Doorrijden zonder winterstop met een chopper !?! kan dat !?!

duco73

MF'er
12 nov 2009
47
0
Den Haag
Hallo,
De zomer is weer begonnen en ik zie weer vele mooie choppers de weg kiezen.
Ik zelf heb vooral uit praktische overwegingen geen chopper: een TDM900 Ik gebruik hem het hele jaar voor woon/werk. Maar nu zie ik er weer veel leuke rijden en vraag me dan toch af..... is het een beetje te doen, door rijden met een chopper?

*Mij leek het erg onhandig met het schoon houden van de fiets ( nu spuit ik hem maar een keer per maand af) een chopper moet je toch vaak poetsen?
*Kan je een beetje makkelijk spullen mee nemen? Ik heb nu afsluitbare koffers?
*Lange ritten..? Ik rijd een keer per week Den Haag Zwolle en retour? Ik heb wel eens wat gehoord over Nieren..?
*Zijn er ook aardige Choppers met Cardan aandrijving, of is dit "not done" ;)

Nu das wel genoeg, eigenlijk zoek ik wat argumenten om mijn vooroordelen te ontkrachten.
Duco :]
 
Schoonmaken hoeft nie, koffers passen overal op, lange ritten geen probleem en ja ook met cardan.
Doen!

y885intruder1.jpg
 
schoonmaken?
het is gewoon een motorfiets, net als iedere andere motorfiets.. cruisers zijn niet gemaakt van papier of suiker..

cardan, keus genoeg!
maar je kan ook voor riem (belt) aandrijving gaan als je niet van ketting onderhoud houd..

ennuh dat wat jij chopper noemt zijn dus eigenlijk cruisers.. oftewel motoren voor lange afstanden volgens de amerikanen..
het model is over de hele wereld aangeslagen en de jappaners maken deze cruisers met japanse kwaliteit na. lange afstanden zijn voor die dingen niet nederland van boven naar beneden, maar een rondje europa..

SD18 rijd met zijn harley het hele jaar door spuit net voor de winter het ding vol met tectyl ofzo en als de zomer voor de deur staat spuit hij het er weer af..
 
Hallo,
De zomer is weer begonnen en ik zie weer vele mooie choppers de weg kiezen.
Ik zelf heb vooral uit praktische overwegingen geen chopper: een TDM900 Ik gebruik hem het hele jaar voor woon/werk. Maar nu zie ik er weer veel leuke rijden en vraag me dan toch af..... is het een beetje te doen, door rijden met een chopper?

*Mij leek het erg onhandig met het schoon houden van de fiets ( nu spuit ik hem maar een keer per maand af) een chopper moet je toch vaak poetsen?
*Kan je een beetje makkelijk spullen mee nemen? Ik heb nu afsluitbare koffers?
*Lange ritten..? Ik rijd een keer per week Den Haag Zwolle en retour? Ik heb wel eens wat gehoord over Nieren..?
*Zijn er ook aardige Choppers met Cardan aandrijving, of is dit "not done" ;)

Nu das wel genoeg, eigenlijk zoek ik wat argumenten om mijn vooroordelen te ontkrachten.
Duco :]

Ik rij jaarlijks 25.000 km op mijn HD, geen enkel probleem ook in de winter. Het enig wat je moet doen is voor de winter schoon maken en met zo veel mogelijk tectyl inspuiten. Na de winter alles met zeep afspoelen, zo krijg je geen roest op je chroom.

Poetsen :? nah.. doe ik maar 2x per jaar (zoals hierboven is beschreven) de rest het MOET gebruikt uitzien, de motor is gediend om te rijden en niet om te poetsen :Y

Over nieren heb ik geen ervaring mee, heb nog geen probleem mee gehad, maar als je denk dat het probleem oplevert dan kun je met niergordel rijden.

Heb ook geen enkel probleem met cadan aandrijving, ook niet met aanzien ervan :+

Dus ik zeg gewoon doen :Y
 
Iv, duidelijk, bedoel je met een "cruiser" ook zo'n HD XLH 883?
, of Yamaha Night"dinges" :?
(sorry weet niet meer hoe die heet )
gr Duco :]
 
Laatst bewerkt:
schoonmaken?
het is gewoon een motorfiets, net als iedere andere motorfiets.. cruisers zijn niet gemaakt van papier of suiker..

cardan, keus genoeg!
maar je kan ook voor riem (belt) aandrijving gaan als je niet van ketting onderhoud houd..

ennuh dat wat jij chopper noemt zijn dus eigenlijk cruisers.. oftewel motoren voor lange afstanden volgens de amerikanen..
het model is over de hele wereld aangeslagen en de jappaners maken deze cruisers met japanse kwaliteit na. lange afstanden zijn voor die dingen niet nederland van boven naar beneden, maar een rondje europa..

SD18 rijd met zijn harley het hele jaar door spuit net voor de winter het ding vol met tectyl ofzo en als de zomer voor de deur staat spuit hij het er weer af..


Haha.. ja Ivo en Midnight hebben mijn mooie motor onder de tectyl gezien :+ tis een eyecatcher tussen de blinkende HD's O-)
 
Iv, duidelijk, bedoel je met een "cruiser" ook zo'n HD XLH 883?
, of Yamaha Night"dinges" :?
(sorry weet niet meer hoe die heet )
gr Duco :]

883 is een sporters, das anders dan night star of een intruder volusia. Om tog in HD hoek te blijven Road king is de cruiser of duurdere segment de street glide, ultra glide
 
Iv, duidelijk, bedoel je met een "cruiser" ook zo'n HD XLH 883?
, of Yamaha Night"dinges" :?
(sorry weet niet meer hoe die heet )
gr Duco :]
jeps.. sportsters, midnighstars, shadows, vrots, vmaxxen..
vallen allemaall in het cruiser segment..

pas als jij en niet de fabriek de zaag in het frame zet en de boel verzaagt en verlast dan pas is het een chopper.. en dat kan natuurlijk iedere cuiser zijn die je wilt.

allemaal terminelogie.. bobbers en choppers worden niet in een fabriek gemaakt..
alles wat er op lijkt, en uit een fabriek komt is een cruiser..
streetfighters komen ook niet uit een fabriek.. zijn een beetje de choppers voor de huidige motoren.



en ja geweldig gezicht.. overal bling bling chroom :r en dan een vies donker gekleurd stoffig geval.. SD18 zijn dyna :} :} :}
altijd mooi om te zien dat er soms echt gereden word met dat nieuwe spul :Y
 
Iv & SD18,
Bedankt voor de snelle reackties!!
*Ik heb nu ook wat meer gelezen over de Hardtales, maar das denk ik geen optie, worden die eigenlijk fabriek af zo gebouwd of zijn dat ook "echte " choppers en geen cruisers?
*Hoe nemen jullie spullen mee, een laptop ed? gaat dat in van die lerentassen? die Harde koffers op een cruiser (ja ik heb opgelet ;) ) vind ik niet zo mooi.
 
Iv & SD18,
Bedankt voor de snelle reackties!!
*Ik heb nu ook wat meer gelezen over de Hardtales, maar das denk ik geen optie, worden die eigenlijk fabriek af zo gebouwd of zijn dat ook "echte " choppers en geen cruisers?
*Hoe nemen jullie spullen mee, een laptop ed? gaat dat in van die lerentassen? die Harde koffers op een cruiser (ja ik heb opgelet ;) ) vind ik niet zo mooi.

ik heb een "grote" leder tas aan mijn motor hangen zie HD topic pagina 1 voor de foto. Worden hardtails tegenwoordig nog af fabriek gemaakt? ik dacht alleen maar softtails, maar ja ik ben ook niet zo bekend in deze wereld.
 
