doorrijden???

M. Hommel

Rookie
31 okt 2001
17
0
Sinds enige dagen hebi een kleine lekkage van mijn koelvloeistof. Aan de onderzijde valt er met kleine regelmaat een druppeltje uit. Nou heb ik een afsprak met mijn dealer maar kan ik hier mee doorrijden??

Ik hoor/lees het wel,

Alvast bedankt.

M
 
Sinds enige dagen hebi een kleine lekkage van mijn koelvloeistof. Aan de onderzijde valt er met kleine regelmaat een druppeltje uit. Nou heb ik een afsprak met mijn dealer maar kan ik hier mee doorrijden??

Ik hoor/lees het wel,

Alvast bedankt.

M

Zo lang jij het niveau een beetje bijhoud kan je best nog wel even doorrijden. Zorg alleen niet dat je teveel gaat blazen waardoor de motor erg heet wordt, dan heeft ie namelijk ook meer koelvloeistof nodig om de warmte af te voeren.

Heb zelf met mijn auto koelvloeistoflekkage gehad, 2x, en gewoon het niveau bijhouden, en bijvullen af en toe. De 2e keer spoot het er echt uit, en was een paar kilometer rijden bijna niet meer te doen. Had altijd dan een flesje koelvloeistof bij me om bij te vullen, maar dat was water naar de zee dragen. Het was al weer leeg voordat ik klaar was met bijvullen.

Maar als je steeds een drupje hebt, gewoon opletten op de temp. van je motor en zorg gewoon dat je een flesje bij je hebt. Weet niet wanneer je de afspraak hebt, maar zorg gewoon dat dat zo snel mogelijk is.
 
je hebt van die reparatie vloeistof, werkt bij m'n auto perfect(gaatje in de radiateur) dus zal met de motor ook wel werken.

als de lek ergens in een slang of op een aansluiting is gewoon vervangen
 
Terug
Bovenaan Onderaan