Doorrijden na ongeval?

BramC

MF veteraan
25 sep 2008
1.933
98
Udenhout
Ik reed vanmiddag op een voorrangsweg, komt er een auto van links die hem vlak voor mij door gooit (hij sloeg dus links af). Ik moest vol in de remmen en ga onderuit. De man stapt uit, zegt dat het mijn fout is omdat ik te onzeker reed?? Noteert snel mijn kenteken en rijdt aan.

Is dit nu doorrijden na een ongeluk? Of zal ik uiteindelijk zelf voor de kosten op moeten gaan draaien?

Iemand misschien eens iets vergelijkbaars meegemaakt?
 
Dat is inderdaad doorrijden na een ongeval :Y

Aangifte van doen bij de politie.

~[edit] even de wettekst bij gezocht:

Artikel 7.

1. Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien:
a. bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;

b. daardoor, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander aan wie bij dat ongeval letsel is toegebracht, in hulpeloze toestand wordt achtergelaten.

2. Het eerste lid, aanhef en onderdeel a, is niet van toepassing op degene die op de plaats van het ongeval behoorlijk de gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens van de identiteit van dat motorrijtuig.
Uit jouw verhaal maak ik op dat hij dat laatste niet gedaan heeft :?

Overigens is doorrijden na een ongeval een misdrijf en geen overtreding.
 
Laatst bewerkt:
Vreemd dat je zo voorzichtig rijdt, ´t is niet alsof je op je plaat kan gaan als je hard moet remmen ofzo.

Oh, wacht...


Lekker aangifte doen ja. weet je nog wat voor auto hij reed?
 
Wat een laffe kutstreek. En ja, dat is zeker doorrijden na ongeval.

Heb je 't kenteken van die hond nog?

Bah. :r
 
Ja ik heb zijn kenteken genoteerd!!
Was al naar de politie gegaan maar die zeiden dat de verzekering dit wel op ging lossen.
Heb hem ook niet geraakt, ik ben de enige met schade? Gaat dit dan nog steeds op?

Als dat zo is ga ik morgen gewoon aangifte doen bij het politiebureau in de buurt.

Maar ik denk dat hij een goede kans maakt omdat ik hem niet geraakt heb.
 
Laatst bewerkt:
Tis je eigen schuld hoor; jij reed toch onzeker? Dat geeft anderen direct het recht om je omver te rijden. -O-

Of, eeeh, moeten anderen dan juist extra rekening houden..... :Y


Doe aangifte! Want dit kan echt niet. Die man heeft geloof ik wel iets van 24 uur om zich bij de politie te melden (dan is iig de alcohol uit het bloed, zeg ik altijd maar).
 
als ik die wettekst zo lees, sta ik dus inderdaad volledig in mijn recht. Want ik heb zijn identiteit niet, alleen zijn kenteken (en hij het mijne) dus ook geen schadeformulier of niets.

Wel vreemd dat ze me bij de politie dan wegsturen.
 
Ja ik heb zijn kenteken genoteerd!!
Was al naar de politie gegaan maar die zeiden dat de verzekering dit wel op ging lossen.
Heb hem ook niet geraakt, ik ben de enige met schade? Gaat dit dan nog steeds op?

Als dat zo is ga ik morgen gewoon aangifte doen bij het politiebureau in de buurt.

Maar ik denk dat hij een goede kans maakt omdat ik hem niet geraakt heb.
Bullshit, jij reed op een voorrangsweg, hij had jou voorrang moeten verlenen, doordat hij dat niet heeft gedaan heb jij je onderuit geremd. Dat je hem daarbij niet geraakt hebt doet niet ter zake (al maakt dat de boel meestal wel beter bewijsbaar en dus makkelijker)
 
Ik weet het niet hoor, maar zoals ik het lees denk ik dat die sjaak toch een probleem heeft. Hij heeft jou namelijk geen voorrang verleent en is doorgereden nadat jij schade hebt geleden door zijn rijgedrag (indirect denk ik dan?). Volgens mij zit die gast hardstikke fout, ook al ben jij de enige met schade.

Aangeven die kerel!!!!

PS
Ik weet niet hoe de officiële regels zijn maar dit lijkt me redelijk aannemelijk.

EDIT: kofferek was me voor.
 
Laatst bewerkt:
bel morgen iig mijn verzekering op, en ga aangifte doen. Wat zijn de straffen voor zoiets?
 
Wel vreemd dat ze me bij de politie dan wegsturen.
Gebeurt wel vaker. Gewoon opnieuw er naartoe gaan en doordrammen. Anders wordt je van het hokje naar de kast gestuurd en dan "regelt de verzekering" het wel. Gewoon aangifte doen.
 
De auto slaat af en voegt voor je in als ik het goed begrijp. Boekje er even bij gepakt. Invoegen is een bijzondere manoevre en dan moet je het overige verkeer voorrang verlenen. Jij remt jezelf onderuit door zijn bezondere manoevre dus hij zit fout volgens mij.
 
als ik die wettekst zo lees, sta ik dus inderdaad volledig in mijn recht. Want ik heb zijn identiteit niet, alleen zijn kenteken (en hij het mijne) dus ook geen schadeformulier of niets.

