Doorrijden ja, droog rijden hoe?

er bestaat geen slecht weer, alleen slechte motorkleding....

Kortom, op alles is wel wat te vinden. Als je toch voor een regenoverall gaat, lekker fluoriserend, weet je zeker dat mensen je beter gaan zien.

(Al zijn er toch nog van die Belgen mensen die je over het hoofd zien..)
 
- Snelheid: Herken ik wel, ook ik heb bij hogere snelheden minder last van regen.

- Helm: C2 hier. Ik heb het vizier vervangen door een vizier met pinlock (33 euro bijbetalen). Echt een wereld van verschil, je weet niet wat je mee maakt. Met de hevigste kou of regenbui gewoon schermpje dicht en optimaal zicht!!!.

- Pak: Ik heb een Lookwell Vstorm pak, zomer/winter. Is best water dicht en ademt wat mij betreft prima. Doorlekken alleen bij ritten van 2 uur in de regen en dan valt het me nog mee. Waarschijnlijk een keertje sprayen.

- Aansluiting: Colletje

- Ik heb geen problemen met handschoenen. Soms willen ze wat doorlekken, maar ik heb watje handvat verwarming voor de winter, en dan valt het reuze mee.

- Ik zou motorlaarzen kopen. Niet dat dat zaligmakend is, maar het zit wat mij betref allemaal wat lekkerder dan kistjes. En geen veter geneuzel als je de klitteband variant neemt.

Suc6!!
 
vwb je zomerhandschoenen probleem: Tja, in mijn ervaring lekken die altijd wel. Die dingen zijn gemaakt om wat luchtig te zijn. Reserve paartje is dan idd de beste oplossing.
 
@ TS, de helm is een Schuberth C2? Daarvoor zijn in D bij Polo originele vizieren met pinlock te koop. Werkt prima, ten koste van een iets kleiner ongestoord gezichtsveld. Zie hier.
Laarzen: goeie GoreTex laarzen zijn waterdicht. Handschoenen ook.
Jas: tja, hier heb ik geen ander advies dan een regenoverall (het liefst in fluo-geel, vanwege de zichtbaarheid).

edit: met de C2 was TexNL me voor... :z
 
Laatst bewerkt:
Helm droog houden bij lage snelheden is bij mijn AGV ook lastig. Of je zit de hele tijd je vizier schoon te vegen of zet hem toch maar even open. Bovendien lekt de mijne langs het vizier. Nieuw vizier of ouderdom?
Ik heb een Evolution pak (textiel) en dat heeft mij tot nu toe (2 jaar) droog gehouden. Ik heb vorig jaar ook zulke afstanden per week gereden en ook wel eens 'onder water'. Het Evolution 'duikpak' liet mij ook dan niet in de steek. Het pak heeft een aantal malen behoorlijk overlast bezorgt op de plaats waar ik hem ophing, omdat daaronder een heuse plas ontstond van het nadruipen. De binnenzijde was altijd droog.
Zomerhandschoenen worden eerder doorweekt dan winterhandschoenen. maar ook mijn winterhandschoenen worden op den duur nat aan de binnenzijde.
Mijn motorlaarzen zijn probleemloos. De schaft zit onder de broek, dus het kan er niet indruipen.
 
Rijd wel door in de winter e.d., maar heb nog niet echt in flinke plensbuien gereden. Wel een paar gemiddelde buitjes en toen hield mijn Macna pak (met regenbinnenvoering) me aardig droog moet ik zeggen. Ik heb daarnaast zo'n 'open bivakmuts' met 'borstkraag' die wind- en waterdicht is. Die combinatie zorgt voor verrassend weinig regeninval.

Enige nadeeltje waar ik onlangs achter kwam is dat mijn broek op de naad bij mijn kruis aan het scheuren is. Gevolg is dat het net lijkt alsof ik in mijn broek gezeken heb als ik van de motor stap. Nou ben ik geen bochtenheld op de motor, maar het is toch echt de regen :+

Heb daarnaast gewoon simpele zwarte JTS laarzen. Een keer voor 70 euro (is dat wel een simpele prijs?) ofzo op de motorbeurs gekocht, zijn waterdicht tot dusver.

Handschoenen. Evo handschoenen gekocht, niet speciaal waterdicht, wel winterhandschoenen.

Maar goed, zoals gezegd, deze hele zut nog niet getest in een 'echte' plensbui.

Edit: Overigens hebben we voor onze komende motorvakantie in Schotland beide een regenoverall gekocht met regen-overlaarsjes. Just in case.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het ongetwijfeld niet goed doen maar ik maak er maar het beste van.

*regenoverall werkt prima en kost geen dr0l. Jammer dat je wel een beetje een parachute gaat worden....
*handschoenen; ik accepteer gewoon natte handen. ZOrgen dat je een reservepaar hebt. Wel vervelend dat je 's avonds je 's ochtends nat geworden kleffe handschoentjes moet aantrekken omdat je reserve thuis liggen... :(
*schoenen. Kistjes gaan redelijk goed. Even een paar reservesokken meenemen. Ook handig om indruk te maken bij de dames :+
*pinlock vizier in je schuberth. Enige nadeel is de "rand" als je plat opd e tank gaat liggen. Maar dat is toch al een rothouding. Ik heb dan het idee dat iedereen naar mijn hol moet kijken...Echt 100% een aanrader als je je motor veel gebruikt. Ik wil niet meer zonder.
*plastic polybags om bijvoorbeeld je mobiele telefoon in op te bergen. Dat je zelf nat wordt. Soit. Maar die gadgets kunnen er erg slecht tegen.

P.S. Ik moest ontzettend hard lachen om je opmerking over hoe Nederlanders omgaan met problemen! :} :} :} :} :}
Het is ook nog eens zo!
 
Ik heb mijn fjr teller geijkt met een gps van garmin en ik moet zeggen dat hij juist bijna niets afwijkt, nagenoeg nul, dus als het geen grapje is dan moet je ff naar de dealert.
 
Verrek! Ik zie nu pas dat die Neanderthaler een Belg is! _O- _O- _O- _O-
_O- _O- _O- _O- _O-

dat verklaart heeeeeeeeeeeel veel! :+

Allez menneke, gij moet s efkes niet het bijdehandte manneke uit gaan hangen hier
op ons fraaie motard-forumke he, want daar hebben wij als hollanders efkes geen goesting in he! :+ Dat vinden wij te zot voor woorden he.Dus ik zou zeggen: spring op uwen FJR-ke en gaat een stukske hobbelen over uwen kasseien he. Neem dan onderweg nog maar efkes een pakske frieeeeten :9 en ga dan terug naar uw holleke en blijf daar maar mooi efkes zitten he!

saluutekes! :W

misschien begrijpt ie het in zijn eigen taaltje beter! O-) :+
 
Verrek! Ik zie nu pas dat die Neanderthaler een Belg is! _O- _O- _O- _O-
_O- _O- _O- _O- _O-

dat verklaart heeeeeeeeeeeel veel! :+

Allez menneke, gij moet s efkes niet het bijdehandte manneke uit gaan hangen hier
op ons fraaie motard-forumke he, want daar hebben wij als hollanders efkes geen goesting in he! :+ Dat vinden wij te zot voor woorden he.Dus ik zou zeggen: spring op uwen FJR-ke en gaat een stukske hobbelen over uwen kasseien he. Neem dan onderweg nog maar efkes een pakske frieeeeten :9 en ga dan terug naar uw holleke en blijf daar maar mooi efkes zitten he!

saluutekes! :W

misschien begrijpt ie het in zijn eigen taaltje beter! O-) :+



Wat een vreselijk domme reaktie. :X
 
Als je enigzins flexible bent in je werkt tijden kijk dat op buieneradar wanneer je het beste kan vertrekken.

Ik heb waterdichte laarzen van sidi nooit een druppel naar binnen
Broek van MQP met goretex na 2 uur serieuze regenval rijden nat kruis.

Jas van MQP met goretex na 2 uur natte binnenkant van ellebogen

Handschoenen van het type twee vingers bij elkaar.

Helm S1 maar de standaard anti fog laag werkt niet goed (ca half uurtje) Dus deze heb ik vervangen door een visier met ehhmm hoe heet dat ook al weer. oja met pinlock.
Kan ie gewoon dicht blijven. Daarbij moet je handschoenen hebben met de wijsvingers een stukje zeem leer om de druppels weg te vegen.

Zorg dat je mouwen en je handschoenen ruim over elkaar vallen. (handschoen over de mouw) Ook broek over de laars.

O,ja ik heb ook nog een kol er onder in de winter

Kies een hoge broek.

Laat je helm goed drogen voornamelijk de onderkan van de helm.

Ik rij dagelijk ca 45 minuten en dan kom ik geheel droog over.
 
Ik las het topix nog eens door en kreeg plaatsvervangende schaamte.


Mag ik mij verontschuldigen voor sommige van mijn landgenoten en aangeven dat je van harte welkom bent op het motorforum.

PS: Niet dat ik het daarom zeg maarre, wil je de volgende keer eens stemmen op een partij die het asfalt in de Ardennen gaat vernieuwen. Thanks.
 
Ik blijf droog door het dragen van een Dane jas en broek over mijn gewone kleding heen. Ik heb al diverse Dane pakken gehad, en allemaal hielden ze me kurkdroog. Tegenwoordig de variant met Goretex laminaat waardoor de kleding eigenlijk geen water meer opneemt en dat is wel praktischer.

Verder een simpel fleece colletje en meestal draag ik kistjes. Af en toe invetten en gegarandeerd droge voeten. Ik heb wel motorlaarzen maar die draag ik niet voor woon/werk/bestemmingsverkeer.

Voor lange stukken in de winter als het echt koud is (langer dan een half uur zeg maar) heb ik meestal een verwarmd Gerbing vest aan. En dan kan ik uren blijven rijden zonder koude ledematen of andere lichaamsdelen. Zowel op de GSA als de Transalp.

Wat mij betreft klopt het, met goede motorkleding bestaat er eigenlijk geen slecht weer meer.
 
.... terug regenen helpt het best.













Nee, sorry.. heb (nog) geen ervaring met serieuze regenbuien. Ben dan ook een mooi weer rijder (die bovendien nog niet zo heel lang z'n rijbewijs heeft)
 
Mag ik mij verontschuldigen voor sommige van mijn landgenoten en aangeven dat je van harte welkom bent op het motorforum.

.

wie zegt dat ie niet welkom is op dit forum. ;) :W Maar hij is wel degene die op dit forum in heel veel topics de zaak zit te stieren met z'n moraalridder-geneuzel!en ik denk dat een hele hoop forummers hetzelfde erover denken! B| ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan