Doorschakelen tijdens wheelies

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
Den Hoorn
Als ik nu in zijn 1e versnelling een wheelie maak en ik het idee heb dat ik misschien wel kan doorschakelen doe ik dan het makkelijkst met of zonder koppeling?

Kan me voorstellen dat je de kans hebt dat je hem in zijn neutraal zet.
 
Zonder koppeling....voet tegen pedaaltje...beetje drukken....gas dicht en weer open...en tijdens dichtdraaien iets meer druk op je pedaal....gaat ie vanzelf naar zn 2...of 3 })
 
Niet denken...DOEN!
Ik doe het zelf wel met de koppeling erbij.

- Valt ie dan niet een moment terug?
Ja, je voorwiel zal iets naar beneden komen maar zorg ervoor dat, voordat je schakelt, je net even iets meer gas geeft en zodoende tijdens het schakelen nog op je balanspunt blijft.
En zo door tot z'n 5e...
 
Dat jij het kan heb ik ook wel gezien Dennis :) .
Ik geloof niet dat ik mijn CBRetje uit 94 in zijn 2 op zijn achterwiel krijg dus dan maar vanuit zijn 1 naar 2 en daarna zien we wel weer verder.
 
gebruik jeje koppeling dan wil die wel in zijn 2 omhoog..

Dan kan je oefenen/leren door steeds 1000 toeren meer te pakken tot die echt omhoog komt en dan ben j er
 
Ik gebruik van 1 naar 2 koppeling tijdens doorschakelen. Ik houd hem overigens nog maar in 25% van de gevallen overeind, anders stuitert het voorwiel een keer, en trek ik hem in 2 alsnog omhoog. Het omhoogkomen gaat bij mij puur op vermogen in 1.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben effe mee aan het lezen.. ik ben reuze benieuwd of dat mij met mijn Pan ooit gaat lukken.. :)


maar iedereen die het doet zonder kleerscheuren... :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan