Door wat ben jij (bijna) geraakt?

Hier hetzelfde met een meerkoet met 100 vol tegen de voorruit van het koekblik. De meerkoet leek eerst nog de weg over te steken (soort van opstijgend). Op het moment dat ik dacht mooi hij is de weg over draait de meerkoet 90 graden en komt recht op de auto af B|.
Het zag er ongeveer hetzelfde uit als je in tekenfilms ziet wanneer een vogel tegen een ruit vliegt. 8)7:+
 
Een mevrouw besloot over te steken, en bevroor waar ze stond toen ze me aan zag komen. Vanwege snelheid + gladheid + slecht zicht + geen idee welke kant zij op zou springen, heb ik afgeremd maar geen kant gekozen om uit te wijken. Dat deed ze namelijk inderdaad zelf. Weliswaar net te laat, dus we hebben elkaar geraakt, maar een valpartij werd het niet en ernstig letsel ook niet. Zij kwam er met een blauwe plek vanaf, ik met een gebroken knipperlicht, en daarmee vind ik dat we geluk hebben gehad.
 
Naast de standaard zaken ook een keer een zwaluw recht onder m'n voorwiel toen ik later dezelfde weg terug reed lag ie zo plat als een cent op het asfalt. Wat een kamikaze beestje zijn dat toch. Op de racefiets is dat ook altijd spannend meestal gaat het goed maar dit maal helaas niet...
 
Met 90 kmh. een eend weg/doodgekopt. Die kwam vlak voor mij uit de berm opvliegen. Net op tijd voor mij mijn hoofd neerwaarts gebogen. Anders was hij via mijn vizier in mijn helm geklapt. Nu had ik naast hoofd en nekpijn enkel een afgeschreven helm en een pak onder de ingewanden, veren en stront. :r
Met 130 een meikever op je vizier geeft ook een bloederig resultaat kan ik je vertellen. Je ziet gelijk niks meer.
Met 60 kmh. van achteren aangerand worden door een motorrijder als je voorgesorteerd staat is ook niet fijn. Een oude Landrover koppen ook niet.
 
Een musje, konijn en sneeuw. Dat laatste wast nog het engste. Net 1 jaar je rijbewijs hebben en dan op de snelweg op een buik schuiver ineens opmerken dat je helemaal wit bent en niks meer kan zien.
 
Een keer een voor een hond vluchtende kat onder mijn achterwiel, het beestje rende de weg op, zag me aankomen en paste zijn route aan aan die van mij... Schrok me dood, was bijna thuis dus doorgereden, vrouwlief heen gegaan met auto en beestje naar dierenarts gebracht... Kregen we later nog doosje merci van de eigenaar, maar niet verteld dat ie via mij bij de da kwam
 
Vogels (laatste was een kauw achtig ding dat ook bleef knuffelen met mij, bij een gangetje of 80😬)
Peuken
Voorbumpers van verschillende merken
Wielrenners
Takjes
Rondvliegende zakjes papier
Ontelbare waterdruppels
Hagel
Sneeuw
Alle rangen en standen van kleine en grotere vliegende insecten-dingen
-edit-
Bijna mijn eigen auto
(Iets met een oldtimer rit, en dan als motor begeleider mee.
Een pech geval van een van de andere oldtimers, dus de overige wachtende auto's passeren waarop NET een auto de stoet verlaat zonder te kijken en jij daar dus ook NET op dat moment aankomt..
Mijn eigen auto dus met mijn ex achter het stuur. Gelukkig ook kort daarvoor uitwijken in de berm gehad tijdens een VRO)


Dat was het wel zo'n beetje.
(Tot nu toe dan)
 
Laatst bewerkt:
Oei... Dat komt hard aan. Zonder schade hoop ik. Ik heb ze vaak genoeg voor me op de snelweg uiteen zien spatten. Daarom haal ik vrachtwagens in de kou al ruim 100 m vantevoren in.
 
Een meeuw die tussen mijn cilinder en uitlaatbocht bleef hangen. Dat begon toch aardig als een slecht gestookte bbq te ruiken waar het vlees even te lang op blijft liggen.
 
Lang geleden, een ree geraakt met de de V-Strom.

Een keer een laag vliegende vogel tegen de helm.

