Doorrijden na ongeval?

Da's ook zuur zeg, dus als ik het goed begrijp is het door de schuld van die politiemensen niet meer mogelijk om jullie schade te verhalen?
Volgens mij waren er meer partijen betrokken dan alleen de politie ;). Mn vriendin had zelf ook de personalia van getuigen kunnen vragen bijv.
Achteraf had ikzelf ook misschien meer moeten doen om het voor elkaar te krijgen.
De politie heeft iig niet heel netjes en conform de regels gehandeld als je dat bedoeld ;)

maar nogmaals, het gaat mij nu niet om wie toen welke fouten heeft gemaakt, maar om aan te geven dat het niet altijd positief uitpakt :)
 
Laatst bewerkt:
Ja, da's waar, het is altijd afwachten. En hoe je het ook wendt of keert, je gaat er nóóit op vooruit in zo'n situatie.

In mijn geval ging het om zo'n 500 euro schade wat uiteindelijk vergoed werd, voldoende om de boel te herstellen, dat wel. Maar je zit toch een hele tijd wat minder lekker op de motor na zoiets.

Ik wel althans...
 
mijn meisje is een 2 tal jaar geleden gesneden op de snelweg tijdens zware regen. Vriendin onderuit (geen letsel gelukkig alleen wat krassen op dr motor). Er waren getuigen, maar deze zijn doorgestuurd door de politie, die toevallig in de buurt reed, omdat het 'circus'een fille veroorzaakte. Moror kon weer verder, vriendin geschrokken en iedereen moest zn weg vervolgen van de politie.
Later die middag heb ik gebeld naar de politie maar er was geen mutatie van gemaakt.
Rechtsbijstand gebeld met het verhaal, maar zonder getuigen begonnen ze dr niet aan.
wat ik wil zeggen dat het dus niet altijd een gewonnen zaak is :)


Dat heeft EurlyUC gehad met een vrouw die alleen maar lachend, ja ja kon zeggen (haar arabisch vocabulair was aanzienlijk toereikender) en onder tussen 3 keer achteruit rolde voor het verkeerslicht en in zijn auto beukte.
Early netjes aan de kant, zoals je in de reclame ziet, vrouwtje rijdt door.
Aangifte dan maar doen, geen getuige, vrouwtje weet van niets :W

Wat leren we hier van?
Niet uit de weg gaan, blijven staan tot de politie rapport op gemaakt heeft.
Vergeet niet dat je voor die schade een hele maand mag gaan werken en dat zijn heel wat meer uurtjes.
Dan is die 2 uur op de politie wachten snel terug verdiend.

Dat je dan iedereen in de weg staat is jammer, maar als wat meer mensen gewoon getuige willen zijn als ze het gezien hebben, is het allemaal niet nodig.
 
Uuuh, wat wil je hiermee aangeven?
maw, waar doel je op?
ik probeerde duidelijk te maken in hoe verre iemand schuld kan hebben aan een ongeval zonder dat deze persoon zelf schade heeft bijvoorbeeld.
Als deze persoon schuldig is aan het ongeval zal deze dus niet alleen een bekeuring geven maar dat hij, lees zijn verzekering, de schade van de tegenpartij moeten vergoeden.
 
ik probeerde duidelijk te maken in hoe verre iemand schuld kan hebben aan een ongeval zonder dat deze persoon zelf schade heeft bijvoorbeeld.
Als deze persoon schuldig is aan het ongeval zal deze dus niet alleen een bekeuring geven maar dat hij, lees zijn verzekering, de schade van de tegenpartij moeten vergoeden.
Ja ok, duidelijk. :)

Al zit er nog wel verschil tussen straf en civielrecht.
 
Ja ik heb zijn kenteken genoteerd!!
Was al naar de politie gegaan maar die zeiden dat de verzekering dit wel op ging lossen.
Heb hem ook niet geraakt, ik ben de enige met schade? Gaat dit dan nog steeds op?

Als dat zo is ga ik morgen gewoon aangifte doen bij het politiebureau in de buurt.

Maar ik denk dat hij een goede kans maakt omdat ik hem niet geraakt heb.

De verzekering regelt dit niet! Zijn verzekeraar zal alle aansprakelijkheid weigeren, want er was geen aanrijding. Ik hoop voor je dat je een rechtsbijstandverzekering hebt met verhaalsbijstand, dan kan je hun inschakelen.

Voor wat betreft het doorrijden: zeker aangifte doen! Je kan daarbij aangeven dat je je schade verhaald wil hebben.

Veel succes met het verhalen van de schade!
 
heb vanmiddag aangifte gedaan, heb contact gehad met mijn verzekering, hier moet ik morgen even langs. Ga morgen ook gelijk een schade rapport op laten stellen en op zoek naar getuigen. Ik hoop dat het goedkomt.
 
heb vanmiddag aangifte gedaan, heb contact gehad met mijn verzekering, hier moet ik morgen even langs. Ga morgen ook gelijk een schade rapport op laten stellen en op zoek naar getuigen. Ik hoop dat het goedkomt.
Goed bezig, hou ons op de hoogte als je wilt :)
 
Nou, vanmiddag schade op laten maken. 600 euro is de grove schatting. De verzekering geeft toe dat het lastig gaat worden om de schade op deze persoon te verhalen als hij niet toegeeft. Moet even afwachten tot de politie deze man heeft opgespoord.

Verzekering heeft al wel gezegd dat hij als de schade niet op de man te verhalen is ermee naar het waarborgfonds wil. Dus das nog een kans om iig geld te zien.

Ik houd jullie op de hoogte!
 
Nou, vanmiddag schade op laten maken. 600 euro is de grove schatting. De verzekering geeft toe dat het lastig gaat worden om de schade op deze persoon te verhalen als hij niet toegeeft. Moet even afwachten tot de politie deze man heeft opgespoord.

Verzekering heeft al wel gezegd dat hij als de schade niet op de man te verhalen is ermee naar het waarborgfonds wil. Dus das nog een kans om iig geld te zien.

Ik houd jullie op de hoogte!

vraagje.. heb jij rechtsbijstand?
kan heel goed van pas komen bij zo'n kwestie... bij mij duurde 't ook ff voor ze er uit waren maar die rechtsbijstand heeft 't mooi opgeost via de advocaat :}
 
Nee, heb geen rechtsbijstand. Arme student he;)

dat kost toch geen drol :| op m'n premie van 240€ per jaar kost me dat nog geen 50€ incl.

vind dat ze dat moeten verplichten bij de burgerlijke aansprakelijkheid,de verzekering regelt immers alles bij een evt rechtszaak...
 
't eerste lichtpuntje is bereikt. Mijn verzekering heeft kunnen achterhalen wie de persoon in kwestie was. Van de politie heb ik nog niets gehoord.
 
De verzekering regelt dit niet! Zijn verzekeraar zal alle aansprakelijkheid weigeren, want er was geen aanrijding. Ik hoop voor je dat je een rechtsbijstandverzekering hebt met verhaalsbijstand, dan kan je hun inschakelen.

Voor wat betreft het doorrijden: zeker aangifte doen! Je kan daarbij aangeven dat je je schade verhaald wil hebben.

Veel succes met het verhalen van de schade!

En dat baseer je op????
Ik ben zelf op een rotonde om een auto te vermijden van mijn motor gesprongen. Uiteindelijk reed die op 5 cm voor de auto langs. Mobilist zette snel zijn auto twee meter naar achteren en sprak: "gelukkig dat ik je nog net zag want ik merkte je pas laat op. Maar je ziet ik sta nog keurig achter de haaientanden." Dus ik: uh?
Enfin pliessie derbij en verbaal opgemaakt. Er was weliswaar een getuige, dat is wellicht het verschil met TS. De schade aan motor, pak en helm zijn allemaal keurig door de vezekering van meneer vergoed. Zoals Ferrekau al aangaf, er hoeft niet perse een fysieke aanrijding te zijn geweest. Onvoorspelbaar weggedrag dat iemand anders doet crashen is wel degelijk reden om aansprakelijk te zijn. Ander voorbeeld: stel ik ontwijk een tegenligger die op de verkeerde weghelft rijdt en ik rij daardoor de vangrail in. Wiens schuld is dat dan? Zou wat zijn als dat niet de schuld van de tegenligger zou zijn.

Overigens Bram succes met het verhalen van je schade, want het is rot genoeg dat je onderuite bent gegaan en dan kan je dit gezijk missen als kiespijn.
 
Laatst bewerkt:
En dat baseer je op????
Ik ben zelf op een rotonde om een auto te vermijden van mijn motor gesprongen. Uiteindelijk reed die op 5 cm voor de auto langs. Mobilist zette snel zijn auto twee meter naar achteren en sprak: "gelukkig dat ik je nog net zag want ik merkte je pas laat op. Maar je ziet ik sta nog keurig achter de haaientanden." Dus ik: uh?
Enfin pliessie derbij en verbaal opgemaakt. Er was weliswaar een getuige, dat is wellicht het verschil met TS. De schade aan motor, pak en helm zijn allemaal keurig door de vezekering van meneer vergoed. Zoals Ferrekau al aangaf, er hoeft niet perse een fysieke aanrijding te zijn geweest. Onvoorspelbaar weggedrag dat iemand anders doet crashen is wel degelijk reden om aansprakelijk te zijn. Ander voorbeeld: stel ik ontwijk een tegenligger die op de verkeerde weghelft rijdt en ik rij daardoor de vangrail in. Wiens schuld is dat dan? Zou wat zijn als dat niet de schuld van de tegenligger zou zijn.

Overigens Bram succes met het verhalen van je schade, want het is rot genoeg dat je onderuite bent gegaan en dan kan je dit gezijk missen als kiespijn.

Ook een kutstreek, snel achteruit rijden. Maar je hebt idd getuigen. Ik had eigenlijk ook meteen de politie moeten bellen.... maarja das een goede les voor de volgende keer(die er hopelijk nooit komt)
 
Ik heb een zelfde soort situatie meegemaakt en heb de politie er bij laten komen. Die zeiden dat het een 1 zijdig ongeval was en hun er dus niks mee konden doen.

Ik kwam op een T-splitsing in een woonwijk van rechts en dacht dat dat koekblik van links niet zou gaan remmen en heb dus op het laatste moment toch maar besloten te remmen en ging onderuit.

Wegen waren bijde verharde wegen en dus van gelijke waarden, maar dan zeggen ze weer dat je geen voorrang mag nemen maar dat je het moet krijgen.

Al met al blijft het een klote situatie. Ik hoop voor jou dat je wat vergoed krijgt. Ik kreeg niks.(alleen maar hoofdpijn van de hele situatie.)
 
Ontzettend vervelende zaak

Heb eens gehad op een rotonde , een bloemetjesjurk ging op eens remmen ( hard )
en ik dus ook ,, ging goed tot ik stil stond toen zakte ik door m'n been in, maar door de val beugels was er geen schade , ze begon gelijk te tieren en te doen. en ik zo jij heb geen schade en ik ook niet , ze zag me blijkbaar wel gaan .....
 
eventjes om het verhaal een einde te geven, ik heb mijn schade eindelijk betaald gekregen!
 
vraagje.. heb jij rechtsbijstand?
kan heel goed van pas komen bij zo'n kwestie... bij mij duurde 't ook ff voor ze er uit waren maar die rechtsbijstand heeft 't mooi opgeost via de advocaat :}

Nu doe je net alsof rechtsbijstand een soort tovermiddel is. In een geval waarin jouw lezing van wat er gebeurd is niet wordt ondersteund door getuigen of ander bewijs, heb je écht een probleem, rechtsbijstand of niet.

Neemt niet weg dat een rechtsbijstand soms handig kan zijn, daar niet van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan