Door wat ben jij (bijna) geraakt?

Een wesp, tegen m'n keel. Had geen sjaal om, dus die viel naar beneden in mijn kraag en ging toen verdwaasd op zoek naar de uitgang. Richting mijn buik. Was op de A2. Gelukkig was er een tankstation waar ik mijn jas en overige bovenkleren uit kon trekken waarna het beest kon wegvliegen.

Nu toch altijd maar met een sjaaltje rijden, hoe warm ook.
 
Een wesp, tegen m'n keel. Had geen sjaal om, dus die viel naar beneden in mijn kraag en ging toen verdwaasd op zoek naar de uitgang. Richting mijn buik. Was op de A2. Gelukkig was er een tankstation waar ik mijn jas en overige bovenkleren uit kon trekken waarna het beest kon wegvliegen.

Nu toch altijd maar met een sjaaltje rijden, hoe warm ook.
Ik had er ook eens een tegen mijn keel aan. Die prikte zo hard dat hij met zijn angel vast bleef zitten in mijn keel. Gelukkig bleef ik rustig en kon ik naar de kant sturen.
 
2 honden. En een voetbal. Die eerste hond rende ineens de weg op waar je 50km/u mag en ik 90 reed (ja I know maar daar hebben we het niet over). Dus die hond had ik doodgereden als die echt voor m’n wielen kwam, uitwijken was totaal geen optie meer. Daar schrok ik echt de pleuris van. De 2e keer boeide het me al een stuk minder.

Die bal was in een 30km zone en daar reed ik wel rustig. Rolde ineens de weg op. Kunnen ontwijken, maar ik vraag me af of ik daar iets van had gemerkt als ik hem had geraakt.
 
In parodie op ruitenwissrrvloeistof, vond mijn Ducati (ik weet het) het nodig mij onder te sproeien met koelvloeistof. B|
 
Een mus die over het water aan kwam vliegen en nét boven het wegdek van de brug dacht te vliegen. Ik kwam tegelijkertijd richting de brug en red toen nét over de brug toen onze paden kruisten. Mijn spaken wonnen.
 
Ik ging een keer een vrachtwagencombinatie met schrootcontainers, zonder netten inhalen.
Toen ik er naast reed kwam er blikwerk uitgewaaid waarvan 1 tegen mijn helm.

Nu letten vrachtwagenchauffeurs beter op dan "blikkers" maar deze nam het "een blik werpen" wel erg letterlijk.
 
-Opel Zafira die toch besloot de afslag te nemen en hierbij drie banen kruiste waaronder die van mijzelf.
-Volkswagen Golf waarvan ik al vermoedde dat deze zonder te kijken opzij zou komen en warempel dat deed 'ie.
-Voetganger die in het donker en in de regen zijn voorrang op het zebrapad opeiste(door de regen en het donkere had ik haar echt niet gezien), die juridisch gelijk zou hebben maar praktisch valt er nog wel een discussie over te voeren.
-Verschillende fietsers waarvan als je niet beter zou weten zou zweren dat ze suïcidaal zijn.
-Verschillende voetgangers met een vergelijkbare notitie als bij de fietsers.
-Relatief groot formaat insecten die met een dusdanige klap uiteenspatten op mijn vizier dat het mij weer even herinnert nooit een open helm te kopen.

Ongetwijfeld nog wel meer haha.
 
destijds met mijn eerste motor (Honda VFR800) een in een kluwe liggende spanband aangetroffen op de snelweg, precies in het midden van de rijstrook.
ik kon 'm maar net ontwijken, en zag later verderop een trucker langs de weg staan sjorren met een losgeraakt zeildoek...:/

nu had ik al es eerder een motorrijder zien vliegen nadat ie een spanband in zn voorwiel had, en eerlijk gezegd bleven die beelden me de rest van de rit lastigvallen...

EDIT: oja, en een keer een aluminium ladder.
is gelukkig ook goed afgelopen (en wat was ik toen blij met de kennis van de voortgezette rijopleiding van een week daarvoor! want leerde daar motorbeheersing bij rijden over obstakels)

nadien niks bijzonders meer meegemaakt.
behalve dan de gebruikelijke luchtaanvallen van insecten, ruitensproeier-begroetingen en minder fraaie streken van koekblikkers, en de grillen van het weer :)
 
Laatst bewerkt:
Vliegen, echt heel veel. En soms harde ondefinieerbare insecten tegen mijn keel. Ruitensproeiervloeistof ook. Mijn zwager heeft een keer een eend geraakt. Moesten we mee naar het ziekenhuis, met mijn zwager dan. Zijn neus was gebroken. Handig zo’n openstaande systeemhelm…. Van de eend ontbrak ieder spoor.
 
Vliegen, echt heel veel. En soms harde ondefinieerbare insecten tegen mijn keel. Ruitensproeiervloeistof ook. Mijn zwager heeft een keer een eend geraakt. Moesten we mee naar het ziekenhuis, met mijn zwager dan. Zijn neus was gebroken. Handig zo’n openstaande systeemhelm…. Van de eend ontbrak ieder spoor.
Vliegen?Ik reed een keer over de dam naar Bruinisse ,ik dacht wat hangt daar voor wolk in de verte 😬 ,nou dat bleek dus een wolk van vliegen te zijn,motor en ik zaten helemaal onder de vliegen.😝,ik ben uren zoet geweest om die krengen van m,n motor en kleding af te krijgen🤧🤮 ;)
 
Vogel tegen mijn helm (schampschot) en vraag niet wat voor soort, had niet de tijd om dat uit te vogelen :+
Verder een meeuw tegen mijn linkeronderbeen. Die heeft het niet overleeft (meeuw kwam met zijn borst tegen mijn been met iets van 50km). En natuurlijk de nodige insecten, groot en klein.
En er is een keer een kat tegen mijn voorwiel gelopen, kwam gelukkig niet tussen de spaken. Gelukkig wel overeind gebleven.

Gelukkig nog nooit grote objecten op mijn rijweg "aangetroffen" en hoop dat dit zo blijft ;)
 
Duif probeerde zich tussen m'n valbeugel en tank door te wurmen. In alle eerlijkheid, 't was em bijna gelukt.

3FB1858D-4ABA-4508-9AE7-DF8DF5B81E99.jpeg
 
Een vrachtwagen was aan het laden/lossen, had kennelijk een hondje (zo'n soort steekwagentje :+ ) op de grond neergezet. En dat rolde zo de weg op.... Reed met passagier, dus dat was wel ff spannend....
 
Een stuk ijzer van 30 bij 5cm wat loskwam van een tegemoetkomend tuinbedrijfvrachtautootje. Kwam stuiterend vonkenproducerend over het wegdek op me af in een linkerbocht dus met 20/30° op ramkoers. Gelukkig net niet in mijn spaken, want stuiterde net laag genoeg tegen mijn voorband aan. Dikke put in het rubber, maar liever dát dan tussen mijn spaken en een koprol.
Overigens, per ongeluk achter zo'n tuinbedrijfvrachtwagentje (zo een met zo'n platte bak) aanbeland ga ik vaak heel snel er langs als dat (veilig) kan óf maar even aan de kant om er ver genoeg er achter te rijden om niet door de uitlaatwalm vergast te worden. Manmanman wat stinken die dingen.
 
Ik ooit door een zeemeeuw met het koekblik. Reed 130 en kon daarna niets meer zien. Wat een rotklap en de hele voorruit aan stront.
 
Terug
Bovenaan Onderaan