doorschakelen tijdens een wheely

Ik doe het meestal in z'n 2, gas dicht en open...balanspunt zoeken en doortikken naar de 3 (zonder koppeling).

Soms voor de fun vanuit de één maar dan met koppeling, motor is sterk genoeg in de 2 om 'm weer omhoog te trekken...
 
Ik kan nu redelijke wheelie maken.
in zijn 1 omhoog.

Vanuit de 2e versnelling zal hij rustiger en gecontroleerder omhoog komen.

[me]PeeJay durft niet meer in de eerste versnelling. Te geweldadig en heel ongecontroleerd. [/me]

Eerder kon ik het wiel alleen maar in de 1e omhoog krijgen, zo'n amateur was ik. Nu ben ik een amateur die niet kan doorschakelen aan het eind van de 2e versnelling :P En op de fiets is op het achterwiel rijden zoooooooo makkelijk -O-
 
Het is dus belangrijk, wanneer je van zijn 1 naar de 2 gaat, dat je heel rustig schakeld. Zo belast je je versnellingsbak het minst. Je zult een heel eind terug vallen, maar dit kun je weer opvangen door meer gas te geven of eventueel even de koppeling te gebruiken.

Hoe het met je oliesmering zit, weet ik niet. Het is heel raadzaam hier eens even naar te kijken. Ikzelf heb Dry-Sump op mijn XR600R. Dat wil zeggen dat hij zijn olie uit het frame pakt en dus niet zomaar lucht kan pakken. Wanneer de olie echter onder peil staat zul je hiervoor wel uit moeten kijken. Onderin het blok komt nu namelijk meer olie te staan, en wanneer de primaire pomp lucht zou pakken is het gedaan met de nokkenas/krukas.

Om eventjes over een ander geloof te praten. De Honda CBR600F staat erom bekend dat het niet ideale wheelie-blokjes zijn. Wanneer je regelmatig wheelies maakt van meer dan 100 meter dan willen ze nog weleens drooglopen: resultaat, blokkie in de soep!
 
pppffff wat lult die koekoeksklok toch als een kip zonder kop zeg |(

in de 1e versnelling vind ik vrij link,voor
de meeste fietsen is in zijn 2e een aanrader! O-)
 
pppffff wat lult die koekoeksklok toch als een kip zonder kop zeg |(

in de 1e versnelling vind ik vrij link,voor
de meeste fietsen is in zijn 2e een aanrader! O-)

:^
In z'n 2 rond de 2500tpm en dan half gas geven dan komt hij rustig omhoog :)

Gisteren geprobeerd met mijn knieën op het zadel en staand, gelukkig kon ik nog net mijn stuur vasthouden en het gas dicht draaien, lag telkens bijna achterover... Gleed telkens van het zadel af met mijn knieën.

En je moet echt meer dan 1km op 1 wiel rijden wil je blok het moeilijk krijgen met betrekking tot de olie! Dat halen de meesten hier niet hoor ;)
En voor de meeste motoren met oliepomp is het geen probleem!
 
En je moet echt meer dan 1km op 1 wiel rijden wil je blok het moeilijk krijgen met betrekking tot de olie! Dat halen de meesten hier niet hoor ;)
En voor de meeste motoren met oliepomp is het geen probleem!

Totdat je een motor hebt waarbij de pomp geen olie aanzuigt als je op 1 wiel rijdt ;)
 
Als ik een wheely maakt wat nog niet egt wil lukken (gaat wel steeds wat hoger maarja tis geen 620 hé)
Gewoon in zn 2 halve toeren gas los en weer dr op, in zn 1 doe ik eigenlijk nooit...

miss eens proberen maar kvind het maar niks eigenlijk lijkt me wel heel zenuwachtig
 
ik vraag me af of mijn xr binnenkort powerwheelies in zn 2 kan...voorheen speelde ik wat met het gas en dan ging ie wel :)
 
ik ben heel licht :)
ik weet dat het zou moeten kunnen, maar mijn xr kwam toch eventjes 4 awpks tekort, waarschijnlijk dus door de hogedrukzuiger die geen toeren kon maken
Met de nieuwe nokkenas zou dat sowieso verholpen moeten zijn.

planning is nu trouwens over een tijdje (na de zomer) opvoer uitlaatbochten te scoren, direct mn TM40 erop en dan te laten dynoën, dan stellen ze maar die TM40 af en weet ik meteen hoeveel vermogen ik heb.
 
