doortrekken a4 voor of tegen

doortrekken A4

  • voorstander

    Stemmen: 229 83,3%
  • tegenstander

    Stemmen: 26 9,5%
  • Geen mening

    Stemmen: 20 7,3%

  • Totaal aantal stemmers
    275
:^ Niet eeuwig blijven zeiken. Of we doen het, of we doen het niet. Klaar.
En stoppen met het subsidiëren van groepjes die overal tegen zijn (maar onderwijl wel leven van het geld dat de werkenden (de gebruikers van de weg in dit geval) genereren).

Verder heb ik geen mening. Weet niet eens waar Schiedam ligt :X
 
Laatst bewerkt:
Wel grappig dat er nog een stukje A4 is dat doorgetrokken moet worden, en dat ook voor zoveel gezeik zorgt terwijl het zoveel opleverd!
Dit is dan nog maar een stukje van pakweg 15 kilometer waar men al 20 jaar over doet qua besluiten etc. Voor de geinteresseerden het gaat hier om het stukje Bergen op Zoom - Dinteloord, waar de snelweg A29 dan wordt doorgetrokken naar de A4 Bergen op Zoom, die doorloopt naar Antwerpen.
 
Er is in het gehele dossier onderzoek op onderzoek op onderzoek gestapeld, en alleen hier al zijn miljoenen gaan zitten.
Zo zitten de wetten in elkaar. Had de overheid de rechters om moeten kopen?
Gewoon 1 keer een degelijk onderzoek, 1 inspraakronde en dan bouwen. De verbreding van de A4 bij Leiden/Leiderdorp liep tegen dezelfde bezwaarmakers aan, net als de A73 bij Roermond. Die zijn er nu ook eindelijk door.
Klopt en in alle gevallen hebben mensen het wettelijke recht om bezwaar in te dienen, ook na een inspraakronde. Dat zie ik ook graag anders, maar zolang de wet (en voor sommige delen zelfs de grondwet) niet wordt gewijzigd kan je de overheid weinig verwijten.
Het vraagstuk is ook door meerdere ministers gewoon lafjes vooruitgeschoven naar een volgende regeerperiode, simpelweg omdat ze een besluit als dit niet wilden/durfden nemen.
True. Toch heeft het merendeel geprobeerd het erdoor te krijgen en is dat niet gelukt, ondanks hun inspanningen.
 
Gaat niet werken, er staat nu al op het laatste stukje A4 files in de spits, dus dadelijk staat het helemaal vast. Er zijn daar 6 afritten in 6 km, elke afrit is kort en wordt vrijwel direct gevolgd door een stoplicht, dus de hele rechter baan is stilstaand verkeer wat eraf wilt.
S'morgens regelmatig file voor het prins clausplein omdat ooit de stroken verkeerd zijn aangelegd, nog wat extra verkeer erbij en er staat altijd file, het is gewoon ruk.
 
Gaat niet werken, er staat nu al op het laatste stukje A4 files in de spits, dus dadelijk staat het helemaal vast. Er zijn daar 6 afritten in 6 km, elke afrit is kort en wordt vrijwel direct gevolgd door een stoplicht, dus de hele rechter baan is stilstaand verkeer wat eraf wilt.
S'morgens regelmatig file voor het prins clausplein omdat ooit de stroken verkeerd zijn aangelegd, nog wat extra verkeer erbij en er staat altijd file, het is gewoon ruk.
Ik hoorde laatst geruchten over een parallelbaan, maar ik ben 't met je eens dat het bij een paar afslagen een drama wordt.

Tav Prins Clausplein, da's wat minder belangrijk, juist het verkeer Den Haag-Rotterdam moet daar nu overheen en over die drukke A13, dat hoeft straks niet meer :)
 
Wel grappig dat er nog een stukje A4 is dat doorgetrokken moet worden, en dat ook voor zoveel gezeik zorgt terwijl het zoveel opleverd!
Dit is dan nog maar een stukje van pakweg 15 kilometer waar men al 20 jaar over doet qua besluiten etc. Voor de geinteresseerden het gaat hier om het stukje Bergen op Zoom - Dinteloord, waar de snelweg A29 dan wordt doorgetrokken naar de A4 Bergen op Zoom, die doorloopt naar Antwerpen.

Gelukkig is de A4 bij Halsteren al wel aangelegd, daar heb ik veel profijt van. Ik woon vlak bij de doorgaande weg welke normaal gesproken gebruikt werd i.pv. die A4. Het scheelt vooral heel veel vrachtverkeer.
Nu is gestart met het aanleggen van het laatste stukje rond Steenbergen. Hoe eerder dat klaar is, hoe beter het is.

Het nadaal van zo´n lang uitstel is dat er op het oorspronkelijke traject allerlei bouwwerken etc, verrezen zijn. Het duurde zo lang, die weg zou er toch niet meer komen.
Het had veel beter geweest om meteen die wegen volledig aan te leggen. Dan waren er ook stedenbouwkundig andere beslissingen genomen in het verleden. Dat had een hoop sores en geld gescheeld.
 
Voorstander.. het mag nu eindelijk wel is gebeuren.. na al die jaren van procederen en ........ :) Moet veel meer asfalt komen kan ik overal lekker sturen met de brommer :]
 
Laatst bewerkt:
Het gezeur met die weg kost meer dan de weg onderhand. Maar begrijp dat omwonenden tegen zijn. Als de files verminderen door deze oplossing zeg ik pleur snel dat asfalt neer daar, alle problems weg.
 
Laatst bewerkt:
Gaat niet werken, er staat nu al op het laatste stukje A4 files in de spits, dus dadelijk staat het helemaal vast. Er zijn daar 6 afritten in 6 km, elke afrit is kort en wordt vrijwel direct gevolgd door een stoplicht, dus de hele rechter baan is stilstaand verkeer wat eraf wilt.
S'morgens regelmatig file voor het prins clausplein omdat ooit de stroken verkeerd zijn aangelegd, nog wat extra verkeer erbij en er staat altijd file, het is gewoon ruk.
Ik vrees dat je gelijk krijgt......
De laatste 3 afritten zijn in de spits volkomen ontoereikend om het verkeer te verwerken.
Gevolg: filies op de rijbanen.
En dat zal wel zo blijven......
 
De laatste 3 afritten zijn in de spits volkomen ontoereikend om het verkeer te verwerken.
Gevolg: filies op de rijbanen.
En dat zal wel zo blijven......
Zou dat juist niet minder worden? Als de helft van dat verkeer van de richting R'dam komt zal er 50% minder verkeer over die afritten komen.
 
Ja, voor een astronomisch bedrag wordt een paar kilometer "snel"weg aangelegd.
Ik ben benieuwd of het verkeer op die A4 zal blijven rijden of dat het 24/7 stil komt te staan, door diverse oorzaken eerder in dit topic genoemd.
Nog een paar jaar en we weten het....
 
Zou dat juist niet minder worden? Als de helft van dat verkeer van de richting R'dam komt zal er 50% minder verkeer over die afritten komen.
maar het is juist bijna alleen maar forenzenverkeer uit het omringende gebied dat naar de A4 of A13 wil, en 's avonds weer naar huis.
Dat geeft nu al files, laat staan als daar nog 50% v/h A13-verkeer bij komt.
 
maar het is juist bijna alleen maar forenzenverkeer uit het omringende gebied dat naar de A4 of A13 wil, en 's avonds weer naar huis.
Dat geeft nu al files, laat staan als daar nog 50% v/h A13-verkeer bij komt.
Wat ik bedoel is dat - als de helft van het huidige verkeer nu A4/A13/Rotterdam doet, dat in het vervolg dezelfde afslag zal pakken op de A4, maar op de andere rijbaan. (Naar het noorden in de avondspits).

Kortom, per afrit even veel verkeer, maar verdeeld over 2 keer zoveel afritten. Als de toe/afvoerwegen dat aankunnen denk ik dat je een flink deel van de files daar kwijt bent, alhoewel het extra verkeer dat nu de A4 pakt dat wel enigszins teniet zal doen.
 
508px-Rijksweg4_A4-A29.svg.png


zo, midden-delfland wordt dus ook definitief begaanbaar, steenbergen-bergen op zoom wordt inmiddels hard aan gewerkt, begint er al aardig op te lijken.

enige stuk A4 wat nu eventueel nog 'doorgetrokken' zou kunnen worden is het stukje tussen knooppunt benelux en Klaaswaal.

wikipedia hierover:

Tussen knooppunt Benelux en Klaaswaal is het tweede ontbrekende stuk van de A4. Dit stuk heeft een lengte van ca. 11 km en kruist zowel het Spui als de drukbevaren Oude Maas, en voert langs Hoogvliet, Poortugaal, Spijkenisse en Oud-Beijerland. Er is inmiddels ruimte gereserveerd. Het is de bedoeling dat dit deel voor 2020 gerealiseerd zal zijn, eventueel als tolweg. Hoewel Rijkswaterstaat met een aantal bedrijven in gesprek is om door middel van Publiek-Private Samenwerking de weg aan te leggen, zijn de plannen nog niet concreet.

Dat is natuurlijk een mooi plan en ik vrees dat het hard nodig zal zijn zodra het stuk door midden-delfland gereed is. Op de A15 tussen knooppunt benelux en het vaanplein is het nu al dagelijks aanschuiven tussen de vrachtauto's en dat zal dan nog wat verder toenemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan