Doorrijden met lekkende ?-klep in kop XR

SpeedYveS

MF veteraan
10 jan 2003
2.328
0
full

Ik weet iets meer :) Ik weet nog niet waar het klepje goed voor is.. maar wel waar hij niet goed voor is!

In dit topic Zeer nasty geluid uit me blok, wat kan dit zijn?? staat dat ik een naar geluid heb in me blokje, ik heb nu gevonden (na erg lang zoeken) dat het lucht is wat via deze klep ontsnapt, hij is dus giganties gaan lekken.
De klep gaat naar een losse kamer links in de cylinder kop toe, die van buiten is open te schroeven.
Erg blij dat ik het probleem heb gevonden.
Maar mijn motortje heeft net weer nieuwe olie gehad dus als het even kan wil ik er nog wat kilometertjes mij rijden (het is wel meer gaan lekken de laatste 100 km). De klep zal vast wel wat verbranden gaan, maar zal dit problemen geven als ik het klepje over een 600km ofzo opnieuw inrodeer en er een sterkere veer op zet. Of nog beter, het klepje weglaat en het gat dicht las, of epoxy materiaal ed. er in.

Maar de vraag is dus, wat kan er mis gaat als ik met deze lekkende klep door rijd? De klep word dus niet bedient door de nokkenas. Zijn hoofd functie is dus in mijn hoofd: ze klep dicht houden :+ jammer dat ie dat niet doet..
 
Wat wat was?..
Het probleem of de functie van die klep?
Probleem is dat de klep licht is verbrand. Dat is gekomen doordat de klepveer zijn spanning verloren was.
Functie is mij nog steeds niet duidelijk.
Ik heb het blok overigens nog steeds niet weer in elkaar gebouwd.. Maar dat komt in de kerstvakantie wel..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan