doorschakelen tijdens een wheely

hmm schakelde deze vakantie met iets teveel gas op terwijl ik een drempel afreed.
Toen stond ie direct op zn achterwiel..en ver ook...schrok best...

verder is mn xr doodgegaan bij neerkomen van een wheelie. spoel kapot ofzo... ding hield er precies mee op toen het voorwiel weer op de grond kwam.... maar het zit sowieso in de spoel.
 
als ik over bp ga schakel ik zonder koppeling

zit ik er nog voor, ff koppeling pitsen, schakelen, laten schieten en wopla terug kaars recht... balans houden is totaal geen probleem, wel in het midden vd weg blijven, ik wijk altijd af na paar 100m
 
ik kan het alleen nog in de tweede versnelling
overschakelen lukt me nog niet
rijd dus puur op power en haal dan ook niet meer 200m
 
als ik over bp ga schakel ik zonder koppeling

zit ik er nog voor, ff koppeling pitsen, schakelen, laten schieten en wopla terug kaars recht... balans houden is totaal geen probleem, wel in het midden vd weg blijven, ik wijk altijd af na paar 100m


zozo, over bp zelfs doorschakelen!
 
Gisteren weer even heerlijk gevlamd..weet nu ook ongeveer tot hoever ik kan gaan... :X Ging bijna behoorlijk mis, zijn er mensen die kunnen vertellen hoe het is om achterover te gaan? B| Lijkt me niet echt een lekker gevoel..


JA!

Helaas kan ik erover meepraten.
Het begon allemaal op een mooie zondagmiddag. De vorige avond had ik: per ongeluk een wheelie gemaakt van +/- 400m. Iets wat voor mijn doen een geweldige prestatie was. Vooral omdat het langs een cafe ging. Beetje stoefen moet kunnen toch?
De volgende dag weer oefenen dus:
1e versnelling: hoppa, op het achterwiel
overschakelen.
doodvallen?!?!
gas erbij.......
.........teveel gas
te laat!!!'

resultaat:
3 dage lang amper kunnen zitten
geen schade :? op een klein krasje op m'n handkap, verfrommelde kentekenplaat en een kapot achterlicht na.

Het gebeurde dan ook maar bij "slechts" 50km/h......
 
Haha, :}


Ik weet nu ook hoe het is.... O-)

Kwas aan het oefenen om in z'n 3e versnelling hoog te blijven, had alleen niet echt rekening gehouden met de verminderde motorrem t.o.v de 2e versnelling....Ging niet echt makkelijk op het gas weer naar beneden , zeg maar... :o

Schade; achterlicht, schakelpook en afgesleten valdoppen (goddank hebben deze de schade beperkt) :+
 
ik was vandaag ook ff aan het oefenen, ik had hem in de 2 en gaf iets gas bij,
iets te veel, de motor ging achterover en ik rende er achteraan B| motor viel om en ik viel voorover omdat ik niet zo hard kon lopen.

motor heeft geen schade gelukkig, ik heb alleen maar een zere duim |(
 
En hier gaat het volgens mij om met een SM, opstaan en weer verder gaan! :Y


*O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik als parttime mongool kan niet wheelien hoor op mijn smr570... Volgens mij ben ik te bang :+
 
Ik als parttime mongool kan niet wheelien hoor op mijn smr570... Volgens mij ben ik te bang :+

Geloof me; 2e versnelling en abrupt halfgas geven.....tis echt niet zo eng en achterover gaan overleef je ook wel! ;)


Oefenen op een industrieterreintje is wel aan te bevelen, als ik tijdens mij wheelyglijpartij een tegenligger was tegengekomen... :X AU!
 
Geloof me; 2e versnelling en abrupt halfgas geven.....tis echt niet zo eng en achterover gaan overleef je ook wel! ;)


Oefenen op een industrieterreintje is wel aan te bevelen, als ik tijdens mij wheelyglijpartij een tegenligger was tegengekomen... :X AU!
ja, vertel hem dan wel even dat ie zijn pootje ook even op de achterrem moet houden O-)
 
ja, vertel hem dan wel even dat ie zijn pootje ook even op de achterrem moet houden O-)

full
ik heb dat al een paar keer dat erg nuttig gevonden O-)
 
Laatst bewerkt:
ik heb nou van die laarzen (tech 6) en nou kan ik eigenlijk helemaal
niet meer bij mn achterrem.
Moet dan echt mn voet optillen. Dus tijdens wheelyen kan ik er helemaal
niet bij.
Errug lastig..
Of pookje verbouwen, of gewone laarzen halen.

Heeft voor de rest niemand daar last van?
 
ik ben ook in het beginb achterover geklapt.

trouwens in ze 2 krijg je mijn motor echt bijna niet omhoog, moet echt in zen 1 en doorschakelen
 
ik heb nou van die laarzen (tech 6) en nou kan ik eigenlijk helemaal
niet meer bij mn achterrem.
Moet dan echt mn voet optillen. Dus tijdens wheelyen kan ik er helemaal
niet bij.
Errug lastig..
Of pookje verbouwen, of gewone laarzen halen.

Heeft voor de rest niemand daar last van?

Ik kan in de lucht ook niet lekker bij m'n achterrem, moet m'n voet dan echt in een haast onmogelijke hoek zien te draaien (waarschijnlijk ook gelijk de reden dat ik achterover ben gegaan O-) ) Ik ben in ieder geval van plan om zeer spoedig mijn rempookje aan te passen! :Y
 
ik heb nou van die laarzen (tech 6) en nou kan ik eigenlijk helemaal
niet meer bij mn achterrem.
Moet dan echt mn voet optillen. Dus tijdens wheelyen kan ik er helemaal
niet bij.
Errug lastig..
Of pookje verbouwen, of gewone laarzen halen.

Heeft voor de rest niemand daar last van?

Daar had ik in het begin ook last van :( Maar voordat ik nu een wheelie maak zet ik mijn voet al op de achterrem :o Probeer dat eens misschien werkt dat ook voor jullie :?
 
Hallo,
Vandaag op een Husqvarna TE570 gereden.
Viel me eigenlijk een beetje tegen qua vermogen, vergeleken met mijn HL500.
Deze motor had enduro-tandwiel-overbrenging, ik had verwacht dat die in alle versnellingen op het achterwiel moest gaan. Maar in de hoogste versnellingen lukte dat niet meer. Nu kan het zijn dat ik moet wennen aan het hoogtoerige karakter van de motor (???). Laatst ook een KTM620 bekeken, die ging volgens mij feller op het achterwiel in alle versnellingen. Of ligt het aan mij ? Op papier is de Husqvarna 570 toch krachtiger dan de ktm620 ?
Wellicht dat de originele uitlaat de boosdoener is ?
Een open uitlaat doet bij XT's in elk geval wonderen...

PS: Mischien moeten jullie iets voorzichtiger te werk gaan. Ik ben nog nooit achterover gegaan in mijn (erg lange) leven.

Nog vergeten te vermelden dat de ketting strak moet staan bij aanvang wheely, als je het gas dicht/open gooit (waarmee je in feite de voorvering indrukt) dan krijgt je ketting/tandwielen/versnellingsbak een enorme klap, is niet bevorderlijk voor de levensduur.
 
Hallo,
Vandaag op een Husqvarna TE570 gereden.
Viel me eigenlijk een beetje tegen qua vermogen, vergeleken met mijn HL500.
Deze motor had enduro-tandwiel-overbrenging, ik had verwacht dat die in alle versnellingen op het achterwiel moest gaan. Maar in de hoogste versnellingen lukte dat niet meer. Nu kan het zijn dat ik moet wennen aan het hoogtoerige karakter van de motor (???). Laatst ook een KTM620 bekeken, die ging volgens mij feller op het achterwiel in alle versnellingen. Of ligt het aan mij ? Op papier is de Husqvarna 570 toch krachtiger dan de ktm620 ?
Wellicht dat de originele uitlaat de boosdoener is ?
Een open uitlaat doet bij XT's in elk geval wonderen...

PS: Mischien moeten jullie iets voorzichtiger te werk gaan. Ik ben nog nooit achterover gegaan in mijn (erg lange) leven.

Nog vergeten te vermelden dat de ketting strak moet staan bij aanvang wheely, als je het gas dicht/open gooit (waarmee je in feite de voorvering indrukt) dan krijgt je ketting/tandwielen/versnellingsbak een enorme klap, is niet bevorderlijk voor de levensduur.

Jij gebruikt zeker de koppeling :? :X Een 620 gaat alleen nog op power in zijn 3 omhoog(met de standaard tandwiel verhouding) dus hoe jij erbij komt dat ie in alle versnellingen omhoog gaat :?

Je kettting moet sowieso strak staan |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan