doortrekken honda nx 250

wulm

MF'er
7 jan 2007
36
0
dokkum
hoi mijn honda nx 250 trekt best wel snel naar de 100 maar daarna trekt ie bijna niet door weet iemand ook wat dat kan zijn ik heb ook een sleepend geluid bij mijn nokkenas ketting kan het zijn dat ik mijn spanner verkeerd gemonteerd heb?

mvg willem
 
Probeer er eens een CR500/XR650/CRF450 oid blok onder te hangen, dat zorgt meestal wel voor enige snelheidswinst.
Je top is 130-140 berg af, wind mee, café in zicht?


Hoort erbij. 25kw rulez!

Spanner verkeerd monteren lijkt me zowat onmogelijk.
Heb je 'm wel eerst opgedraaid en na montage losgeslagen?
 
Download effe een werkplaatshandboek, daar staat het met plaatjes netjes omschreven.

Een Nx250 die netjes is afgesteld loopt bij vlak wegdek en windstil zonder problemen vlot door naar de 120, daarna gaat de fut er wat uit maar loopt hij wel door naar de 135.
Als het hard waait of erg nat is wat minder okee het is immers een 250 1 cylinder ontwerp uit half jaren 80.
Optijd onderhoud en olie kontrole, dan rijd hij 100.000km zonder grote problemen.
En ja het bewijs staat bij mij in de schuur, en ja zo een klein fietsie draai je rustig warm en dan gaat alles zo hard mogelijk.
 
maar dat zo,n blokje wat suist is normaal want heb nu de nokkenas ketting goed gespannen.
jah is ideeaal zo,n werkplaats hand boek heb ik ook al begrijp alleen soms dat engels niet zo goed. ik heb nu de afstand tussen die nokken en de kleppen op gemeten maar er zit verschil in helft in de in is de ene helft ong rond de o,30 van de als e op zit aan de linker kant. en aan de andere kant is rond de 0,28. en de is op de nokken as van de ex precies het zelfde ook wat verschil tussen die twee nokjes want ik wou zelf ook klepstellen

mvg willem
 
Laatst bewerkt:
jah ik haal zelf de nokkenasjes en alles eraf want het is met shims dus alles nog even goed op meten en dan nieuwe shims halen. dan kan ik die er zo in zetten. zou het ook kunnen zonder de nokkenassen eraf te halen.

greetz willem
 
Terug
Bovenaan Onderaan