Dat zou die standaard al moeten kunnen, dus dat mag geen probleem zijn.

mijn xr600 heeft er wat hulp bij nodig (geen powewheely in 2),

maar als ik b.v meer naar achteren zou gaan zitten, zou het wellicht wel gebeuren. maar dat vind ik geen powerwheely, want dan help je de motor nog...
 
Kijk kijk kijk, zo gaat het goed, genoeg meningen weetjes & tips.....mijn motor-->Hop in z'n twee, ff aan het gas en dan verticaal, nu nog doorschakelen!!!!!!!!!!! |(
 
maar als ik b.v meer naar achteren zou gaan zitten, zou het wellicht wel gebeuren. maar dat vind ik geen powerwheelie, want dan help je de motor nog...

Je helpt de motor toch altijd? Zitpositie maakt geen zak uit of het een powerwheelie is of niet.

Strikt genomen is een powerwheelie een wheelie die op vermogen omhoog blijft ipv in het balanspunt houden met constant gas. Hoe jij de machine omhoog krijgt is niet belangrijk.
 
Je helpt de motor toch altijd? Zitpositie maakt geen zak uit of het een powerwheelie is of niet.

Strikt genomen is een powerwheelie een wheelie die op vermogen omhoog blijft ipv in het balanspunt houden met constant gas. Hoe jij de machine omhoog krijgt is niet belangrijk.
:^
vind ik ook... dan hangt powerwheelie dus van de berijder af volgens jou, barry?
dus dikke man --> motor kan geen powerwheelie
niet dikke man --> motor kan powerwheelie (en lijkt dus meer power te hebben door het woord powerwheelie ;) )
 
Kijk kijk kijk, zo gaat het goed, genoeg meningen weetjes & tips.....mijn motor-->Hop in z'n twee, ff aan het gas en dan verticaal, nu nog doorschakelen!!!!!!!!!!! |(

Poot tegen pook aan duwen en als je tegen balanspunt komt ga je toch vanhet gas af, klikt ie er zo in. Geloof dat ik zoiets doe, weet het nooit, gaat vanzelf. Kom overigens meestal vanuit 1 niet verder dan zijn 3. Max was 90 km/h. Soms 4e versnelling. Mét 170 kg.
 
:^
vind ik ook... dan hangt powerwheelie dus van de berijder af volgens jou, barry?
dus dikke man --> motor kan geen powerwheelie
niet dikke man --> motor kan powerwheelie (en lijkt dus meer power te hebben door het woord powerwheelie ;) )

in mijn ogen wel.
een powerwheely is voor mij een wheely die een motor doet op kracht zonder dat de berijder daar wat tegen kan doen, en dus uitzich zelf omhoog komt.

als ik voorover leun komt die van mij op gewoon gas geven niet omhoog in de 2. als ik achterop zit gaat dit zeker gemakkelijker.

een husaberg650 oid zal gewoon achterover gaan in de 2, een xr600 niet. voor mij geeft een husaberg dus een powerwheely, een xr niet
 
kortom, je bent te zwaar.


ja zou best kunnen, of dat mijn xr ook wat pk'tjes mist

maar zoals ik het begrijp zeggen jullie dat een motor een powerwheely maakt op het gas. ongeacht of de persoon meehelpt
nou dan kan ik met een brommer ook een powerwheely maken...

maar nu zaag ik door ;)
 
Op de meeting reed een dikke gast op een KTM rond, die deed er iets voor om hem in zn 2 omhoog te krijgen... heel bizar.

Ik had een XR500 die kwam met rechtopzitten en zonder hulp precies omhoog in zn 2. Moet die XR600 daat ook best lukken lijkt me...
 
Terug
Bovenaan Onderaan