Aha, gezien, aan zoiets zat ik nu precies te denken HEEEELE mooie fiets :9~
Sorry dat ik nog ff door ga over die tas... maar houd dat het dan ook waterdicht van binnen of doe je iets met plastic oid?
Als ik iedere week voor mn werk naar zwolle rij is het handig dat mn papieren droog blijven ;)
 
Aha, gezien, aan zoiets zat ik nu precies te denken HEEEELE mooie fiets :9~
Sorry dat ik nog ff door ga over die tas... maar houd dat het dan ook waterdicht van binnen of doe je iets met plastic oid?
Als ik iedere week voor mn werk naar zwolle rij is het handig dat mn papieren droog blijven ;)

Lederen tassen zijn genoeg verkrijgbaar met een waterdichte binnentas ;)
 
Ik gebruik al jaren de Heritagetassen op mijn motor en ik hebe r alleen maar goed ervaringen mee, so af en toe effe lekker dik in zadelleerpoets zetten nachie laten intrekken en dan uitpoetsen met een zachte doek, blijft die lekker waterdicht van
 
ik rij harley, en bmw en honda, en nog een honda, en nog en honda,
maar eigenlijk het meest op de harley alle honda's liggen uit elkaar
(twee ervan heb ik nog nooit op gereden)

Ik kan uit ervaring zeggen dat de HArley de meest betrouwbare motor is die ik ooit gehad heb,
rijd er zomer en winter op (zelfs in de herlft en lente)
afgelopen winter nog door de pekel. is m nog aan te zien, moet m eigenlijk eens poetsen, maar dat heb ik anderhalf jaar geldeden nog gedaan!

ja Het kan!
 
Ik heb deze winter gewoon doorgereden.
Wel zoals al besproken, inspuiten (ik deed het met een siliconen spray).
Pas wel op als je sneeuw gaat doen, wheelspin ga je sowieso krijgen en de band lijd er onder, de mijne voor de winter vervangen en na de winter was ie al op...
Je leet er wel mee rijden ;D
Ik moet er toch nog een fototje bij doen, s'morgens vertrek naar school:
21122010015.jpg
 
met sneeuw ? respect.
een keer met sneeuw en ijs onderuit gegaan. Spekglad op de weg, ik dacht dat kan ik wel. Nooit meer. Drie maanden last van mn been gehad.
 
Ik hou mn winterstop ongeveer van december tot maart. doe onderhoud in die maanden meestal. toch te koud voor mij om te rijden; ik doe normaal iets van 600 km per week. das wel iets teveel met winterse temperaturen.
 
Met sneeuw goh.. respect hoor :} ... ben begin dit jaar nog onderuit gegaan met mijn motor... dus voor mij geen motor als het ijzelt of sneeuw :N

Over de tas.. ik heb alleen maar met leder tassen gereden.. nooit natte inhoud gehad.. wel moet je af en toe invetten anders droog het leer uit.
 
Goede schoenen heb je met sneeuw ook nodig, die komen wel eens wat meer aan de grond.
De truc met sneeuw is om de motor niet al te veel te kantelen. Wel heb ik overwogen een noppenband er onder te doen in de winter, maar ik heb geen idee waar ik die in die maat (170 80-15) kan krijgen.
Ik had op mijn bromsjoppert ook ledertassen, waterdicht, waren wel van die flappen aan de binnenkant.
En als het zo min 10 is ofzo, is een niergordel toch geen slecht idee. Handvatverwarming is ook handig.
 
Winterstop??
Vroeger scheelde dat veel in verzekeringspremie en belasting.
Nu max korting en belastingvrij dus ik rij ook het hele jaar.
Gewoon niet poetsen(blijftie VET) :+
 
full

de mijne
niet teveel chroom(ik haat poetsen eigenlijk)
kan rustig een tank in 1 teug leegrijden(300km)zonder pijn in mn donder
kan ook zat bagae meenemen.
gewoon een electraglide zonder bullshit erop of eraan.

enne ze is te koop want ik wil wat anders gaan bouwen

en nee die olievlekken op de grond zijn niet van mn harley.....zijn van een nederlands produkt....daf!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan