voren rijdt, bij een stopstreep, om een ambulance of de brandweer door te laten. De eerste foto wordt van jou genomen en als de ambulance of brandweer langskomt en je staat nog steeds op dezelfde plek wordt de boete ook verscheurd.

[Offtopic] als die lus van de flitser motoren wel registreerd mogen ze ook zo'n lus voor de stopstreep leggen. Vaak genoeg staan wachten voor een rood licht dat maar niet groen werd :(
 
een flitspaal aan een stoplicht flitst maar vanaf een snelheid hoger dan 30km/u, althans in België toch.
als je over de streep gegleden bent, ben je heel waarschijnlijk niet geflitst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan