Doorrijden na spiegel geraakt te hebben

remco_13

Rookie
8 feb 2008
14
0
Omdat mijn vorige topic zo'n succes was (ik bleef vandaag zwaaien ;)) even een totaal onschuldige vraag, die ik geprobeerd heb op dit forum op te zoeken, maar ik vind geen antwoord.

Vandaag in een file (voor een stoplicht, maar goed!) een lamp van een soort werkbusje geraakt. Ik hoorde de klap, maar ik ben wel doorgereden, om mij duistere redenen.

Het was niet echt een ongeluk, meer zijn spiegel tegen de mijn, zacht klapje enzo, denk niet dat er super veel schade was, als die er al bij hem was.....

Iemand enige ervaring hiermee, hoe hier mee verder? Gewoon laten gaan of toch nog naar politie bellen?? (oftewel zwaar genoeg voor een ongeluk?)
 
Als ik die automobilist was, zou ik het zeer op prijs stellen als jij je even zou melden.
Trouwens, ga jij maar even aan oom agent uitleggen hoe ruim jij dat begrip "filerijden" opvat, want voor een stoplicht moet je altijd nog aansluiten in de rij.♠
 
Als ik die automobilist was, zou ik het zeer op prijs stellen als jij je even zou melden.
Trouwens, ga jij maar even aan oom agent uitleggen hoe ruim jij dat begrip "filerijden" opvat, want voor een stoplicht moet je altijd nog aansluiten in de rij.♠
tussen de rij doorrijden is toegestaan mn vrind
 
Hoe zou je het zelf vinden als iemand je spiegel raakt, rustig doorkachelt en er blijkt een kras op te zitten? :W
 
Laatst bewerkt:
Als ik die automobilist was, zou ik het zeer op prijs stellen als jij je even zou melden.
Trouwens, ga jij maar even aan oom agent uitleggen hoe ruim jij dat begrip "filerijden" opvat, want voor een stoplicht moet je altijd nog aansluiten in de rij.♠

Jammer dat motorrijders dat ook nog stééds blijven beweren.
Vlak voor het stoplicht is een doorgetrokken streep die je niet mag kruisen en als je het echt aso doet kan het altijd een art.5 zijn, dus ze kunnen wel schrijven maar niet omdat je op dezelfde rijstook een ander inhaalt.
 
Het is officieel niet toegestaan, maar wordt gedoogd. Toch? :)
Inderdaad. :Y Maar ook niet door alle agenten. Dus mochten ze je spotten, hopen dat ze geen "wij gaan mierenneuken" dag hebben. ;)

Hoe zou je het zelf vinden als iemand je spiegel raakt, rustig doorkachelt en er blijkt een kras op te zitten? :W
:^

Jammer dat motorrijders dat ook nog stééds blijven beweren.
Vlak voor het stoplicht is een doorgetrokken streep die je niet mag kruisen en als je het echt aso doet kan het altijd een art.5 zijn, dus ze kunnen wel schrijven maar niet omdat je op dezelfde rijstook een ander inhaalt.

:Y
 
thx voor de reacties, besloten idd even de politie in te lichten (wat is nou 2 euro prepay tegoed op een mensenleven ;)).

Mevr. heeft me netjes geholpen. En als er een melding binnenkomt, dan krijg ik het vanzelf te horen. Had zelf geen schade, dus hoop dat zijn spiegel is omgeklapt oid.

Bedankt voor de uitleg trouwens over het wel of niet langs rijden. Kende de theorie wel, alleen de toepasbaarheid in de praktijk was een beetje een probleem.

Ik zou het zelfs zo kunnen uitleggen dat het een file was, omdat het stoplicht pas over 200 a 300 meter stond.....

Zag trouwens politie aan komen in het stuk daarvoor, voegde dus netjes en snel in, zag de politie dame met een dikke smile op haar gezicht verder rijden.....



*** evt. aan mod: mag weer sluiten hoor dit onderwerp ***
 
Laatst bewerkt:
Niets van aantrekken, zo staat het weer quitte: koekblikker heeft mijn spiegel er eens afgeren...
En over dat voordringen bij het stoplicht: doe ik gewoon (mits het kan en ik de timing ken), heb liever niet dat ze achterop knallen en ik geplek wordt tussen 2 auto's :Z
 
altijd ff informeren/kijken of er niks kapot is, doorrijden vind ik eerlijk gezegd best asociaal, ook al was het zacht.
heel letterlijk genomen is het gewoon doorrijden na een ongeval (hoewel dat in deze context natuurlijk enorm overdreven overkomt!)
en volgende keer beter de breedte inschatten en ff stoppen of héél langzaam er langs wurmen. ;)
 
altijd ff informeren/kijken of er niks kapot is, doorrijden vind ik eerlijk gezegd best asociaal, ook al was het zacht.
heel letterlijk genomen is het gewoon doorrijden na een ongeval (hoewel dat in deze context natuurlijk enorm overdreven overkomt!)
en volgende keer beter de breedte inschatten en ff stoppen of héél langzaam er langs wurmen. ;)

Helemaal mee eens, maar inmiddels goed opgelost door TS.
Ben zelf een beetje voorzichtig, vind het altijd wel spannend als halverwege mijn inhaalactie, de rij begint te rijden en ik tussen optrekkende auto's moet invoegen.
Als ik haast heb en er staan maar een paar auto's voor het stoplicht, wil ik nog wel eens voordringen.
Als ik een spiegel raak, stoppen en kijken wat de schade is.
 
Kijk daar hebben ze CRG lane Spliters voor uit gevonden
Die klappen om als je iets raakt en als je er dan weer tegen aan duwt springen ze weer in de juiste stand
dltHduavYcEgllI3Te3CbvFm92myEmJS0237.jpg
 
Ik 'dring' altijd voor. Sommige stoplichten hebben inderdaad een doorgetrokken streep vlakvoor de stoplijn. Naar mijn weten mag je officieel niet over een doorgetrokken streep gaan, maar sommige hebben gewoon een stippellijn tot aan de stopstreep..dan mag het toch wel?
 
Heb ook eens een spiegel van een koekblikker aangetikt, het tikje was zo zacht dat de koekblikker het niet eens kon horen denk ik.. :P

Gewoon doorgereden dus..
 
Ik reed vorige week door de stad op mn scooter (langs de Amstel) en er kwam een tegemoet rijdende BMW die me praktisch negeerde en - volgens mij expres - nog wat meer naar mij toe reed. Hierdoor moest ik uitwijken, maar er was te weinig ruimte waardoor hij hard tegen mn spiegel aanreed. Hij stopte niet, ik had geen zin om erachteraan te gaan, wel erg asociaal.
 
Ik reed vorige week door de stad op mn scooter (langs de Amstel) en er kwam een tegemoet rijdende BMW die me praktisch negeerde en - volgens mij expres - nog wat meer naar mij toe reed. Hierdoor moest ik uitwijken, maar er was te weinig ruimte waardoor hij hard tegen mn spiegel aanreed. Hij stopte niet, ik had geen zin om erachteraan te gaan, wel erg asociaal.

sorry
 
Netjes gedaan van TS. :Y

Maaruh, achter in de rij aansluiten bij een stoplicht? :o :?

:N I don't think so, ik doe 't iig nooit, rij altijd helemaal naar voren toe, en idd soms over de doorgetrokken streep (heb m'n vader alweer moeten aanhoren over enorme boetes hiervoor :Y ), meestal ga ik gewoon tussen de voorste twee auto's staan.
Mij veels te link, achteraan aansluiten.
 
Hoe zou je het zelf vinden als iemand je spiegel raakt, rustig doorkachelt en er blijkt een kras op te zitten? :W

Het zou mij echt niets kunnen schelen. Het betreft een koekblik!

Natuurlijk zou het bij mijn koekblikkie nooit gebeuren. Ik maak ruimte voor motorrijders, zoals het hoort.

Gelijk de schapen die hun naaste verwanten zijn, komen de koekblikkers graag samen in kuddes. Dom gemekker op de radio, met zijn allen niet-denken, gezellig! Verontschuldigt een wolf zich als hij een krasje maakt op het vee?
 
Als een politieagent (mierenneuker) je aanhoudt voor het 'tussen de rij doorrijden' is het enige wat je moet zeggen bij je verklaring 'Ik deed dit omdat het de doorstroming bevordert' en vervolgens voor laten komen. Ik betwijfel dat een rechter daar 'Nee, je moet betalen' tegen zegt... (Je moet het uiteraard niet met 50 km/u doen) :)
 
ik heb het wel ander soms gehad stond netjes en mw de bestuurder konhet schijnbaar niet hebben dat ik naast haar stond en die ramde mijn zijkant van me spiegel


maar heb ook een keer op de snelweg ggezien hoe een motor rijdereen spiegel er af reed en netjes naar de vluchtstrook ging om het af te handelen maar de auto gewoon door reed met een kapotte spiegel :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan