doorrijden als motor eigenlijk beurt moet?

twisted Paul

MF veteraan
16 okt 2001
2.633
20
Mijn kawa zx6r is net over de 24.000km en eigenlijk wilde ik hem dit weekend wegbrengen voor een grote beurt.
MAAAARRRRR....het begint ook wel erg te jeuken om zondag a.s. met de brommert richting de Ring te gaan ipv met het koekblik. :]

Nu snap ik wel dat je normaal gesproken de motor ook wel wat later kan brengen voor een grote beurt, maar ik hoor de klepjes nu toch wel HEEEL duidelijk.
Het geeft mij (totaal a-technisch) in ieder geval niet veel vertrouwen.
En aangezien de ritjes richting/op de ring ook niet echt rustig zijn voor de motor vroeg ik me af of het erg veel kwaad kan?
Wat kunnen de gevolgen zijn?


Of kan ik gewoon zonder problemen rijden?? :]
 
Hmmm......


Kijk zoals je zelf al aangeeft hoor je tikjes....

Technisch gezien zal het echt wel goed gaan.... maar t zit hem in de BOL....

jij bent nu een stukje vertrouwen kwijt en die heb je KEIHARD NODIG...!!!

ik weet niet wat mede zx6 rijders zeggen (dit tikje zegt mij niet veel) maar als het vertrouwen er niet is / minder is... NIET gaan rijden dan (behalve naar je dealer)
 
ik rij nu ook al 14.000km met dezelfde olie...en me kettingspanner ratelt een beetje bij 3500tpm...

hij gaat toch pas echt over 2 weken voor een beurt...
in het boekje staat bij 12k olie verwisselen...ik heb het nivo gepeild...en 0 olie verbruik....

motor moet niet zeuren...gewoon rijden... :)
 
ik rij nu ook al 14.000km met dezelfde olie...en me kettingspanner ratelt een beetje bij 3500tpm...

hij gaat toch pas echt over 2 weken voor een beurt...
in het boekje staat bij 12k olie verwisselen...ik heb het nivo gepeild...en 0 olie verbruik....

motor moet niet zeuren...gewoon rijden... :)


Als je zo denkt...om de 10 jaar olie vervangen :P
 
Een Kawa ? dan maak je je toch pas druk als je NIETs meer hoort rammelen :)

scheelt ook hoe je er mee rijdt .altijd rustig en veel aan een gesloten km (snelweg).
of allemaal korte stukjes en/of speel km .

bij de laatste optie's is je bike wat eerder aan een beurd toe .
 
Laatst bewerkt:
Nou paul, ik heb jaren geraced met ZX6R (model 2000).
Ik sleutel voor de hobby en kan jouw ZX6R zaterdag middag nog wel een beurt geven als het moet en dan haal ik die tik er ook wel uit

P.s. Ik heb eventueel klepstelplaatsje hoor.

Mail maar oromijn@hotmail.com

Dan geeft ik mn nummer wel.

groeten
 
Hoi TLRboy,

Ik heb een ZX9R uit 1998. Voorheen reed ik op een CBR600F. Tsja ik begrijp dat een Kawa nou eenmaal wat meer "lawaai" maakt als een CBR600F. Op zich vind ik die niet erg.
Sinds ik de motor heb hoor ik tijdens het stationair lopen een soort ratel. De dealer (Goedhart Motoren in Bodegraven) zegt dat het niks is. Nu heb ik een andere ZX9R uit hetzelfde jaar horen lopen, en die heeft dat rateltje niet.

Heb jij misschien enig idee wat dit kan zijn?? :]


Nou paul, ik heb jaren geraced met ZX6R (model 2000).
Ik sleutel voor de hobby en kan jouw ZX6R zaterdag middag nog wel een beurt geven als het moet en dan haal ik die tik er ook wel uit

P.s. Ik heb eventueel klepstelplaatsje hoor.

Mail maar oromijn@hotmail.com

Dan geeft ik mn nummer wel.

groeten
 
Nokkenas spanner maken veel lawaai, en als je de koppeling inknijpt wil het geluid weg zijn dan is het de koppeling. Als carbs niet juist gesynchroniseerd zijn dan wil de motor onregematig draaien. Als toerental hoger is gaat het weg??

groeten
 
Nou paul, ik heb jaren geraced met ZX6R (model 2000).
Ik sleutel voor de hobby en kan jouw ZX6R zaterdag middag nog wel een beurt geven als het moet en dan haal ik die tik er ook wel uit

P.s. Ik heb eventueel klepstelplaatsje hoor.

Mail maar oromijn@hotmail.com

Dan geeft ik mn nummer wel.

groeten

Hee, hartstikke bedankt voor je aanbod! :}
Maar ik lees je bericht nu pas maar ik had het toch niet gered ivm familieverplichtingen vandaag.
Ik ga er morgen gewoon mee ringen en heb vanmorgen vroeg al een afspraak gemaakt voor volgende week.
 
OK, bedankt voor de tips. Ik ga morgen even de door jouw genoemde handelingen uitproberen.

Greetz

Nokkenas spanner maken veel lawaai, en als je de koppeling inknijpt wil het geluid weg zijn dan is het de koppeling. Als carbs niet juist gesynchroniseerd zijn dan wil de motor onregematig draaien. Als toerental hoger is gaat het weg??

groeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan