Door wat ben jij (bijna) geraakt?

Een vol cola blikje door een boze automobilst die het niet kon lijden ik op de 3de baan links van hem ging staan bij het stoplicht op een 3baans weg, Wel jammer voor hem dat zijn auto dermate herkenbaar was en de te verwachten route dezelfde als de mijne, dat een minuut of 10 later ik het desbetreffende voeruig aantrof langs de kant van de weg. Hulde voor de aannemer die na uitleg zijn bus ervoor en aanhanger erachter gezet heeft, zodat het aso figuur niet meer weg kon en wel wachten moest op de plaatselijke hermandad, Bleek die ook nog onverzkerd te zijn, Heb nog nooit zo hard staan lachen als toen de sleepwagen kwam en hij met zijn beteuterde gezicht allerlei excuses aan de politie stond te maken, totaal zinloos.
 
Schaafwond (achterop de motor) door een low side in de bocht met grind.
ruitesproeiervloeistof tijdens de rijlessen
steenslag op mijn helm
Bmw autos die je niet voorlaat gaan. Voor en na behalen rijbewijs
Musje
 
Een afslaande Volvo S80 met zo'n ouwe gleufhoed achter het stuur, gelukkig zag ik het aankomen omdat meneer wel netjes richting aangaf en ik me bewust was dat de zon in m'n rug scheen, zodoende had hij me ook totaal niet gezien.
 
Duif, Bloempot, motorrijder, de grond, laserstraal, radarsignaal en bijna collisies met een variatie aan automobilisten en motorrijders.
 
Klomp klei ter grootte van een halve baksteen van een zandwagen a 100km/h. Precies op mijn hals tussen helm en motorpak. Gelukkig redelijk geschampt, wel een paar dagen goed last van gehad. Verder redelijk wat brandende peuken kunnen ontwijken op lagere snelheid: wat zijn een hoop mensen te dom om te poepen.
 
Na meer dan 35 jaar op bike eigenlijk niet zoveel.

- Kamikaze duif (kan het helaas niet navertellen).
- Kamikaze gevleugeld wat (kan het helaas niet navertellen). Ik zou niet weten wat het is geweest. Wel redelijk groot/zwaar.
- Kamikaze kat in (ster) voorwiel (kan het helaas niet navertellen). Wel gelijk even naar de wasserette gereden want witte kuip had speciaal motief.
- Reservewiel van terreinauto met paardentrailer op A12. Kwam los en stuiterde 10 meter voor me op de rijbaan en vervolgens (letterlijk) het bos in.
- Duitser in Mercedes D190 die vond dat het midden van de weg rechts genoeg was. Kan ik begrijpen na geschiedenis maar ging echt net goed.

Nog nooit wezen "dekken" met bike en dat wil ik zo graag houden.

Old Skool.
 
Geraakt door vele insecten, de meeste gelijk dood, sommige via vizier of de kraag naar binnen en dan gelijk steken.
Als je dat gebeurt zorg je er wel voor dat je later de boel dicht houdt.
Verder nog eens een meeuw op een spiegel gehad, een mus doodgereden, en door een onwillige Landrover voor een verkeerslicht op de achterband aangereden. Bier wat uit een rijdende auto werd gegooid na de TT van Assen. O ja, vallende eikels op het vizier in de herfst, je schrikt je helemaal rot.


Bijna geraakt door, een tegenliggende motorrijder, overstekende herten, onoplettende automobilisten en in Griekenland een overstekende schildpad😊
In Portugal door vlammen van een beginnende bosbrand.

Valt allemaal wel mee toch binnen veertig jaar motorrijden?
 
Ik ben geraakt door een vogel op mijn rechter schouder, is al wel weer jaren geleden.
En een mug tussen mijn helm en het rechter oor. Alle machtig wat is dat irritant, het gezoem van een beest wat zo groot lijkt als een olifant _O-
 
Vandaag.. een afdraaiende fietser met oortjes in. 'ik had u ni gezien'. Kneep halfweg zijn manoeuvre in z'n voorrem en ging los op de grond.
Wel, als ik aan 70 met mijn brommer tegen jou geknald was, had het meer pijn gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Een stoeprand met mijn helm en linkerbovenarm op de Badhuisweg richting Kurhaus. Beiden kapot.
Een balk en autoband tijdens VRO op Lelystad.
Meerdere suikerbieten van een boerenaanhanger (niet afgedekt).
Heul veul insecten.
Ook heul veul opspringende steentjes en stukjes asfalt.
Een sigarettenpeuk uit een cabrio die ik even later nog gloeiend terug in het kruis van de bestuurder kon mikken. Top leren handschoenen.
Een pakje boterhammen, schoenen en een shirt uit een opengeschoten rugzak van een motorrijder voor mij op de snelweg A12.
Op een paar cm van mijn knie na een punt van zo’n hooi/gras omhussel machine achter op een afslaande Duitse trekker. Daar ben ik overigens wel het meest van geschrokken. Vooral omdat mevrouw Gung-ho! Toen nog achterop mee reed.
 
Ree @ 80 km/h. Pijnlijke knie een paar dagen en een choke die zuur liep daarna. Stomme beest is een paar minuten out geweest maar toen ik er aan kwam kwam die overeind en rende weg.

db
 
Vnl duiven. 1x klapte mijn visier aan 1 kant los.
Uiteindelijk heb ik de duif zelf geëlimineerd wat het beestje een langere lijdensweg bespaart bleef. (Was dat een goede zin?)
 
  • Leuk
Waarderingen: Brnk
Een keer een kastanje dat uit een boom viel, reed 100km/h en had mijn vizier open, kreeg hem in mijn oog.
Blauw oog, maar met dicht geknepen ogen je motor stil zetten was niet echt voor herhaling vatbaar.

En een keer bijna een roofvogel dat zich uit een boom liet vallen om weg te vliegen, reed 100km/h, was een meter of 5 van me vandaan denk ik.
 
Op A67 Eindhoven/Venlo bijna geraakt door een stuiterende lege 1 liter petfles die uit de auto werd gegooid met 120 km/h door een duitse "dame".
Deze vloog net langs de linkerkant van bovenlichaam....:(
 
Vogels (bij mij vaak eenden die een uitdaging zoeken...), sigarettenpeuken, petflesjes, zakdoekjes, hout, grind ut een kiepwagen, heleboel insecten en een keer een wieldop op ooghoogte :o:X
 
Wat het was zal ik alleen maar kunnen vermoeden maar als je een schroevedraaier uit je koffer weg ziet vliegen en er zit ineens een gat in die koffer van ongeveer 7,62 mm wordt het toch tijd om onderluiks te gaan, die antenne komt later wel weer...
 
Net mijn nieuwe tweedehandse Opel Manta opgehaald en op de snelweg proefrijden, wordt ik ingehaald door een auto met surfplank op de dakdragers. En jawel, surfplank losgeschoten en stuiterde via mijn motorkap/voorruit op de rijbaan…:(

netjes afgehandeld.

Verder mijn broekspijp…:X….sta ik in de rijbaan netjes te wachten komt een aso langs mij om ook vooraan staan met zijn auto ipv erachter. Ik heb toen mijn stuurgewicht vakkundig in zijn spatbord gedrukt.

Ach, en een wesp in mijn helm….
 
Ooit een meeuw in tweeën gereden met 160km\u
Bijna stalen bout die van bouwvakker karretje af stuiterde richting m'n hoofd. ( Kon ik ontwijken)

Verder veel insecten en blaadjes in alle kleuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan