doorsnede van een koelvloeistof reservoir

masceline

MF veteraan
6 mrt 2009
1.155
0
Wanroij
kan iemand mij een simpele schets laten zien hoe je zo'n "bidon of kokerachtige" reservoir.

er als doorsnede er uit moet zien.

voor dat ik van alles boor of zaag aan de brandstof fles die ik hiervoor gekocht heb.

is toch weer zonde van de 20 euri's

alvast bedankt

dit is trouwens wat ik er voor wil gebruiken (deze is
full

van aluminium)
 
24fcoed.jpg


Slangetje wat naar je systeem gaat ergens onderaan en overloopje ergens aan de bovenkant. Wel even kijken of dit standaard ook zo op je motor zit (met een overloop slang). Er zijn ook wel systemen met een expansievat geloof ik en dan moet het niet zo.
 
Laatst bewerkt:
het reservoir is het expansievat of overlooptank.
als het een expansievat moet zijn dan zit er alleen aan de onderkant een slang.
als het een overlooptank moet zijn dan zir er aan de onderkant een slang en een afvoerslang aan de bovenkant.

je kunt beide situaties in de dop verwerken.
1 slang als afvoer en 1 slang tot de bodem van je fles, blijft je fles mooi intact.
 
Laatst bewerkt:
moet ik me er zo iets bij voorstellen ?( zie foto)

( mijn reservoir heeft aan de bovenkant zowel als aan de onderkant een slang ,dus zou geen expansievat moeten zijn meer aan reservoir toch?)

maar als er origineel aan de onderkant een afvoer zit hoe zit het dan met dat idee van jou?
is de druk van het systeem zo dat het toch wel het koelvloeistof systeem in loopt of?...

kan iemand mij dit principe eventueel uit leggen?( vraagt een leek die wat wil leren )
full
 
1 slang door de dop laten lopen en vlak onder de dop laten eindigen (is overloop)
en 1 slang door de dop en laten doorlopen tot vlak op de bodem van je fles (is aanvoer en retourslang).
je hoeft niet de aftakking aan de zijkant te doen (bij het woord aanvoer slang)
de aanvoer gaat via de bovenkant en de onderkant van die slang staat altijd onder het vloeistofpeil.
 
Laatst bewerkt:
die streep als aftakking bij het woord aanvoer was niet bedoelt als aftakking maar als streep aanduiding om het woord bij de goede slang te hebben ,en het principe van de slangen schoot me zonet te binnen, je zou de slang die tot de bodem loopt kunnen vergelijken met een rietje in een glas drinken ,alleen dan spuig je het niet terug wat het koel systeem wel doet daar waar nodig is.

maar bedankt voor de uitleg , zeer gewaardeerd

cheers ted
 
Ted,

Zou je misschien eens een foto willen laten zien als je alles gemonteerd hebt?

Ik ben namelijk van mijn oude Fz750 een naked aan het maken, en ben nog wat aan het zoeken voor mijn lelijke (veel te grote) radiator.
 
hier kun je het volgen: gsx-r 600 1998 project

de koelvloei stof reservoir zal om en om over 1 a 2 maanden gemonteerd zijn ,want dan wil ik ook het tupperware er van af gehaald

ik zal daar een foto van plaatsen in de topic die ik hier boven als link heb aangegeven
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan