Dopjes op Vorkpoten

Rage

MF veteraan
23 dec 2001
4.808
1
Emmen
Van de R6 heb ik de instellingsdop van de rechtervorkpoot afgehaald omdat ie schuin afgesleten was... Als ik de boel nou weer in elkaar wil zetten moet ik alle instellingen dan weer terug naar nul draaien, vorkpoten onbelast ophangen en zo?? moet ik de andere dop er ook afhalen vanwege gelijke druk in de poten?

Iemand een idee?
 
Volgens mij zit het zo.
Over de veervoorspanning hoef je je niet druk te maken,die kan je het beste zo slap mogelijk zetten om het makkelijker te maken de dop erop te draaien, door tegendruk veer namelijk.

Naderhand gewoon weer afstellen zoals de andere kant, dus aantal ringen tellen.

Je zit nog wel met de stand van de demping, maar volgens mij past die maar op een manier. Ik heb wel eens de voorvork uit elkaar gehad van een GSX600F, dat wees zich vanzelf.

Nu net ook nog even gekeken hoe het zit bij mijn R1, maar werkplaatshandboek is er gecompliceerd, speciaal gereedschap ed. Weet niet hoe het in werkelijkheid zit. R1 heeft trouwens USD voorvork, de R6 niet.

Ik weet wel dat je niks hoeft te doen aan de andere kant, gewoon vanaf blijven.

Dit is eigenlijk een typische vraag voor PHC Ritzen, hij heeft ook wel eens gezegd dat je hem mag mailen.
 
Volgens mij zit het zo.
Over de veervoorspanning hoef je je niet druk te maken,die kan je het beste zo slap mogelijk zetten om het makkelijker te maken de dop erop te draaien, door tegendruk veer namelijk.

Naderhand gewoon weer afstellen zoals de andere kant, dus aantal ringen tellen.

Je zit nog wel met de stand van de demping, maar volgens mij past die maar op een manier. Ik heb wel eens de voorvork uit elkaar gehad van een GSX600F, dat wees zich vanzelf.

Nu net ook nog even gekeken hoe het zit bij mijn R1, maar werkplaatshandboek is er gecompliceerd, speciaal gereedschap ed. Weet niet hoe het in werkelijkheid zit. R1 heeft trouwens USD voorvork, de R6 niet.

Ik weet wel dat je niks hoeft te doen aan de andere kant, gewoon vanaf blijven.

Dit is eigenlijk een typische vraag voor PHC Ritzen, hij heeft ook wel eens gezegd dat je hem mag mailen.

Bedankt Gizzmo voor de nuttige info... :}
Bedankt Nitromax voor de niet nuttige info... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan