doorgeluste stekkers R6 2001

Ducktape

MF veteraan
3 jul 2007
1.662
2
Hallo,

Ik ben bezig aan een 2001 R6. De zekering van de koplampen brand steeds door, dus ik was aan het kijken of er ergens een kabel doorgesleten was of zo. Als ik met het contact uit de zekering er uit haal, meet ik tussen de 2 polen waar deze in geklemd wordt 84 Ohm, dus volgens mij zit er ergens sluiting.

Toen ik het zadeltje los haalde zag ik iets vreemds. Er zijn 2 vierpolige stekkers waarvan 2 aders doorgelust zijn, en een driepolige stekker waar helemaal niets op aangesloten is. Van een van de 2 vierpolige stekkers worden maar 2 polen gebruikt. Alle aders (van de drie stekkers) zijn zwart, terwijl ze niet allemaal aan de massa liggen. Op sommige staat +12V.

In het bedradingsschema kan ik geen "loze" stekkers vinden, en al helemaal geen met 2, 3 of 4 zwarte aders.
Iemand enig idee waar deze stekkers voor zijn/waren, en waarom de vierpolige zijn doorgelust? Heeft er iets anders aan gezeten zoals een valsensor oid?

full
 
Nee, dat is de aansluiting voor een eventueel alarm van Yamaha. Trek de lus er maar uit, dan zul je zien dat je fiets niet start.
 
Nee, dat is de aansluiting voor een eventueel alarm van Yamaha. Trek de lus er maar uit, dan zul je zien dat je fiets niet start.
Heeft dat alarm 3 stekkers nodig?
Er worden 385 kleuren gebruikt in de kabelboom, waarom zijn deze dan allemaal zwart, terwijl ze niet allemaal aan de massa liggen?
Waarom zijn die stekkers nergens in het bedradingsschema terug te vinden (of ik kijk scheel)?
 
Zo, nou weten we ook meteen hoe je een alarm van Yamaha kunt omzeilen...
De vorige eigenaar van mijn fiets had op vergelijkbare wijze het spyball alarm onklaar gemaakt. De grote stekker van het alarmkastje eraf en 2x2 draadjes doorlussen in de stekker. Als je nagaat dat het kastje achter de kont-kuip zat waar je best met je hand tussen zou kunnen na het verwijderen van 2 schroefjes vertrouw je je alarm ook ineens een stuk minder :P De volgende keer dat ik zo'n alarm neem stop ik hem op een betere plek weg of pak ik mn huidige onklaar gemaakte als extra dummy...
 
Heb je wat aan een foto van mijn kabelboom? Ik heb er wel een Yamaha alarm tussen.
En ja dat (bijna) alle kabels zwart zijn (die op de accu polen moeten) is echt k*t.
Om het nog verwarrender te maken zijn bij mij de stekkertjes rood.... |(
 
Laatst bewerkt:
Heeft dat alarm 3 stekkers nodig?
Er worden 385 kleuren gebruikt in de kabelboom, waarom zijn deze dan allemaal zwart, terwijl ze niet allemaal aan de massa liggen?
Waarom zijn die stekkers nergens in het bedradingsschema terug te vinden (of ik kijk scheel)?
Nog nooit een SCM goedgekeurd alarm aangesloten zeker?

Alle draden zwart, en minimaal 2 verschillende manieren om te voorkomen dat de motor gestart worde (bijv dus geen ontsteking en geen brandstofpomp).
 
Terug
Bovenaan Onderaan