Doppen - Gehoorschade

Heb net de NoNoize dingetjes via de ANWB gekocht, eerste ritje snelweg achter de rug , ca 200 km in Nederland, maar op de terugweg snel mijn gele schuimpjes weer ingedaan. Veel betere demping en niet zo'n gepiel om ze in te krijgen. 20 euro weggegooid, ik beschouw het maar als leergeld.
 
Ben erg benieuwd hoe ze je bevallen als je ze binnen hebt! Dus laat graag weten hier :Y
Toch ben je dan ook alweer 15 euro kwijt, kun je 100 schuimpjes voor kopen :)

Volgens mij is er bijna niks beters qua prijs/kwaliteit dan schuimpjes. 200 stuks voor 30 euro, en je bent weer voorzien voor twee jaar of meer (afhankelijk hoe vaak je ze natuurlijk vervangt).

Klopt maar deze zetten zich helemaal naar je oor en je kan ze wassen dus als het goed is jaren gebruiken.
 
Die schuimpjes vind ik persoonlijk echt he-le-maal niks...
Heb ze wel eens geprobeerd, maar nadat mijn vader mij had overtuigd alpine otoplastieken te halen, wil ik niet meer terug.
 
Totdat je ~100 euro kostende otoplastieken gewoon niet goed afsluiten en geluid blijken te lekken, dan worden ze snel minder hoor.

Dan zul je, net zoals TS, moeten zoeken naar een alternatief. Schuimpjes vereisen wel een heel klein beetje 'oefening' om ze elke keer perfect in te doen.

Maar.. TS is wel enthousiast over die doe-het-zelf kneed doppen. Maar als de professioneel op maat gemaakte dingen niet goed afsluiten, wat doet je denken dat die doe-het-zelf dingen dan wel goed afsluiten?

Dat gezegd hebbende, otoplastieken zitten wel het beste (als ze niet lekken :)). Dus die doe-het-zelf dingen zijn natuurlijk altijd het proberen waard.
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk! Helmaal mee eens dat als ze eenmaal lekker, dat het dan snel minder wordt..
Mijne heb ik nu anderhalf jaar ofzo en zitten nog steeds zo goed.
 
Ik heb oordoppen laten aanmeten maar vond zelfs met het filter dat zo weinig mogelijk geluid doorlaat het nog te lawaaiïg, daarom het filter volgegoten met 2 seconden lijm en nu is het perfect.
Goeie pasvorm en prima geluiddemping.

Het is ook de bedoeling dat er nog geluid doorheen komt... anders hoor je het overige verkeer niet :X

Je hebt overigens bij de lokale kruidvat ook kneedbare oordoppen. Die kun je zelf in elke gewenste vorm kneden. Gebruik ik ook altijd op vakanties :z
 
Het is ook de bedoeling dat er nog geluid doorheen komt... anders hoor je het overige verkeer niet :X

Ik hoor nog meer dan genoeg hoor met die doppies in, maak je maar geen zorgen ;) En trouwens op de snelweg met 140 hoor je echt het overige verkeer niet meer.......
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ff naar de keel- neus- en oorarts gaan voor een gehoortest en haar/hem advies vragen. Dan weet je meteen hoe het er voor staat.
 
:? En wat moet die je dan voor advies geven oordoppies indoen..... :? Iedereen weet dat concerten, lawaaige werkomgeving en motorrijden slecht voor het gehoor zijn.
 
Laatst bewerkt:
mol7800-200_Moldex_Spark_Plugs_Oordoppen.jpg



deze doen het heel goed.

MOLDEX>


sparks-zonder-koord.jpg
 
Laatst bewerkt:
73km enkele rit en dat zonder oordoppen? Daar komt je gehoorschade waarschijnlijk van. Zoals er op de vorige pagina al staat, heb je binnen 7 minuten bij 120km/u permanente schade. Kan je nagaan hoe lang je moet rijden voor je 73km bij elkaar hebt gereden met 120km/u.

Mijn linkerdop lekte ook, gelukkig bij Alpine laten vervangen, kreeg toevallig deze week een nieuwe dop binnen en die zit goed.. merk het meteen als een dop gaat lekken, dat is niet fijn rijden op de snelweg. Maar die schuimpjes werken ook, al ben ik geen fan van die dichte doppen (zonder filter), ik waan me dan in een droom qua gevoel. :+

Maar moet ik schuimpjes gebruiken, dan zweer ik bij 3M 1100's, kosten geen drol (10 doppies voor 1,25 ofzo) en sluiten uiteraard perfect aan. Gebruik ze (soms) bij het slapen of bijv. bij het boren.
Op de motor gewoon Alpine otoplastieken, maar het kan geen kwaad om een setje schuimpies mee te nemen mocht de boel wel een keer onderweg gaan lekken en je kan er niets tegen doen...
 
Loud pipes save lives *D

:X Verkeerde topic. Sorry.

:+

Agree!
Flinke uitlaat idd wel handig in file...
vandaag Beneluxtunnel en A20: verkeer ging Netjes uiteen, maar moet me af en toe ff laten horen (valt nog niet mee met zo'n bescheiden rotax blokje).

Vooral leuk hoe een imposante Dodge Pickup met 5.7L Hemi engine netjes ruimte maakte.
deze Beemeryup groet u, oh redneck. :}


Anyway, On Topic:
ik vermoed dat mijn gehoor als 16-20 jarige door tractoren, machinelawaai en te harde muziek al enigszins afgestompt is, maar ik wil voor lange afstanden graag eens wat earplugs proberen.
mn HJC helm is niet zo heel stil op en boven de Vmax in Benelux.

Check: ik kan dus beginnen met het proberen van Kruidvat en trekpleiser producten ?
waar kan ik eventueel die moldex vinden ?
(lui als ik ben loop ik gewoon tijdens lunchtijd een winkel binnen ...)
 
nade 3e post gelezen te hebben maar naar beneden gescrolled...

doppen zjin leuk, maar vergeet niet dat je ook heel veel kunt dempen met een goeie helm.
Nu zul je die vast en zeker hebben, maar bij de aanschaf van de volgende, misschien toch eens kijken naar een vergelijkend warenonderzoek ;)
 
Agree!
Flinke uitlaat idd wel handig in file...
vandaag Beneluxtunnel en A20: verkeer ging Netjes uiteen, maar moet me af en toe ff laten horen (valt nog niet mee met zo'n bescheiden rotax blokje).

Vooral leuk hoe een imposante Dodge Pickup met 5.7L Hemi engine netjes ruimte maakte.
deze Beemeryup groet u, oh redneck. :}


Anyway, On Topic:
ik vermoed dat mijn gehoor als 16-20 jarige door tractoren, machinelawaai en te harde muziek al enigszins afgestompt is, maar ik wil voor lange afstanden graag eens wat earplugs proberen.
mn HJC helm is niet zo heel stil op en boven de Vmax in Benelux.

Check: ik kan dus beginnen met het proberen van Kruidvat en trekpleiser producten ?
waar kan ik eventueel die moldex vinden ?
(lui als ik ben loop ik gewoon tijdens lunchtijd een winkel binnen ...)



bv hier> moldex earplugs | eBay

maar in Nederland kan je ze ook bestellen, ik wil zelf nog een voorraad aanschaffen. :)
 
nade 3e post gelezen te hebben maar naar beneden gescrolled...

doppen zjin leuk, maar vergeet niet dat je ook heel veel kunt dempen met een goeie helm.
Nu zul je die vast en zeker hebben, maar bij de aanschaf van de volgende, misschien toch eens kijken naar een vergelijkend warenonderzoek ;)



Geef je even op waar dat vergelijkend warenonderzoek te vinden is ???
 
nade 3e post gelezen te hebben maar naar beneden gescrolled...

doppen zjin leuk, maar vergeet niet dat je ook heel veel kunt dempen met een goeie helm.
Nu zul je die vast en zeker hebben, maar bij de aanschaf van de volgende, misschien toch eens kijken naar een vergelijkend warenonderzoek ;)

Vergeet het maar zo'n helm zal je niet vinden
 
Het enige wat je gehoor gaat sparen voor weinig geld; moldex spark plugs. Koop 200 paar voor 20,- op amazon, en je kan jaren vooruit. Ze zitten beter dan m'n op maat gemaakte alpines en daar is heel wat werk in gegaan. Alpines gebruik ik nu alleen nog met korte ritjes en werk, anders moet ik wel heel vaak nieuwe moldex kopen.

Dat helmen zo goed geluid dempen, haha. Mooie marketingtruuk. Want zodra er nieuwe helm uitkomt die weer 3db meer dempt, wil iedereen die kopen. Want ja u wilt toch geen risico op gehoorschade meneer? Beter koop je gewoon een helm die je goed zit, anders maak je op dat gebied misschien nog compromis omdat je liever een stille helm had.
 
Laatst bewerkt:
En ik voeg mij bij de moldex schuimpjes gebruikers. Zit prima, vervormd niet en na een hele lange rit kan ik ze gewoon weggooien om de volgende keer een vers exemplaar te pakken.

25 paar Moldex SparkPlugs oordoppen SNR 35dB

Sind kort gebruik ik ook schuimpjes van Uvex. Iets lastiger in te brengen dan de Moldex voor mij (bij mijn vriendin gaat het juist makkelijker) en dempt nog beter dan de Moldex. Als ze eenmaal in mijn oor zitten blijven deze ook beter zitten.

Oordopjes Uvex X-Fit 25 paar HOGE DEMPING snr 37dB.
 
Terug
Bovenaan Onderaan