Een keer op de Autobahn, bij warm weer lekker doorknallen met 180, vizier open en een zonnebril voor de ogen, een insect komt dan verdomd hard aan op dat stukje voorhoofd net boven die bril…

Een fietser (beiden geen letsel, alleen de motor en de fiets aan puin, alles netjes verzekeringstechnisch afgehandeld)

Een vrachtwagen, ik afgevoerd in een mooie verlengde gele Mercedes, bot gerepareerd met wat metaal en het ergste, 6 weken niet kunnen motorrijden.

En bijna, zooi wat mensen uit autoramen gooien, met name peuken. B|
 
Laatst bewerkt:
Behalve de al gemeldde bambi, duif tegen helm en veul vliegen ook in de spaken gehad; een meeuw, een rat en een soort van zwaluw/vink.
 
Ook heel lang geleden toen we nog jong waren :+voor eerst naar buitenland daar was een mooi route met veel bochten en afdalingen dus wij met 2enen

kregen we de kolder in onze kop })een zeer licht race naar beneden ik lag voor precies in een bocht een wild rooster alle zeilen bij zetten om rechtop over het wildrooster rijden en meteen weer plat liggen om heelhuids door de bocht heen te komen daarna een tunnel in daar stonden een hoop schapen zich te verzamelen .

Dus meteen vol in de rem me maat er achter aan ik vloog Lings hij rechts we waren meteen ontgroent ☺️

zenuwachtig lachen en bijpraten over het geheel er rustig weer verder en genezen door dat alles
onze brommer en cross tijd had wel zijn vruchten afgeworpen door de ervaring

Daarna nog heel veel meegemaakt maar dit is ons wel bijgebleven 😂
 
Op Assen, in de strubben een Kawasaki met een nono die dacht daar in te kunnen halen.... resultaat, 6 gebroken ribben en een geschaafde motor
Een reiger die van de kant van de weg opsteeg op het moment dat ik er langs kwam. Hij schrikken, ik schrikken ... en door.
Een DB killer (bijna) op Mettet en een voetremhendel op Zandvoort (dat wist ik toen het gebeurde niet maar hoorde later iemand roepen dattie dat verloren was....)
 
Genoeg standaard zaken wel, maar eentje die toch wel bij gebleven is in Duitsland; Blikje redbull wat van een voorganger zn motor afviel op de autobahn met 150 ofzo.. :')

Ik rook eerst het drankje, en daarna zag ik het blikje langs mn hoofd schieten :+
Weet je dat zeker?
Geen Royal Club ofzo?
 
Weet je dat zeker?
Geen Royal Club ofzo?
🤣🤣🤣

Nee, ik weet het zeker dat het een redbull was. Bestuurder reed op een duke 3 ofzo, had al een 2tje op de kentekenplaat want die verloor die ook steeds. Eerste beste pompstationstop na dat akkefietje kon ie weer een nieuwe plaat aanvragen trouwens _O-
 
Een dikke tak op m'n voet (au), bij snoeiwerkzaamheden langs de weg. En een eend bijna op m'n kop. Kon nog net bukken. Met de bedrijfsbus een eend in het rooster voor de radiator. Net geen schade.
 
De achterbumper van een volkswagen golf (iets met net te lang op mn km teller kijken en een noodstop voor mij)....
Een duif gekopt en een klein vogeltje eens in de radiator.
 
De achterbumper van een volkswagen golf (iets met net te lang op mn km teller kijken en een noodstop voor mij)....
Jaaa, dat had ik ook! Even luisteren naar een rammeltje bijna stapvoets rijdend, en Bof! Bij mij was het een Mazda 121 (zo'n bolhoedje). Schade: Van de rechter richtingaanwijzer het plastic kapje (zo'n Lucas bolletje op een steeltje). En bij de voorganger in achterklep van die Mazda een deuk van ongeveer 5cm exact rond, precies in de vorm van het plastic kapje wat bij mij dus gesneuveld was! Alsof de klep van 0,5mm weekijzer was (was het misschien ook wel, want je ziet ze nergens meer rijden).
 
Jaren geleden zo'n ding terug gekopt.
Motor total los, ik total Los.
Bak een veeg zilvergrijze lak vd motor.
Was toch wel vreemd schade formulier/rapport.
Ga nu als een Robocop door het leven, maar rijdt nog steeds.
 

Bijlagen

  • dieplepelbak_1.jpg
    dieplepelbak_1.jpg
    35,9 KB · Weergaven: 27
Die kwam tegen de beschermbeugel van de koplamp en vervolgens voor het voorwiel..
 
Terug
Bovenaan Onderaan