Wel vreemd dat ze me bij de politie dan wegsturen.

Niet accepteren. Begin maar met een klacht indienen tegen het wegsturen.

Dan kun je ze ook vertellen dat jij bepaald of je aangifte wilt doen, niet een agent. Die agent is er om de aangifte op te nemen en opsporing te verrichten. Dat is hun baan, daar worden ze voor betaald.
 
hij is schuldig denk ik. m'n broers vriendin heeft hetzelfde gehad op de scooter, ook onderuit geremd. politie was getuige en die vent moest betalen...
 
Als de politie getuige is valt er niet aan te ontkomen.
In het geal van TS lijkt het me nogal onzeker of hij zijn schade vergoed krijgt, tenzij hij meerdere getuigen heeft, die kunnen verklaren dat de auto de directe aanleiding voor zijn schuiver was.

Succes ermee!
 
voor de schuiver heb ik geen directe getuigen, heb wel 2 getuigen die hebben gezien dat hij weg is gegaan
 
als ik die wettekst zo lees, sta ik dus inderdaad volledig in mijn recht. Want ik heb zijn identiteit niet, alleen zijn kenteken (en hij het mijne) dus ook geen schadeformulier of niets.

Wel vreemd dat ze me bij de politie dan wegsturen.

ten allereerste is het natuurlijk een kutstreek van die koekblikker.

maar stel nou he
STEL: dat hij zegt dat ie je helemaal nooit heeft gezien, en nooit met je heeft gesproken

hij kan natuurlijk zeggen dat je gewoon een kenteken hebt opgeschreven van een auto in de buurt?

MAAR dan alsnog, het is zeker de poging waard.
 
Auto is fout maar hoop dat je n getuige heb,anders zie ik het donker voor je in.
En alsnog naar politie gaan,die hoort n verbaal op te maken die man heeft z,n persoonlijke gegevens niet gegeven nl.

Groeten en veel succes Magnamannetje
 
Laatst bewerkt:
ten allereerste is het natuurlijk een kutstreek van die koekblikker.

maar stel nou he
STEL: dat hij zegt dat ie je helemaal nooit heeft gezien, en nooit met je heeft gesproken

hij kan natuurlijk zeggen dat je gewoon een kenteken hebt opgeschreven van een auto in de buurt?

MAAR dan alsnog, het is zeker de poging waard.

De getuigen die hem hebben zien wegrijden hebben ook gezien dat ik met hem heb staan praten. Dus als hij het daar op gooit...
 
Ik reed vanmiddag op een voorrangsweg, komt er een auto van links die hem vlak voor mij door gooit (hij sloeg dus links af). Ik moest vol in de remmen en ga onderuit. De man stapt uit, zegt dat het mijn fout is omdat ik te onzeker reed?? Noteert snel mijn kenteken en rijdt aan.

Is dit nu doorrijden na een ongeluk? Of zal ik uiteindelijk zelf voor de kosten op moeten gaan draaien?

Iemand misschien eens iets vergelijkbaars meegemaakt?
Nee.

Maar ik heb wel wat vragen..
Lag je op de grond toen hij uitstapte of stond je alweer?

Heeft hij zijn kenteken ook voor jou opgeschreven en gegeven of was het; uitstappen, jouw kenteken schrijven en snel weer weg?
 
Laatst bewerkt:
Nee.

Maar ik heb wel wat vragen..
Lag je op de grond toen hij uitstapte of stond je alweer?

Heeft hij zijn kenteken ook voor jou opgeschreven en gegeven of was het; uitstappen, jouw kenteken schrijven en snel weer weg?


Toen hij uitstapte lag ik nog op de grond. Terwijl hij naar me toe liep ben ik opgestaan en heb ik (met veel moeite) mijn gsx weer op twee wielen gezet. Toen hij erwas begon hij gelijk te roepen dat het mijn fout was omdat ik onzeker reed enz. Toen heeft hij een pen gepakt, mijn kenteken opgeschreven. Toen dacht ik dat ik dat ook wel zou kunnen doen, niet dus, toen stapte hij in en ging weg. Heb zijn kenteken toen onthouden, een pen geregeld en opgeschreven.
 
De auto slaat af en voegt voor je in als ik het goed begrijp. Boekje er even bij gepakt. Invoegen is een bijzondere manoevre en dan moet je het overige verkeer voorrang verlenen. Jij remt jezelf onderuit door zijn bezondere manoevre dus hij zit fout volgens mij.

Dit heeft niets met invoegen te maken, dit is "gewoon" een voorrangsweg oprijden en geen voorrang verlenen.
 
Toen hij uitstapte lag ik nog op de grond. Terwijl hij naar me toe liep ben ik opgestaan en heb ik (met veel moeite) mijn gsx weer op twee wielen gezet. Toen hij erwas begon hij gelijk te roepen dat het mijn fout was omdat ik onzeker reed enz. Toen heeft hij een pen gepakt, mijn kenteken opgeschreven. Toen dacht ik dat ik dat ook wel zou kunnen doen, niet dus, toen stapte hij in en ging weg. Heb zijn kenteken toen onthouden, een pen geregeld en opgeschreven.

Het is een hufter :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan