Door wat ben jij (bijna) geraakt?

2 x een sigaret van een automobilist.

1ste keer, schiet sigaret naar buiten, met een mooi boogje via mn borst, naar beneden, tussen tank en mn klokkenspel in... Resultaat? Paniek vluchtig stel staan, sigaret er tussen uit, gat in mn zadel en kruis gedeelte van mn leren pak....
Nog gezocht naar de beste bestuurder, maar helaas...

2e keer jaar later, gangetje van 60, lekker warm, open vizier, mazzel dat ik brildrager ben, die sigaret in mn helm en is afgeketst op mn bril, los van het as dat toch in mn oog kwam, is de sigaret verdwenen... Automobilist achtervolgt, tot volgens mij zn huis, keek steeds angstiger in zn spiegel... Jongere gast, was zich niet bewust... Keurig uitgelegd, zal voortaan eerst kijken voor die het nog een keer doet...

het kutste wat ik "geraakt" heb, is dat ik een prachtige route hartje zomer reed, graadje of 30, samen met een vriend, die voor me reed, en schijnbaar de Eiken processie rupsen liet schrikken en ze zich spontaan loslieten... Ik had mn helm open, mn rits van mn lerenjas iets opgerits, en de mouwen open geritst... Heb die nacht niet best geslapen... Voglende dag met ductape geprobeerd die haren van dat beest eruit te trekken..

Verder de nodige stenen, bodemplaat van een oude krokettenwarmer net ontweken, en vliegjes die aanvoelen als B52 bommen
 
Een wesp door de openstaande kier van mijn helm op mijn wang opgevangen. Auw!
Nog nooit zo snel stil gestaan langs de kant van de weg om hem/haar er uit te gooien. Nog een keer auw!

's Avonds laat 3 fietsers, in de harde regen, zonder licht en tegen het verkeer in fietsend. Allemaal onderuit.
Ik gleed aan de overkant van de straat tegen de stoeprand aan. Zelf alleen verstuikte duim, motor compleet aan gort. Fietsers foetsie.

Sigaretten en dergelijk (dus ook blikjes en lege chipszakken) van alles wat niet op een motor/scooter rijdt.
Liters ruitensproeiervloeistof van automobilisten, sommigen verdenk ik er van dat ze het express doen, trouwens.
 
Een klein vogeltje op de autostrada tegen mijn schouder. En jaren terug een achteloze fietskoerier in Amsterdam.
En 1x op de snelweg bij hevige wind een groot zeil dat over de snelweg woei. Die kon ik gelukkig ontwijken.

En daar is het bij gebleven maar als ik dit topic lees moet ik mijn ervaringen gaan uitbreiden!

Oh en uiteraard ook nog wel eens een peuk of ruitenwisser vloeistof.
 
  • Haha
Waarderingen: Tcat
Zo'n lichte stoel van riet die vervoerd werd op de aanhanger van een tegenligger op een 80-km weg besloot airborn te worden. Ik kon hem nog maar net ontwijken door naar rechts te sturen.

Voor de rest wat vogeltjes en een duif.
 
Ondanks dat duiven ogenschijnlijk dommer overkomen dan menig ander gevogelte, zijn ze blijkbaar behoorlijk intelligent. Ik weet echter zeker dat dat ten koste gaat van hun reflexvermogen om voertuigen te ontwijken; je ziet die beesten denken zal ik rechts, links, rechtdoor, omhoog.....
 
Een zwaan bijna geraakt die midden op de weg van een afrit zat .
3x houtduif ja dat zijn die grote tegen borst en helm gehad .
Een automobilist die zonder te kijken vanuit een benzine station zo de weg op reed kon deze nog net ontwijken en geluk dat op de andere weghelft op dat moment niemand reed.
Wesp in m`n nek tijdens rit snelweg heeft me 3x gestoken in m`n nek en gelukkig benzinepomp station snel motor uit en helm afgegooid en binnen blikkie koude cola in m`n nek geduwd. Wesp was em gepeerd.
Hommel in m`n helm en gestoken in de wang (dat deed verdomde zeer) .
Sport tas midden op de snelweg, net niet geraakt gelukkig.
 
Duif, meeuw en nog wat vogels.
Rakelings een tweetal opstijgende ganzen, best froot, die beesten.
Knutter, vliegjes, muggen en dergelijke die het principe vele kleintjes etc. kennen.
Libelles, wespen, (Jean Claude-) hommels, bijen en wat dies meer zij.

Al met al best wat levende have, die nu vaak wat minder levendig zijn.
 
Duif, meeuw en nog wat vogels.
Rakelings een tweetal opstijgende ganzen, best froot, die beesten.
Knutter, vliegjes, muggen en dergelijke die het principe vele kleintjes etc. kennen.
Libelles, wespen, (Jean Claude-) hommels, bijen en wat dies meer zij.

Al met al best wat levende have, die nu vaak wat minder levendig zijn.
Knutter?
 
1643108066382.png

 
Bedoelde eigenlijk "knytter ", die Scandinavische :Xmini-vliegjes,:r die soms steken en vooral in no-time je vizier verduisteren of ondoorzichtig maken.
 
en zowat in elke lichaamsholte vliegen zodra ze de kans krijgen.
 
Naast een miljoenmiljard vliegen en muggen heb ik een auto, een motor, een duif, aantal keren grind en een paar keer een slootwand geraakt 😅. Oh, en ooit heeft een motor mij geraakt 😋.
 
Tijdens een rijles op een donker smal landweggetje: twee gigantische hazen die vlak voor mij nog even over dachten te steken. Ging nét goed, had ook geen tijd om nog te kunnen uitwijken/remmen 😬
 
Veel nacht en late diensten dus kom regelmatig wild tegen. Meeste gaat goed maar toch paar die er uit springen laatste 10 jaar.

Gl500 ratbike ergens in noord Groningen. Donker mistig, hoor naast mij wat gespetter en vlak daarop een eend op schoot, na elkaar wat dom aangekeken te hebben stapte hij af.

K75, kamikazeduif vliegt vanuit een boom frontaal op koplamp. Wolk veren en rode spetters op helm

Op cx500 een haas die toen ik stil stond( zag het lopen) vol tegen mijn laars oploopt.

En een wolk opvliegende spreeuwen vanuit hoog gras. Dacht dat het goed was gegaan maar hoorde plots een rare piep vanuit kuip komen. Bleek er 1 in radiateur vast te zitten met snavel.

Bb kom, met 50 km/h noodstop voor een reebok. Springt over sloot daar staat echter een hoog hek naast, dus dat beestje komt weer terug, maar ja daar stond ik.

Gelukkig maar weinig gieters tegengekomen.
 
Ik heb van alles en nog wat geraakt. Een stuk of vijf duiven, een reiger, een Haas die vlak voor me de weg op rende in het donker en vlak voor mijn voorwiel stokstijf bleef staan. een klein (nacht??)kastje dat van een aanhanger viel die voor me reed en midden in de nacht op een verder verlaten Duitse autobaan verscheen er opeens een niet te missen matras in beeld.... :X
 
zachte landing nadien?? :+

denk dat velen als ze horizontaal gaan met hun motor wel een matras tussen hen en het asfalt zouden wensen :+:P
Er op en er over... Tot mijn stomme verbazing. Verderop maar even gestopt op de vluchtstrook. De motor bleek overigens beter opgewassen tegen dat stuk schuimrubber dan andersom. Ik betwijfel of de oorspronkelijke eigenaar hem nog terug wilde. :P
 
Houtblok van pallet viel vlak voor me van een vrachtwaggel. Velg ingedeukt. Schade Kuip maar wel overeind gebleven. Band liep niet leeg, met hout en een zware hamer terug geslagen bij een banden boer.

Uiteindelijk vakantie in Italië gewoon af kunnen maken.
 
Regelmatig geraakt.... Bier Hasj en Whisky.
Neeee niet op de motor.
Leuk toch.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Een doos. Van 1x1x0.5meter (gokje). Ik ben er dwars doorheen gereden... De doos stond op een aanhanger voor me en waaide met een grote boog recht voor m'n wiel. De vfr had wonderwel bijna geen schade, alleen de ophangpunten van het voorspatbord hadden scheurtjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan