Doorrijden na ongeluk

Seadevil

MF'er
3 apr 2003
96
0
Leeuwarden
Ik reed maandag middag naar huis. Was bijna thuis, moest nog 2 straten. Zo draai ik de voorrangsweg op. Na ongeveer 20 meter zit een kruising. Op dat moment rijdt iemand met een busje zo op een paar meter voor me de weg op. Het enige wat ik kon doen was vol remmen. Ontwijken was helaas echt onmogelijk.
Wat er exact gebeurde weet ik niet, maar ik hield de machine niet en ging vol tegen het asfalt. Gelukkig reed ik niet al te hard.

Ik sta op. Vervolgens kijkt de chauffeur van het busje naar mij en rijdt vervolgens verder.

Gelukkig was ik helder genoeg om zijn kenteken in mijn hoofd op te nemen. Ik heb vervolgens de machine weer overeind getild en het voetpad op geduwd. Vervolgens wilde de machine met geen mogelijkheid meer lopen.

Heb de machine uit eindelijk naar huis moeten duwen . Ondertussen loopt ie weer toch nog wel wat krassen en een beschermplaatje van het motorblok af en een deuk in de tank.

Nou ja hij moet nu naar de dealer en de schade expert. Het vervelende is dat je vervolgens nog een halve avond kwijt bent op het politie bureau om aangifte te doen van doorrijden na een ongeluk. .

Nu maar hopen dat de politie hem gauw oppakt en dat ie verzekert is. Duurt waarschijnlijk wel weer een paar dagen voor dat de machine gemaakt is. Daarnaast zo stijf als een plak en heb een paar blauwe plekken. Kortom voorlopig ff niet rijden
 
Ik reed maandag middag naar huis. Was bijna thuis, moest nog 2 straten. Zo draai ik de voorrangsweg op. Na ongeveer 20 meter zit een kruising. Op dat moment rijdt iemand met een busje zo op een paar meter voor me de weg op. Het enige wat ik kon doen was vol remmen. Ontwijken was helaas echt onmogelijk.
Wat er exact gebeurde weet ik niet, maar ik hield de machine niet en ging vol tegen het asfalt. Gelukkig reed ik niet al te hard.

Ik sta op. Vervolgens kijkt de chauffeur van het busje naar mij en rijdt vervolgens verder.

Gelukkig was ik helder genoeg om zijn kenteken in mijn hoofd op te nemen. Ik heb vervolgens de machine weer overeind getild en het voetpad op geduwd. Vervolgens wilde de machine met geen mogelijkheid meer lopen.

Heb de machine uit eindelijk naar huis moeten duwen . Ondertussen loopt ie weer toch nog wel wat krassen en een beschermplaatje van het motorblok af en een deuk in de tank.

Nou ja hij moet nu naar de dealer en de schade expert. Het vervelende is dat je vervolgens nog een halve avond kwijt bent op het politie bureau om aangifte te doen van doorrijden na een ongeluk. .

Nu maar hopen dat de politie hem gauw oppakt en dat ie verzekert is. Duurt waarschijnlijk wel weer een paar dagen voor dat de machine gemaakt is. Daarnaast zo stijf als een plak en heb een paar blauwe plekken. Kortom voorlopig ff niet rijden

Ben je tegen het busje aangereden?
 
Ik reed maandag middag naar huis. Was bijna thuis, moest nog 2 straten. Zo draai ik de voorrangsweg op. Na ongeveer 20 meter zit een kruising. Op dat moment rijdt iemand met een busje zo op een paar meter voor me de weg op. Het enige wat ik kon doen was vol remmen. Ontwijken was helaas echt onmogelijk.
Wat er exact gebeurde weet ik niet, maar ik hield de machine niet en ging vol tegen het asfalt. Gelukkig reed ik niet al te hard.

Ik sta op. Vervolgens kijkt de chauffeur van het busje naar mij en rijdt vervolgens verder.

Gelukkig was ik helder genoeg om zijn kenteken in mijn hoofd op te nemen. Ik heb vervolgens de machine weer overeind getild en het voetpad op geduwd. Vervolgens wilde de machine met geen mogelijkheid meer lopen.

Heb de machine uit eindelijk naar huis moeten duwen . Ondertussen loopt ie weer toch nog wel wat krassen en een beschermplaatje van het motorblok af en een deuk in de tank.

Nou ja hij moet nu naar de dealer en de schade expert. Het vervelende is dat je vervolgens nog een halve avond kwijt bent op het politie bureau om aangifte te doen van doorrijden na een ongeluk. .

Nu maar hopen dat de politie hem gauw oppakt en dat ie verzekert is. Duurt waarschijnlijk wel weer een paar dagen voor dat de machine gemaakt is. Daarnaast zo stijf als een plak en heb een paar blauwe plekken. Kortom voorlopig ff niet rijden

Da's lekker, wat een aso.... nog tegen het busje aan gezeten zodat schade zichtbaar is? Wordt anders een beetje moeilijk om aan te tonen dat die lul daar gereden heeft enz.......

succes met de afwikkeling...
 
Het vervelende is dat je vervolgens nog een halve avond kwijt bent op het politie bureau om aangifte te doen van doorrijden na een ongeluk. .

Je moet echt getuigen hebben.
Ik heb een soortgelijk iets gehad en het houdt op als het jouw woord tegen die van hem is.

:(

suc6
 
In ieder geval vast een schade formulier invullen met het kenteken van die....
Dan kan de verzekering vast aan de gang!
 
Getuigen heb ik op dat moment niet aangedacht stond wel een bus misschien dat die iets gezien heeft,

Maar als ik dit zo hoor heb ik weinig kans. ;(
 
Getuigen heb ik op dat moment niet aangedacht stond wel een bus misschien dat die iets gezien heeft,

Maar als ik dit zo hoor heb ik weinig kans. ;(


Ik weet zeker dat je buurman het gezien heb, die reed toch net achter je toen het gebeurde??? zo niet dan toch..... anders heb je geen poot om op te staan... laat je buurman of zo gewoon getuigen... tis dak niet in de buurt bij je woon anders had ik het zeker gezien en was ik je getuigen geweest...
 
Op donderdag 03 juli 2003 09:35 schreef Seadevil het volgende:
... Vervolgens wilde de machine met geen mogelijkheid meer lopen...

dodemansknop? :+

voor de rest, klote voor je... hoop dat ze die kl**tzak vinden
 
Ik wordt triest van dit soort berichten '(
Het wordt steeds 'normaler' dat we ons niets meer aantrekken van onze medemens en dat we alles doen om onze verantwoordelijkheid te ontlopen. Het valt mij ook steeds meer op dat er asociale, onaangepaste kl**tzakken zijn die gewoon voorrang nemen omdat wij 'maar' op een motor zitten en dus toch wel remmen :(
Het is droevig gesteld met de maatschappij in het algemeen en de verkeersmentaliteit in het bijzonder... '(
Vooral types zoals de onderkruipsels die Nataly R6 van de weg gereden hebben horen niet in deze maatschappij thuis. Helaas leven we in een watjes-democratie waarin wij niet beschermd worden tegen dit soort ongedierte.
Nou, die sombere gedachte is er uit..... '(

Veel sukses met het verhalen van je schade, dat die h*nd er maar stevig voor wordt aangepakt.
 
ja als het niet lukt kenteken even doorgeven.. zoeken we wel even zijn gegevens erbij (is al eerder gedaan) en dan gaan stalken :P
 
Weet toevallig iemand een bedrijf in de omgeving van leeuwarden wat een kwalitatief goed schaderapport op kan maken voor de verzekering voor motoren ?
 
Seadevil,

Je kunt het beste de schade melden bij je verzekeraar. (tenminste als je de schade wilt claimen) Zij handelen e.e.a. af, inclusief een schaderapport. Mocht je zelf een inspecteur zoeken dan zou ik een motordealer eens vragen wie zij in het netwerk hebben. Zij verzekeren immers ook klanten via een intermediar of rechtstreeks bij een verzekeraar. Wanneer die klanten schade hebben komen ze dus terug bij de dealer. Wellicht is Motoport L'warden of Motorado een idee?

Hoe hoog is de schade? Ik ga er van uit dat je casco verzekerd bent anders kun je sowieso niet claimen. Kijk je algemene voorwaarden eens na hoe ver je terugvalt in no claim voordat je de schade verhaalt.

Het Waarborgfonds is ook geen oplossing als je geen getuigen hebt.

Veel succes.

R1-ner uit Leeuwarden
 
Weet toevallig iemand een bedrijf in de omgeving van leeuwarden wat een kwalitatief goed schaderapport op kan maken voor de verzekering voor motoren ?

Motoport Leeuwarden zou dit kunnen doen, er moet waarschijnlijk toch een expert bij komen. Bovendien zijn ze van een heleboel merken dealer, misschien wel zo handig.

Maar dit is natuurlijk wel zwaar balen :(
We hebben hier in het noorden ook wel een knokploeg hoor!! :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan