Door vele 'motorcollegas' ingehaald vandaag...

DaBit

MF veteraan
8 apr 2004
1.151
0
Oss
.... Alleen kan een van die collega's het niet meer navertellen.

Ik was er vandaag getuige van hoe ze een verongelukte motorrijder recht legden, en er een doekje overheen gooiden. Dit gebeurde op de N310 (tussen Barneveld en Ede). Zijn R6 heeft nog lange tijd met brandende koplampen erlangs gelegen. Details geef ik niet; als ik iets niet goed gezien heb zou ik daar iemand heel erg mee kunnen kwetsen.

Maakte die ZX6R die ik twee keer over hoorde schakelen en met ruim 12000rpm langs me kwam gezoefd (op een rechte 80km/u weg) indruk? Nee, niet echt. Een van die andere malloten dan? Ook al niet.

Maakte de aanblik van een jongen, nog geen 25 jaar oud geschat (afgeleid uit het postuur), die door de broeder netjes recht gelegd werd nadat geconstateerd was dat hij niet meer leefde indruk? Zeker wel. Hoe voelde ik mezelf toen dat doek er overheen ging? Klote. Verbeterde dat toen ik twee mederijders elkaar huilend in de armen zag vliegen? Nee, integendeel zelfs.

De boodschap is duidelijk hoop ik.

Ik ga ook maar eens een Goldwing kopen en mezelf aanmelden bij als vrijwilliger bij het moraalridderkorps. Maar eerst ga ik weer eens een poging doen om te slapen, wat niet meevalt als het beentjes-en-armpjes-rechtleggen-en-er-een-doek-overheengooien filmpje zich continu voor je ogen afspeelt.

Klotedag vandaag :(
 
.... Alleen kan een van die collega's het niet meer navertellen.

Ik was er vandaag getuige van hoe ze een verongelukte motorrijder recht legden, en er een doekje overheen gooiden. Dit gebeurde op de N310 (tussen Barneveld en Ede). Zijn R6 heeft nog lange tijd met brandende koplampen erlangs gelegen. Details geef ik niet; als ik iets niet goed gezien heb zou ik daar iemand heel erg mee kunnen kwetsen.

Maakte die ZX6R die ik twee keer over hoorde schakelen en met ruim 12000rpm langs me kwam gezoefd (op een rechte 80km/u weg) indruk? Nee, niet echt. Een van die andere malloten dan? Ook al niet.

Maakte de aanblik van een jongen, nog geen 25 jaar oud geschat (afgeleid uit het postuur), die door de broeder netjes recht gelegd werd nadat geconstateerd was dat hij niet meer leefde indruk? Zeker wel. Hoe voelde ik mezelf toen dat doek er overheen ging? Klote. Verbeterde dat toen ik twee mederijders elkaar huilend in de armen zag vliegen? Nee, integendeel zelfs.

De boodschap is duidelijk hoop ik.

Ik ga ook maar eens een Goldwing kopen en mezelf aanmelden bij als vrijwilliger bij het moraalridderkorps. Maar eerst ga ik weer eens een poging doen om te slapen, wat niet meevalt als het beentjes-en-armpjes-rechtleggen-en-er-een-doek-overheengooien filmpje zich continu voor je ogen afspeelt.

Klotedag vandaag :(

Inderdaad klote maar omdat iemand van een stoel is gevallen omdat ie erop stond ga ik ook niet nooit meer op een stoel staan. Ik heb als chauffeur al genoeg doeken over mensen heen zien liggen en autowrakken die boekdelen spraken...

Makkelijk gezegd: Niet teveel over nadenken en het in een hoekje duwen.
 
Fuckit man :(

Je weet dat het soms gebeurt, en dat het een risico voor elke rijder is, maar dit zal je zeker hard treffen.

Succes en sterkte.

En ;( voor de R6- coureur :(
 
Inderdaad klote maar omdat iemand van een stoel is gevallen omdat ie erop stond ga ik ook niet nooit meer op een stoel staan.

Ik ga gewoon morgen weer lekker op de motor naar het werk hoor.
Het viel me mee dat ik er met het motorrijden absoluut geen last van had. Ik had maar de snelle weg terug genomen (bij Ede de snelweg op) ipv binnendoor terug, maar daar had ik thuis alweer spijt van.

Ik heb als chauffeur al genoeg doeken over mensen heen zien liggen en autowrakken die boekdelen spraken...

Langsrijden als er een doek over iemand heenligt heb ik ook vaker meegemaakt. En ook nogal ernstige ongelukken.
Maar het is net even wat anders als er voor je neus een ongeluk gebeurt en je ziet het opkalefateren van de, heel oneerbiedig gezegd, 'hompen vlees in een leren zakje'. Want veel meer was het niet meer.

It's all in the game '(
Hopelijk kan je evengoed lekker slapen.

Mjah. Zal even tegenvallen, maar dat komt wel goed.

Maartoch, laat het een les zijn voor iedereen die meent dat een rechte 80km/u baan met aan weerskanten bos een racebaan is. De weg is overzichtelijk, verder niets. Of er staat een agent in de bosjes te laseren, of je krijgt te maken met iets of iemand die oversteekt vanuit een bospaadje. Ik reed daar een krappe 80 omdat ik anders niet had kunnen reageren op eventueel naderend onheil. En dan ben ik misschien wel een watje, maar met 150+ kan geen mens dat.

Ben ik nu geslaagd voor het moraalridders-examen? :P
 
........
Details geef ik niet; als ik iets niet goed gezien heb zou ik daar iemand heel erg mee kunnen kwetsen.
.......

ziet het opkalefateren van de, heel oneerbiedig gezegd, 'hompen vlees in een leren zakje'. Want veel meer was het niet meer.

Ik snap niet waar je helemaal mee bezig bent....zal wel aan mij liggen
 
Ik snap niet waar je helemaal mee bezig bent....zal wel aan mij liggen
Waarschijnlijk bedoelt T.S. dat hij niets gaat vertellen over hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren. Daar zou ik idd ook niks over zeggen omdat ik dan ook niet precies weet hoe het heeft kunnen gebeuren.
 
Dit is inderdaad heel erg schrikken!

Ikzelf ben ook een keer betrokken geweest bij een motorongeluk. Ik had net 3 weken mijn rijbwijs en 1 van de personen waarme we reden kreeg een zwaar motorongeluk. Hij heeft het wel overleeft, maar zit nu (meer dan 10 jaar verder) nog steeds met stalen pennen in elkaar. Zijn droom is nog steeds om nog een keertje op een motor te rijden, maar dat zal nooit meer lukken.

En heb ik daardoor het motorijden links laten liggen?? Nee, maar ben wel (zeker in het begin) iets anders gaan rijden. Kijk, ongelukken gebeuren gewoon dagelijks en zeker voor de betrokkenen/familie/getuigen is het natuurlijk een dramatische gebeurtenis. Het enige wat je er zelf aan kan doen is ervoor te zorgen dat je voor jezelf de risico's zo klein mogelijk maakt. Maar je bent altijd afhankelijk van andere factoren (bijv. mede weggebruikers). Want jij kan wel goed opletten en rijden, maar doet de ander dat ook???

Groetjes,
 
Er zal daar binnenkort vast wel een kruisje en bloemen geplaatst worden om het leed te verzachten,ik sprak een keer een vader die zijn zoon voorgoed in een rolstoel zag belanden omdat ie onderuit ging in een bocht op wat verloren zand wat ie een uur daarvoor op de heenweg niet gezien had,die jongen was wel goed verzekerd daar had ie nog wel over na gedacht *D ,het blijft dus ook ten alle tijden oppassen geblazen,je vind geen baancommisarissen langs de openbareweg alleen bloemstukjes voor wie er oog voor heeft :?
 
Pff..
Wat kan ik hier op zeggen...
Spijtig maar het gebeurd nu eenmaal..
Blijven bidden..ook in goeie tijden..

sterkte aan iedereen B|
 
Maartoch, laat het een les zijn voor iedereen die meent dat een rechte 80km/u baan met aan weerskanten bos een racebaan is. De weg is overzichtelijk, verder niets. Of er staat een agent in de bosjes te laseren, of je krijgt te maken met iets of iemand die oversteekt vanuit een bospaadje. Ik reed daar een krappe 80 omdat ik anders niet had kunnen reageren op eventueel naderend onheil. En dan ben ik misschien wel een watje, maar met 150+ kan geen mens dat.

Ben ik nu geslaagd voor het moraalridders-examen? :P

Nee, je moet eerst nog reageren in topics van mensen die denken stoer te zijn als ze de raarste manieren van inhalen bespreken of wanneer ze door de politie worden aangehouden en zonder rijbewijs en motor weer naar huis gaan en vervolgens daarover een topic openen op MF omdat ze niks fout gedaan hebben natuurlijk..

En pas als je in een paar van die topics wordt uitgemaakt voor moraalridder, dan mag je jezelf een echte, voleerde moraalridder noemen.

Nu ben je nog maar een leerling moraalridder, DaBit-san...



Zonder gekheid: zorg gewoon dat je dit verhaal kwijt kunt bij mensen en rij met veel plezier lekker door :]
 
wij hadden ook zoiets in schotland dit jaar. we mochten niet doorrijden want ze waren net de weg aan het vrij maken maar het lichaam lag er nog onder een wit laken, en werd net weggehaald toen we weer door moesten rijden, dan valt het toch op dat je het de rest van de rit behoorlijk rustig aan doet.
 
het is en blijft altijd waardeloos zoiets
er zijn beelden die je ook niet vergeet.
Maar dat is met meer dingen zo...in alle vormen


maar om mijn motor daarom aan de kant te zetten
denk niet dat het een optie is zal het zelf ook nooit doen
 
We kennen allemaal de risico's van deelname aan het verkeer in het algemeen en motorrijden in het bijzonder, maar dat maakt het niet minder erg om er op deze manier mee geconfronteerd te worden.

Sterkte het verwerken hiervan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan